Touch for health

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Touch for health

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 20:42

Jaja hier weer een topic van mij op het MW maar dit keer iets totaal anders namelijk;

Touch for health, dit heeft te maken met energiebanen. Je lichaam bestaat namelijk uit bloedvaten en energiebanen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Touch_for_health (hier wat info)

Ze heeft het een beetje uitgelegd als tuinslangen die door je lijf gaan (je energiebanen). En je moest het vergelijken met een tuinslang in de tuin. Dat als je erop gaat staan dan komt er aan de voorkant geen water uit maar aan de andere kant gaat het dus ook niet goed want daar hoopt allemaal water op. En als dat dus ook zo is in mijn lichaam dan gaat het helemaal mis.

Maar ik ben net bij zo'n iemand geweest die dit doet.
Lieve help wat zijn daar veel dingen uit gekomen en zoveel dingen zijn me ook duidelijk geworden
Over 7 weken moet ik weer komen (is aan me lichaam 'gevraagd' wanneer het het beste was om terug te komen)

Maar ik zal even uitleggen hoe het ging (ik ben er trouwens geweest omdat ik steeds zo moe en lusteloos ben)

Ik kwam daar en toen gingen we naar boven (ik ken haar wel want ze is me kleuterjuf geweest en nu geeft ze samen met mijn moeder les aan groep 4)
Maargoed
Eerst ging ze wat voortestjes doen. Als ze op me armen drukte moest ik tegen houden. Toen ging ze mijn spieren op spanning zetten door boven bij je schouders wat te wrijven/knijpen (ze maakte een knijp beweging maar ging dus eigenlijk over me huid heen beetje vastpakken)
Maar toen ging ze weer op me armen drukken maar toen kon ik ze niet omhoog duwen. Mijn hersenen hadden een seintje gekregen dat er teveel spanning op mijn spieren stond en dat ze dus moesten ontspannen. Daarna ging ze weer spanning eraf halen en toen kon ik mijn armen wel omhoog houden toen ze erop drukte.

Verder met de voortestjes kwam er al een probleem naar voren. Mijn hoofdenergiebaan was uitbalans. Daardoor kwam ook voornamelijk mijn moeheid vandaan. Ze ging met 1 hand voor me langs en dan als ze haar hand omhoog deed moest mijn hand ook omhoog blijven als ze erop drukte. Maar bij mij ging het dus andersom. Dus dat moesten we eerst in balans brengen wat heel moeilijk ging. Toen dat eindelijk in balans was gingen we verder met nog wat testjes. Toen gingen we weer terug naar wat er mis ging bij mij. En jahoor het was weer uitbalans dus weer rechtgezet.

Daarna gingen we door moet allergieën. We deden het met voedsel. Daar kwamen eerst knolgewassen uit. Dit deed ze met een hand op een rij leggen en dan op mijn arm drukken. Als mijn arm naar beneden ging dan betekende het niks in die rij waar ik allergisch voor was. En als mijn arm omhoog bleef dan betekende dat ja (ze stelde gewone vragen zoals is er hier wat in de rij waar je allergisch voor bent.) Ik hoefde eigenlijk geen kracht te zetten mijn arm bleef boven als het ja was hoe hard ze ook drukte. Maar toen kwamen we uit bij knolgewassen. Daar hoort vanalles bij. Kolen, Knollen enz. Maar daar kwamen aardappelen uit. En toen ging ze vragen of ze het mocht corrigeren. Dat ik er dus niet meer overgevoelig voor zou zijn. Maar dat mocht niet. In de meeste gevallen mag het wel maar bij mij dus absoluut niet.

Toen ging ze 14 spieren/punten checken. Alles was goed behalve bij me knieën en bij me rechtervoet. Bij me knieën moest ik me linker voet tegen me rechterknie aanzetten (binnenkant) en dan ging zij kijken of ze me om kon duwen vanaf de achterkant en ik moest tegendruk geven. Maar ze kon me zo omduwen en ook andersom (rechts tegen links) en bij me voet kon ze de buitenkant naar binnen duwen. Daar kon ik niks tegen doen. En toen met drukpunten ging ze het goed duwen. Later weer checken toen kon ze zo hard duwen maar ze kon me niet opduwen terwijl ik gewoon stond. Met mijn voet was het ook goed.

Toen weer met de aardappel weer kijken of ze het wel mocht corrigeren maar weer niet, helaas.

En toen ging ze uitzoeken wat voor druppels ik moest hebben. Dan had ze haar hand boven een doosje waar al die potjes inzaten en dan bij 1 doosje kon ze me hand niet naar beneden duwen. Ik hoefde niet eens tegendruk te geven. Heel vreemd. Maar bij mij was het purple flower. Dus ook uitgezocht hoeveel druppels ik moest hebben. Bij elk cijfer duwen. Bij 4 kon ze mijn arm niet naar beneden duwen. Dus 4 druppels gekregen onder mijn tong (zij zelf ook 1 zodat zij ook kon proeven wat het was) heel ranzig dat wel :P Maar gelukkig mocht je het gewoon wegspoelen. Toen ging ze in een boekje kijken wat het betekende. Het betekende dat ik veel dacht. Dat ik heel gesloten ben en alles emotioneel opsla en niet praat. Maar dat merk ik ook wel dat ik heel gesloten ben. Ik hou me heel erg op de achtergrond en trek niet zo snel mijn mond open.

We hebben dus ontdekt dat mijn hoofdenergiebaan uit balans is en heel moeilijk in balans te krijgen en als dat gelukt is dan is ie zo weer uit balans. En die aardappelen. Dat die dus misschien ook een stuk van me energie opvreet.

Op het laatste ging ze aan mijn onderbewustzijn vragen hoeveel weken het beste was dat ik weer terug kwam (het ging trouwens steeds met mijn onderbewustzijn maar ze stelde de vragen alsof ze ze aan mij stelde en dan reageerde mijn lichaam erop door mijn arm aan te spannen of te ontspannen zodat zij dus mijn arm wel of niet naar beneden kon drukken) maar bij mij kwam eruit dat het beste was voor me lichaam dat ik over 7 weken terug kwam.

Maar ik mag dus voorlopig geen gekookte aardappelen, geen gebakken, geen chips, geen patat en geen dingen waar zetmeel in zit. Ik baal nu als een stekker want we gaan bijna op vakantie. Maar ze zei dat patat wel mocht op vakantie en heel af en toe wat chips. Maar als ik weer thuis zou zijn dat ik dan het beste niks meer kon eten kwa aardappelen.

Lang verhaal hoop dat het duidelijk is als je vragen hebt stel ze maar (mag ook via PB :) )

Groetjes :)