Ik werk sinds 2 dagen bij op een nertsenbedrijf waar ik dieren moet inenten, dat doe ik met links. Met rechts moet ik het pootje vasthouden waarin ik moet prikken. Sinds gistermiddag heb ik doof gevoel in mijn duim, het is wel iets verplaatst naar rechts. Oppervlakkig voel ik niks maar als ik met een naald erin prik voel ik dat wel. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken en hoe kom ik er vanaf?
Nee even serieus... heb je per ongeluk in je vinger geprikt? Ik heb dit weleens gehad met een inenting van een hond, per ongeluk in mijn vinger geprikt met een klein beetje entingsstof en toen had ik een paar dagen ook een stuk wat gevoelloos was. Ging na een paar dagen wel weer over maar is wel een raar gevoel!
Het kan ook zijn dat er een zenuw een klein beetje klem zit in je arm omdat je je duim vaak in dezelfde positie houdt en dat hierdoor je huid een beetje gevoelloos wordt. Dat had ik toen ik veel achter de computer zat met mijn pink, door een onnatuurlijke houding was er een zenuw klem komen te zitten in mijn nek! en dit uitte zich in een gevoelloze pink :s
En je hebt ook geen entstof op je duim gehad (zonder erin te prikken), kan zijn dat dat ook voor irritatie (of eigenlijk niet, want je voelt het niet ) zorgt.
Als je er langer dan een week last van houdt zal ik toch even contact opnemen met je huisarts. Ik heb er toen redelijk lang mee doorgelopen tot ik echt gewoon totaal geen gevoel meer had in mijn pink en zijkant van mijn hand, was niet erg slim van me volgens de fysiotherapeut