Zon gebruinde huid met witte pigment vlekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Zon gebruinde huid met witte pigment vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:41

Hallo,

Wie heeft er ook last van ?

Ik heb al een aantal jaren last van witte pigment vlekjes op voornamelijk mijn rug, het komt ook wel eens op mijn borst.
Ben er al heel vaak voor naar de dokter geweest en creme er voor gehad en dan is het ook verdwenen, maar zodra de zon weer komt en je huid weer bruiner word komen alle witte vlekjes weer terug grr..

Het is zo balen want vind het best vervelend, mensen zeggen vaak "jij bent aan het vervellen geweest" terwijl dit dus niet is en vind het ook niet mooi als ik een strapless truitje aan heb zie je het dus erg goed.

Ben benieuwd of meerdere mensen dit hebben en wat ze er tegen doen :D

Nikka

Re: Zon gebruinde huid met witte pigment vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:44

Google maar eens op pityriasis versicolor.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:46

Dank je! Dit heb ik al jaren en wist niet wat het was!!! Dokter zei dat het een soort zonne-exceem is aangezien ik het alleen in de zomer heb!

:)

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 14:13

Hmm de dokter heeft mij nooit verteld wat het is en of het ernstig is etc. altijd een creme mee gegeven en thats it. vervolgens een half jaar en van af geweest en nu zit het er heel lang weer. bij mij gaat het alleen niet meer weg wordt wel iets lichter maar verdwijnt nooit helemaal. heb ook geen zin om die cremes te blijven gebruiken want het komt toch terug dus voor mij onnodig.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:04

Als het pityriasis versicolor is kom je er niet meer vanaf.
Helaas..
Ik loop er al jaren mee rond, en het ene jaar is het meer dan het andere jaar, maar volgens de ha gaat het niet meer weg.

Ik houd het onder controle door me elke dag te wassen met selsun, (kruitvat of apotheek) Dat is een shampoo met selenium erin, en dat werkt heel goed.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 12:27

ik heb het nu zo´n 5 jaar of mischien zelfs al langer op precies dezelfde plekken, wordt niet erger gelukkig. maar zou eens een fles bij de kruidvat halen kijken of het minder zichtbaar wordt :D bedankt voor de tip.