Ontkroezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Ontkroezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:02

Ik heb aan de onderkant van mijn kapsel kroes haar. Ik zat te denken aan ontkroezen, hoe is dit bij jullie bevallen en hoe zijn de ervaringen? En welke producten gebruiken jullie voor jullie kroeshaar?

BE_GENTLE

Re: Ontkroezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:14

Oei dit moet je heel voorzichtig doen anders breekt/verbrand je haar af ik zou het laten doen door een proffesioneel iemand die verstand er van heeft.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 22:36

Een kapper bedoel je? Want ik ben sowieso niet van plan het zelf te doen

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:09

Daisies schreef:
Een kapper bedoel je? Want ik ben sowieso niet van plan het zelf te doen

Mischien nog beter om het bij een afro kapper te laten doen iemand die veel met black hair werkt.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:13

Bij de buitenlandse winkel kan je prima dingen voor kroeshaar kopen, met olijf bijvoorbeeld, of kokos... Die zijn vettig, en werkt prima op kroeshaar. Ontkroezen heb ik geen ervaring mee, heb alleen met vet en een stijltang kroeshaar wat straighter gemaakt, maar dat werkt niet om het helemaal te ontkroezen, alleen om het wat stijler te maken om nephaar erin te vlechten...

Edit; er is ook nog een merk, pink, zit in een roze fles. Dat is ook goed spul voor je haar, ze hebben verschillende dingen ervan. Ook te koop bij de buitenlandse winkel... (of afrokapper)
Ik denk idd dat je het beste naar een afrokapper kunt gaan, kroeshaar is zo anders, dat veel 'gewone' kappers er niet veel mee kunnen...
Laatst bijgewerkt door Krieltje op 16-07-10 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:14

Ik zal eens kijken voor zulke producten. Bij mij is echt alleen het onderste gedeelte van mijn haar kroeshaar. De bovenlaag is gewoon normaal met slag

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:22

Ik ken iemand die dat met van die pakketjes van de kruidvat heeft gedaan.
De eerste keer met een pakketje voor volwassenen, haar helemaal afgebroken, uitgevallen en hoofdhuid verbrand, was geen fijn gezicht en deed natuurlijk hardstikke zeer.
Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan, en is het nog een keer geprobeert met hetzelfde spul maar dan voor kinderen en 5 minuten korter dan aangegeven.
Dat ging wel goed, resultaat was erg netjes en natuurlijk, wel is er wat haar uitgevallen maar dat heb je meestal met verven ook wel. (ik tenminste).

Wel zorgen dat je je haar minimaal 3 dagen van te voren niet hebt gewassen, en dat je een grote pot vaseline in huis hebt om vooraf je gezicht, nek, oren royaal mee in te smeren (want het spul schijnt nogal te branden).

Het betreft hier trouwens een lichtgekleurd iemand met normaal dik haar en 'europese' krullen. Dit zeg ik er bij omdat het haar/huid compleet anders is van de mensen waar de producten eigen voor gemaakt zijn (bruine mensen).
Dus dan kun je zelf wel inschatten welk product je een beetje kan gebruiken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 13:24

Ik ga het absoluut niet zelf doen, de kans om mijn haar te pesten is echt te pijnlijk. Als ik het doe, doe ik het bij een kapper :j

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:45

Een vriendin van mij heeft ook heel veel krullen/kroes. Ze heeft het eerst bij een kapper geprobeerd. Maar het was niet echt mooi gelukt. (nog steeds kroes etc). Nu is ze naar een andere kapper geweest en nu heeft ze stijl haar. Ze moet het wel af en toe bij stijlen natuurlijk. En ze wast het niet te vaak. Maar haar haar ziet er keurig uit. Ik zelf heb ook krullen maar ik ben er blij mee :D Maar wat ik me afvraag he, als je het onderste gedeelte laat ontkroezen, heb je dan niet de onderkant van je haar (bijna) stijl en de rest krul? misschien stomme vraag.. x) heb geen idee namelijk x). Ik zou het zeker bij een fatsoenlijke kapper laten doen :)