amandelen laten verwijderen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elamor

amandelen laten verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 08:17

Hoi

Alweer lig ik in bed met een fikse amandelontsteking ;(

(moeite met slikken, eten, praten en drinken. mond amper open kunnen doen en alles zit dus vast)

Nu ben ik dinsdag naar mijn huisarts geweest en heb een antibiotica gekregen. Tot op heden nog geen verandering.
Maar nu moet ik dus misschien mn amandelen laten pellen. Moet over drie weken terug komen daarvoor.

Heb een trauma aan prikken overgehouden door eerdere operatie aan amandelen
en hoorde dat het op latere leeftijd veel zwaarder is. Ben 19 jaar.
Zie er zo erg tegenop ;(

Iemand die ervaringen wilt delen?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:43

Ik heb toen ik 18 was, na maanden van steeds keelontsteking, mijn amandelen laten knippen. Ik kwam gelijk binnen met wat kleine kinderen en die hadden er dus duidelijk minder last van. Zij mochten na een paar uurtjes en een ijsje alweer naar huis, terwijl ik 3 dagen in het ziekenhuis moest blijven. Ik was vooral heel misselijk van de narcose (heb ik altijd) maar omdat mijn keel zo'n pijn deed probeerde ik niet over te geven. Ik was heel bang dat het dan allemaal weer open zou gaan. Ik ben dus vooral heel erg lang misselijk geweest. Het gevoel in mijn keel was eigenlijk hetzelfde als keelonsteking. Na 3 dagen mocht ik naar huis en daar ging het meteen een stuk beter. Ik moest wel 2 weken binnen blijven en mocht mijn haar niet wassen (wat ik dus stiekem wel gedaan heb, en toen begon mijn keel weer meteen te bloeden....)

Succes met de operatie!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:22

Die van mij zijn er 2 jaar geleden uitgehaald toen ik 22 was.
Ik heb 1 nacht moeten blijven maar dat is standaard.
Na de operatie deed het wel pijn, en ik moest ook overgeven en sliep die nacht echt niet.
Maar moet zeggen dat het me al met al nog meeviel.
ijsjes eten, veel ijswater drinken.
Als je wat leuke spelletjes en films hebt kom je je tijd wel door.
Luister niet teveel naar enge verhalen om je heen.
Tuurlijk het doet pijn, maar daarna heb je er geen last meer van.
Eventjes doorbijten.
Ik was ook megazenuwachtig.
Vraag om een valiumpje als je heel zenuwachtig bent.

En het gaat helemaal goedkomen.

Heel veel succes, en het komt echt goed ;)

Ollie23

Re: amandelen laten verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:27

Bleh nare ervaring aan over gehouden, maar ik kan je wel zeggen dat je erna van de keel en amandelontsteking af bent. Ik had het zowat elke 3 mnd.
Ik was 19 toen zijn mijn amandelen eruit gehaald. 2 dagen in het ziekenhuis en toen naar huis. Ben er goed ziek van geweest en veel keelpijn. Maar je moet idd even doorbijten en dan ben je er van af.

Succes joh! Het is trouwens onder algehele narcose, dus je hebt geen last van prikken.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:31

Bedankt allemaal!
Ik heb het ong 2 x per jaar en ik vraag me af of het het dan wel waard is.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:31

Mijn amandelen zijn er in februari aan over gehouden. De operatie etc viel allemaal errug mee alleen de tijd erna was erg klote. Ben 1 nacht in het ziekenhuis gebleven, die dagen waren vond ik nog het minst erg. Thuis kwam de echte pijn, keel viel nog mee opzich maar het trok bij mij enorm door naar mijn oren waardoor ik echt totaal niet kon eten. Ook reageerde ik heel heftig op alle pijnstillers en het stil liggen waardoor ik amper kon lopen zonder flauw te vallen.

Uiteindelijk na 3 weken was alle pijn echt weg en kon ik gewoon leven. Heb nu nooit meer keelontsteking gehad.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:38

Ik was 18 en heb er 1 week last van gehad kon daarna weer redelijk tot goed eten. hoefde niet te blijven dus niet standaard, als je naar huis kan doen ze dat het is tegenewoordig nog maar een dagopname hier wel teminste. ben wel heel misselijk geweest van de narcose.

NatrickJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:55

Bij mij zijn mijn keelamandelen er afgelopen maandag uitgehaald. Opzich is alles goed verlopen. Toen ik terug op zaal was heb ik eigenlijk alleen maar geslapen en weinig last (je krijgt vrij veel pijnstilling, en als je wilt ook voor de misselijkheid iets). Alleen toen werd ik 's middags helemaal niet lekker, had ook een erge lage bloeddruk en hoge hartslag. Toen moest ik even terug naar de OK om te controleren of ik geen bloeding had, maar bleek alleen maar uitgedroogd te zijn. Na 1 nachtje daar blijven (standaard) mocht ik dinsdag weer naar huis. Dinsdag voelde ik me vrij goed, woensdag echt prut en vandaag gaat het wel weer.

Van het vloeibaar eten werd ik echt heel erg misselijk, pijn valt wel mee, lang leve de pijnstillers. Fijn is anders maar als ik straks (hopelijk) niet meer om de 2 weken ziek ben dan ben ik blij dat ik het heb laten doen!

jorreknorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:02

ooh rianne, balen is dat!

ikhad dat ook, alleen dan 1 keer in de 6 weken!
echt drama!...

heb afgelopen zomer dus mijn amandelen dr uit laten vissen.
was toen ff niet fijn.
maar heb daarna nooit meer last gehad van mn keel.

dus wat mij betreft een aanrader!
als je meer wilt weten, weet je me wel te bereiken!

enne nu, heel veel hete(!) thee met honing drinken!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:40

ik had ook vaak last van ontstoken amandelen.

uiteindelijk vorig jaar zomer eruit laten halen...operatie was niks aan.
heb er 20 minuten gelegen maar de 3 dagen in het ziekenhuis en de 10 dagen erna thuis waren hels!!

ow wat deed het zeer,zeggen ze mooi wel dat je veel ijsjes moet eten nou dat heb ik geweten.
kreeg echt helemaal niks binnen zoveel pijn deed het.

is echter wel een goed dieet,ben in 10 dagen tijd 7 kilo afgevallen(zitten er helaas nu alweer op)

eten in het ziekenhuis was ook echt bagger....kreeg aardappelpuree en een bruine drab en een groene drab.
zei al tegen de zuster,de aardappelpuree eet ik wel op maar die andere 2?
moet eerst maar eens uitvissen wat het eigenlijk is.(bleek achteraf gepureerde bonen en gepureerd vlees te zijn.)
kon het overigens niet verdragen en heb dus 3 dagen lang in het ziekenhuis appelmoes en vla en joghurt gegeten