Sinds ik in februari ontzettend fout van een 2 meter hoge mat afsprong op mijn CIOS-toelatingstest (die ik dus niet gehaald heb),
heb ik een dikke en pijnlijke enkel.
Door mijn eigen fout, ja ik weet STOM, heb ik niet genoeg gerust gehad.
Ik denk dat het daar aan ligt in ieder geval.
De eerste dag na het 'ongeluk' heb ik een druk verband gehad, tweede dag heb ik het eraf gehaald omdat het niet fijn zat.
Enkel was blauw/paars/zwart en het hadden net zo goed twee voeten kunnen zijn, zo dik was hij nog.
Na 3 weken ben ik weer begonnen met sporten, alleen het bovenlichaam.
Enkel was al wat dunner, maar nog lang niet 100%.
Paardrijden deed ik na 5 weken weer.
Het ging nogal moeizaam, omdat het zo zeer deed om mijn tenen naar binnen te houden en mijn hakken uit te drukken.
Verder brengen die 2 voeten mij overal naar toe, dus er zit continu druk op mijn enkel.
Ik werkte eerst in een kroeg, 5 uurtjes, en mijn enkel was al zo opgezwollen als een ballon.
Daarvoor had ik een enkelband gehaald, maar ik kan die natuurlijk niet te vaak aan, want dan wordt mijn enkel alleen maar zwakker.
Daarna werkte ik op een stal, 9 uur op de been aan het lopen, hóe gezond voor je enkel..
Nu werk ik op een recreatiepark en dat is ook hele lang dagen, varieert van 7 tot 10 uur per dag (excl. pauze)
Nu doet mijn enkel weer zo pijn en is ie bijna weer zo dik als voorheen, dat ik weer een aantal uur mijn enkel band om heb op mijn werk.
Nu zie je wel dat het gewoon mijn eigen dikke schuld is, ik had meer rust moeten nemen.
Maar ik ben niet het juiste persoon dat er even bij gaat liggen voor 6 weken

Dan word ik gillend gek!
Daarbij heb ik twee Hallux Valgus voeten KLIK (het gaat om de linker voet)
Waarvoor ik steunzooltjes heb, maar alsnog heb ik daar last van als ik lang moet staan/lopen.
Dat ga ik operatief laten verwijderen dus dat gaat wel weg, tijdelijk.
Nu is mijn vraag; Heeft iemand tips om te zorgen dat het minder pijnlijk wordt, dat mijn enkel beter/sneller geneest, dat mijn enkel niet meer zo dik wordt?
Ik ga naar de fysio, maar dat maakt mijn enkel niet dunner, alleen losser.
Zou weer een drukverband helpen?
Zou koelen helpen?
Of ben ik met beide al te laat?
Ik heb even een charmante foto gemaakt van mijn voet/enkel, om jullie het even te laten zien..
KLIK voor foto
Hopelijk is het een beetje duidelijk, je kan altijd vragen stellen.
PS. ik slik ook bloedverdunners/anti-stolling medicijnen, voor mijn hartafwijking.
Daardoor duren genezingen bij mij veel langer.
Groetjes!
Zou toch nog maar even een afspraak bij de HA maken. Mijn enkel ziet er zo ongeveer hetzelfde uit als die van jou en mijn enkelbanden zijn 5 weken terug gescheurd. Zat er ook direct een dik ei op aan de zijkant van je enkel toen het gebeurd was?
Maar de pijn en de opzwellingen komen vooral na het rijden.