Tips tegen spierspanningshoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Tips tegen spierspanningshoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:59

Sinds een paar weken heb ik last van spierspanningshoofdpijn.
Ik ga 1 keer per week naar de fysio die dan de trickerpoints behandeld, verder slik ik elke dag paracetamol zodra ik de hoofdpijn op voel komen. Als ik dit niet doe word de hoofdpijn op een gegeven moment zo erg dat ik gewoon even helemaal niks meer kan, zelfs liggen is een hel. Ook smeer ik wanneer ik thuis ben wanneer het op komt tijgerbalsem in mijn nek om die spieren te laten ontspannen en ga ik wanneer het kan even liggen of zitten.
Hoe het kan dat het zo ineens is op komen zetten een paar weken terug weten ik, mijn fysio en de huisarts niet.
Zijn er hier misschien mensen die er ook last van hebben/hebben gehad en die tips voor me hebben?

edit: in eerste instantie kom ik bij de fysio voor mijn schouder die uit balans is, hier doe ik oefeningen voor. Met mijn schouder gaat het inmiddels veel beter en ik ben meer bezig met een goede houding aan te nemen, als het goed is zouden de spieren in mijn nek en schouders hier ook minder strak van moeten komen te staan. De hoofdpijn is op komen zetten toen ik al een tijdje onder behandeling van de fysio was.
Laatst bijgewerkt door feliciaa op 12-07-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

humanoidR

Re: Tips tegen spierspanningshoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:59

2 paracetamol en twee ibu-brufen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 22:03

dat is eigenlijk niet het antwoord wat ik wil horen.. met mijn paracetamol trek ik het ook prima, maar wil liever niet iedere dag die dingen hoeven te slikken..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:19

Hoe lang ben je al bezig met de tips voor houdingscorrectie van de fysio? Dat zou toch iets moeten schelen. (Of niet, maar dan weet je ws waardoor dat komt.)
Heb je oefeningen meegekregen?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 09:23

ik ben nu 11 keer bij de fysio geweest, dus 2,5 maand ongeveer.
Ik heb oefeningen mee gekregen om de spieren in mijn schouder sterker te maken maar niet tegen mijn spierspanningshoofpijn. Mijn huisarts adviseerde mij wel om ontspanningsoefeningen te vragen en te gaan doen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:27

Ik heb het al 15 jaar.....komt er niet vanaf :\
Ik moet er enorm om denken dat ik mijn schouders niet optrek, maar onbewust doe ik het toch...

Heb een tijdje dry needling gedaan, dan ging best goed.
Ik ga binnenkort weer een afspraak maken.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:33

Oei vervelend hoor! Sterkte!

Heb je ook de oefening gekregen om je nek te strekken, daarbij je kin naar voren te steken? Om zo wat spieren rondom de nekwervels nekwervels te ontlasten?
Ik heb er zelf ook last van gehad en met die oefening had ik verlichting.
Uiteraard heb je daarbij eerst hulp nodig, een fysio moet je goed kunnen uitleggen waarom die oefening verlichting geeft en wat je precies voelen moet, mij koste het wat oefening maar bracht daarna de gewenste verlichting.