Ontstoken oog door shampoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ontstoken oog door shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:23

Vanochtend kreeg ik tijdens het douchen (verder niet lomp ofzo :+ ) een klodder shampoo in mijn oog.
Ik kreeg het er niet meteen uitgespoeld, omdat het onwijs zeer deed (eigen bron water, is iets rijker aan ijzer dan water bij gewone huishoudens). Door mijn vader opgehaald om daar het helemaal uit te spoelen, meteen de huisarts gebeld, en die kon in eerste instantie alleen maar zeggen, is niet erg, spoel maar gewoon uit en herhaal dat een keer of 2.
Met als resultaat dat mijn oog nu (op een kiertje na) dicht zit en helemaal opgezwollen is.
Toch nog een keer de huisarts gebeld, en nu wilde ze weten welk merk shampoo het was *gebruik altijd head en shoulders* en zei meteen dat doordat het wel een redelijk "agressief" shampoo is, ik kans heb op beschadiging op mijn hoornvlies?
Nu heb ik penicilline zalf gekregen voor mijn ogen 3 keer op een dag smeren, en doordat het knipperen pijnlijk is, moest ik dat oog zoveel mogelijk dichthouden.
Zalf 2 uurtjes geleden aangebracht maar kan mijn oog niet dichthouden (dat laatste stukje). Heb er al een nat doekje tegen aan liggen. Iemand anders verder nog ervaringen mee?

Oh ja voordat ik de zalf kreeg, zat ik al met koude kamille thee op een watje tegen mijn oog. Maar ook dat gaf niet echt rust.
Probeer er zo weinig mogelijk aan te zitten, om het tot rust te laten komen, maar wel heel irritant, ik denk dat het morgen ook wel leuk wakker worden wordt met een helemaal dichtgeplakt oog :+

Iemand ervaringen?

WinBinChes

Re: Ontstoken oog door shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:29

Nee geen ervaringen, maar water kan ook de boosdoener zijn, helemaal als het gespoeld is met kraanwater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:35

Dat adviseerde de huisarts. En als je onder de douche staat, dan ga je (althans dat deed ik) automatisch meteen spoelen van de schrik. Het prikte ook enorm.
Maar als je er zo over nadenkt, zou je zeggen dat gekookt/steriel water het enige water zou zijn waarmee je zou mogen spoelen... Maar goed, dat had ik dus niet bij de hand.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:06

Kraanwater is ook schoon water hoor, wordt gefilterd etc. zou wat zijn als je doucht onder vies water. het is waarschijnlijk gewoon de shampoo geweest waardoor het ontstoken is vervelend maar meestal gaat het wel redelijk snel over ook aangezien je al zalf hebt gekregen.