Ik vind het zoo gigantisch knap dat jij eerlijk kan zijn over je gedachte, gevoel en het gedrag wat hiermee gemoeid gaat. Echt respect voor je open en eerlijkheid daarin!!
Wat betreft de medicatie, daar wil ik eventjes op in gaan. wij hebben in de opleiding psychologie een zeer verhitte discussie gehad met een gast spreker uit de farmaceutische industrie. Zij hebben ook antidepressiva in hun assortiment en oa. ik ben er een zware tegenstander van. Het is bewezen dat met cognitieve gedragstherapie de klachten sneller, beter en voor langere duur worden bestreden. Dat niet alleen de symptomen worden weggenomen maar ook de kern van het probleem. Het nadeel hiervan is wel: 1. de persoon moet er zelf voor open staan (dat idee krijg ik wel bij jou!) en 2. moet je er tijd in investeren. Het is niet zo als bij een pilletje dat het wordt voorgeschreven en automatisch per herhaal recept blijft lopen, ook gaat er meer geld mee gemoeid omdat die pillen naar verhouding niets kosten.
Tuurlijk kunnen ze je een steuntje in de rug geven omdat het misschien heel zwaar voor je gaat worden. Vanuit die optiek kan het je zeker helpen. In ander geval zou ik uitkijken met medicatie. Vergeet ook niet dat depressiviteit een van de bijwerkingen is!! En het verslavend kan werken...
Wat je kan doen is eerst in therapie gaan en daar bespreken hoe of wat! Ik hoop iig voor je dat je weer snel helemaal op en top voelt
Sterkte!