Klamme/glij voeten in open schoenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Klamme/glij voeten in open schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 09:14

Ben ik nu de enige die daar last van heeft? :o

Ik zie veel mensen met leuke open schoenen/ ballerina´s, pumps of slippers lopen.. En dat wil ik ook wel, maar merk toch dat ik snel voor sokken en sneakers kies ondanks het warme weer. Terwijl vanwege de warmte en uitslag juist mijn voeten lucht nodig hebben..

Maar zonder sokken krijg ik snel klamme voeten. Dat voelt niet lekker en daarnaast gaan ze ook echt in mijn schoenen glijden. Dat loopt helemaal niet lekker meer. Pantysokjes is het minder, maar eind van de dag zie je dan alsnog soort van zweetkringen verschijnen. Dat is ook niks.

Talkpoeder helpt heel even, maar na 10 minuten ook niet meer..

Iemand een suggestie wat ik er aan kan doen, zijn er meer die er last van hebben of hoort het er eigenlijk gewoon bij?

Nadia
Oppermuts

Re: Klamme/glij voeten in open schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:19

LZP --> MW

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:20

Ik heb van die antislip dingetjes of in de voorkant van de schoen of op de achterkant (hak) van de schoen, werkt ideaal :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:21

het schijnt dat wanneer je snel last hebt van zweetvoeten, je elke dag je voeten even in een tijltje (koud) water moet doen.
dit heb ik zelf niet uit geprobeerd, maar heb ik gehoord van een vriendin;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:23

Maar dan blijft het gevoel van de drijfnatte voeten in die ondertussen ook drijfnatte schoenen.
Als het zo warm is als nu loop ik zoveel mogelijk op blote voeten of trek schoenen aan die ik onder mijn bureau uit kan schoppen. Lederen inlegzooltjes maken ook veel verschil. Die nemen het vocht goed op waardoor het minderplakkerig voelt. Dat kan niet in alle open schoenen, maar in dichte balerina's werkt het perfect.
En gewoon goed opletten wat voor schoenen je koopt. Plastic is funest. Leer is echt een aanrader.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 09:36

Eleionomae schreef:
Ik heb van die antislip dingetjes of in de voorkant van de schoen of op de achterkant (hak) van de schoen, werkt ideaal :)

Enig idee wat voor merk en hoe ze heten (plaatje via google?) :)

Echt last van zweetvoeten heb ik trouwens normaal gesproken niet. Dun leren inlegzooltje kan ik sowieso wel weer doen (alwel eerder gehad, maar was ook geen ultieme oplossing).

Maar heb ik er nu wat meer last van dan doorsneemensen of ben ik de pietlut die het ook echt vervelend vind trouwens? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:01

Ik heb ook normaal geen zweetvoeten en nu in ballerina's/pumps etc. wel onwijs. Overigens is dat ook niet gek met deze warmte :+ dus draag ik zoveel mogelijk teenslippers. En dan heb ik nergens meer last van. Is dat voor jou geen optie, TS?
(Hoeven niet per se teenslippers te zijn: ik heb ook peeptoes die open zijn aan de achterkant, en er zijn ook nog andere leuke moderne sandalen die prima kunnen als je bijv. aan het werk bent of toch wat leuks aan wil hebben onder een jurkje/rokje.)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:45

Ffortuna schreef:
Ik heb ook normaal geen zweetvoeten en nu in ballerina's/pumps etc. wel onwijs. Overigens is dat ook niet gek met deze warmte :+ dus draag ik zoveel mogelijk teenslippers. En dan heb ik nergens meer last van. Is dat voor jou geen optie, TS?
(Hoeven niet per se teenslippers te zijn: ik heb ook peeptoes die open zijn aan de achterkant, en er zijn ook nog andere leuke moderne sandalen die prima kunnen als je bijv. aan het werk bent of toch wat leuks aan wil hebben onder een jurkje/rokje.)

Is in mijn geval zeker geen oplossing. Met teenslippers glij ik alle kanten op zo nat worden mijn voeten. Buiten dat dat heel vervelend aan voelt worden mijn voeten ook verschrikkelijk vies van al het vuil wat aan mijn natte voeten plakt.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:48

Het kan ook aan de schoen liggen. Als je een goede schoen hebt (dus niet plastic maar soort van stof en leren zooltje aan de binnenkant) is dat al heel wat minder!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:50

Ik heb ook altijd van die lekkere plakvoetjes :+
Ik glij soms zelfts mijn slippers uit :o
Ik doe er nu niets tegen, dus ik lees even mee!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 10:53

Dat heb ik inderdaad dus ook (heb goede teenslippers van Teva dus geen 1 euro plastic modelletje ofzo, die laat ik bij voorbaat liggen) ;)

Maar zal het bij birkenstocks bijvoorbeeld anders kunnen zijn?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:54

Ik heb dat enkel alleen in mijn pumps die draag ik ook bijna nooit alleen op zogenaamde zitfeestjes anders glij ik alle kanten uit

nu heb ik gewoon mijn adidas aan of mijn Gaastra slippers die overigens kei gaaf zijn ben er helemaal verlieft op ik haat gaastra schoenen maar deze slippers zijn leuk en een echte aanrader :))

Teen slippers van een 10tje laat ik ook liggen....
Die Gaastra's kosten ook wel wat maar dan heb je ook wat
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-07-10 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:54

Birkinstock is inderdaad misschien wel een goed idee!
Die hebben een soort van stoffen zooltje en daar zweet ik ook niet in met mijn voetjes.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:57

Ik heb het ook hoor, echt irritant! Heb nu slippers van de H&M met een soort riet als zool... Werkt perfect, maar inderdaad als ik iets anders aan heb worden mijn voeten ook zeiknat..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:33

Yvonnedv: TS geeft aan normaliter geen last te hebben van zweetvoeten, dus een dergelijke behandeling lijkt me dan wat heftig.

TS: ik draag zelf ook gewoon merk-teenslippers (Birkenstocks/Fitflops) met een fijne zool. Dat scheelt enorm én ze zien er netjes uit dus je kunt er ook mee voor de dag komen op het werk.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:37

Birckenstock vind ik ook wel fijn, daar kan ik ook wel een dag op lopen tenzij het echt verschrikkelijk heet is, dan loop ik liever op blote voeten.
Ballerina's en pumps vind ik super leuk, maar krijg er verschrikkelijke zweetvoeten in. Crocs zonder sokken ook niet fijn. Je hebt wel van die speciale voetdeo's geloof ik, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.
Winterdag heb ik er minder last tot geen last van.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:39

Ik ben dus in ieder geval niet de enige blijkt alweer ;)

Voetdeo geloof ik niet in dat het echt je voeten plakvrij houdt. Maar regelmatig eens met jodium wassen vin dik wel een goed idee, heb nu met warm weer bij mijn tenen snel een soort van irritatie dus zal zeker geen kwaad kunnen en kleine moeite :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:43

Ffortuna schreef:
Yvonnedv: TS geeft aan normaliter geen last te hebben van zweetvoeten, dus een dergelijke behandeling lijkt me dan wat heftig.

TS: ik draag zelf ook gewoon merk-teenslippers (Birkenstocks/Fitflops) met een fijne zool. Dat scheelt enorm én ze zien er netjes uit dus je kunt er ook mee voor de dag komen op het werk.
Wat zou ik graag Birkenstocks aan doen naar mijn werk, maar helaas... hier zijn geen slippers toegestaan :n.

Heb ook last van glij/zweetvoeten in open schoenen en weet ook niet wat ik ermee moet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:44

Voetdeo heeft geen enkel effect

begin met goede fatsoendelijke schoenen en je bent al op de helft

Zeker elke dag je voeten wassen liefst smorgens en savonds voor de rest weet ik ook niet wat kan helpen ik zoek ook nog DE oplossing

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:45

Ik was élke dag mijn voeten en heb Gabor schoenen, maar nog steeds ongelofelijke zweetvoeten in die schoenen hoor. Maakt niets uit.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:46

Zou je niet is kunnen kijken bij de lijn van Schol? deze hebben veel spullen voor je voeten.. misschien hebben zij iets wat werkt.. :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:48

Bienotje schreef:
Ik ben dus in ieder geval niet de enige blijkt alweer ;)
Nee hoor, helemaaaaaaaaal niet! Heb laatst ook leuke ballerina's gekocht. Droeg ze eerst met pantykousje, maar die kon ik aan het eind van de dag uitwringen. Zonder kousje krijg je enorme zweetjatten. Dus heb ze eigenlijk helemaal niet meer aan :') En met hakken slip je er zo doorheen, loop je de rest van de dag op je tenen, ook fijn.

Ja, een bekend dilemma :')

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:49

Je hebt voor ballerina's van die speciale sokjes, heb ik zelf ook een tijdje gehad, alleen ze glijden wel snel over je hiel heen. Maar denk dat dat ook per persoon verschilt, want bij m'n zus zaten ze wel goed.
Het zijn zegmaar gewoon sokken met een uitsparing aan de bovenkant. Dus waar je ballerina zit, zit je sok ook. :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:52

Dat zijn fijne sokjes ja, maar die houden het met dit weer ook niet :=.