Zenuw geraakt toen ik in m'n vinger snee...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Zenuw geraakt toen ik in m'n vinger snee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:21

Jup, ik ben dom bezig geweest van de week :Y)

Maandag was ik een ananas aan het snijden, ik zal verder de details besparen, maar op een gegeven ogenblik sneed ik in 3 vingers :=
In eerste instantie schrik, hand on de kraan, bloed, bijna van m'n stokje gaan (ik kon net op tijd gaan zitten en nee, niet van het bloed, maar van de pijn) schade bekijken, oei, best heftig. Met pijn en moeite naar boven kunnen komen, moest echt gaan liggen, moest ook bijna overgeven, na ong. 'n kwartiertje zakte het een beetje, kon ik de schade nog eens goed bekijken, een wond stond toch wel erg open en weefsel kwam er ook wat uit zetten, pleisters gepakt, zwaluwstaartjes van gemaakt, wondranden bij elkaar geplakt en op aandringen van de omgeving ( :o ) de huisarts maar gebeld, vinger tintelde behoorlijk, pijn viel wel mee. Dus op naar de huisarts, moest toch gehecht worden, 3 stuks, en tintelingen kwam door dat een zenuw geraakt was, hij vertelde dat de pijn heviger kon worden en de tintelingen kort erger, maar dat het daarna wel zou opknappen. Goed, om 22u 's avonds vroeg ik mij af of die verdoving nog steeds niet was uitgewerkt, omdat ik de wond totaal niet voelde, iemand wist me te vertellen dat dit slechts enkele minuten werkt, net genoeg om de hechtingen te zetten :Y)
Juist :Y)
Inmiddels: geen pijn, ook niet meer gehad, geen verergering van het tintelen, maar dus ook nog geen verbetering, vinger is nog steeds gedeeltelijk verdoofd en tintelig.
Iemand hier ervaring mee?

Maandag moet ik terug naar HA, dus dan vraag ik het hem ook uiteraard :)

chocobroodje

Re: Zenuw geraakt toen ik in m'n vinger snee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:29

Zenuwen duren even om te herstellen dat gaat niet in 10 uur tijd, beetje meer geduld dus :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:31

ik heb aan mijn linkerhand mijn middelvinger aan de binnenkant flink beschadigd aan de deurknop van een keukenkastje die afbrak.
Het is een ongemakkelijke plek en dus kon de huisarts het niet goed hechten. Hij heeft er twee hechtingen aan allebei de kanten 1 gedaan en de rest gelijmd.
De zenuwen en wat spieren zijn af. Ik heb er weinig kracht meer in vergeleken met de rest! Hij heeft het gehecht zonder verdoving ( zei dat de prik onder de nagel een stuk meer pijn ging doen dan de twee hechtingen. Ik kan het niet vergelijken, maar de hechtingen waren behoorlijk pijnlijk, maar heb een goede huisarts en we hebben goed gelachten tijdens de pijnlijke momenten).
Maar goed, ik heb er wel nog vrij lang last van gehad en met nu nog steeds met veel dingen dat het over gevoelig is en weinig kracht heeft. Maar buiten dat moet ik zeggen dat ik heel erg veel geluk heb hehad, wannt ik had hem ook compleet kunnen beschadigen zodat ik hem niet meer zou kunnen gebruiken, wat nu niet het geval is.
Wanneer moet je terug naar je dokter?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:32

M'n moeder heeft ooit ook eens in haar vinger gesneden.
Haar zenuw was beschadigt.
Het herstelde langzaam maar haar vinger is weer normaal.
Haar vinger ging in het begin constant op en neer omdat de zenuw beschadigt was :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:33

Ja, ik heb hetzelfde gehad 3 maanden terug! Alleen had ik mijn vinger open gehaald door een blik :=
Vinger is toen ook gehecht en nu, 3 maanden later, gebruik ik deze vinger nog steeds liever niet. Hij voelt raar, licht verdoofd, iets pijnlijk als ik er iets mee aan raak. Ook kan je nog precies zien waar die snee gezeten heeft. Volgens de arts zou het 6 maanden duren voor de zenuwen zich hersteld hebben. Ik heb dus nog 3 maanden te gaan... Ik ben benieuwd!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:36

Joykuh, is hij goed gehecht bij jou? Ik denk namelijk dat dat bij mij het probleem is, er zit aan allebei de kanten van waar de huis gehecht heeft een serieuze verdikking en het ziet er naar uit dat er dus aan alle twee de kanten iets zit dat verbonden had moeten zijn, maar nu dus niet meer... Heb de hechtingen er door mijn DA uit latenhalen. Moest daar toch zijn en ik houd wel van een grapje. Dus hij met een scalpel mij nog even toegetakeld... hahahhahah

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:40

Ja, het is wel goed gehecht. Ondanks dat zit er onder de plaats waar de hechtingen hebben gezeten een verdikking.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:56

chocobroodje schreef:
Zenuwen duren even om te herstellen dat gaat niet in 10 uur tijd, beetje meer geduld dus :)

Haha, ja niet in 10 uur, dat snap ik ook wel :P
Maar wel zijn nu 5 dagen verder en het is onveranderd...
Maar als ik het zo lees ben ik er nog wel even "zoet" mee, tussen aanhalingstekens, want heb er geen last van, alleen wat beperkt in dingen en dat is meer de wond (en de hechtingen die trekken) dan de zenuw, gelukkig is het links en ben ik rechts :)

Maandag moet ik terug naar de HA, wilde eerst de hechtingen op m'n werk laten verwijderen, voor hun goed om te oefenen (eigenlijk zou ik ze zo zelf kunnen verwijderen, ben bevoegd hoor :P ), maar omdat die zenuw niet goed is, wil ik liever dat de HA er even naar kijkt :)