harde lenzen: toch mascara op?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

harde lenzen: toch mascara op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 18:35

hoi hoi!

ik heb nu ruim een jaar harde lenzen, de oogarts raadde mij aan weinig tot geen mascara te gebruiken en vooral niet op de onderwimpers. maar ik moest het natuurlijk zelf weten en deed het toch. ik had toen der tijd een mascara van chanel voor mijn verjaardag gekregen die ik al gebruikte. met lenzen in ging deze mascara heel erg prikken en deed ik niets anders dan tranen.. in de meeste mascara's zit parfum en andere troep, behalve in die van clinique. dus heb deze toen gekocht en (bijna) nergens meer last van! nu ben ik eigelijk benieuwd, aangezien deze best prijzig is, of meer mensen dit herkennen en een andere, eventueel goedkopere, mascara gebruiken waar ook geen parfum ed in zit en dus 'lensvriendelijk' is :)

Blue_Eyes

Re: harde lenzen: toch mascara op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:00

Ik gebruik die van de hema en ik moet zeggen dat ik nooit ergens last van heb!

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 01:21

Ik heb al 27 jaar harde lenzen en heb inmiddels al heel wat mascara's versleten.
Ik heb nog nooit last gehad van welk merk dan ook.
Gebruik nu de mascara van de Hema.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 01:43

Ik weet niet of het veel verschil uitmaakt met zachte lenzen, maar ik draag met mijn zachte lenzen dagelijks mascara zonder problemen. Ik gebruik altijd waterproof mascara, momenteel eentje van Essence van €2,99. Prima spul, kan er zonder problemen mee slapen (lenzen zijn dan natuurlijk uit) en kan m'n lenzen ook gewoon in en uitdoen als het erop zit, geeft niet erg af oid. Nog nooit last gehad. Overigens met andere merken ook niet.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 01:49

Ik heb ook zachte lenzen, ook net hetzelfde verhaal als Maxielover.
Ik draag veel make-up, soms ook hele zware oogmake-up.
Eyeliner boven, onderaan, dan valse wimpers en mascara.
Op gewone dagen ook altijd mascare, boven en onder, verschillende laagjes, vaak ook oogpotlood en ik heb nergens last van....
Ik heb eigenlijk ook nooit het verschil geweten tussen harde en zachte lenzen..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 01:56

Ik gebruik geen eyeliner, wel mascara boven en onder. Als ik knoei met opdoen verwijder ik het met een wattenstaafje met een beetje reinigingsmelk of een een reinigingsdoekje, geen probleem. Als ik m'n mascara eraf haal doe ik eerst m'n lenzen uit en dan gebruik ik reinigingsolie van de hema op een watje. Heb ook van die eyepads gebruikt en dat ging ook goed.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 07:15

hmmm, wat vreemd, dat ik er zoveel last van heb! ook al binnen een jaar 2x ontstoken ogen gehad.. maar die van de hema ga ik eens proberen dan, scheelt een euritje of 20 denk ik :=
ik doe eigelijk alleen een beetje oogschaduw en mascara, heeeel soms oogpotlood (ook van clinique) maar eyeliner nooit.
weet wel dat je met harde lenzen meer last kunt hebben van iets in je oog, het is gevoeliger geloof ik ;)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:47

Ja klopt, met harde lenzen heb je meer last als er iets in je oog zit oid. Maar ik heb de hema mascara ook gehad maar ik vond dat ik m'n wimpers daar niet mooi mee kreeg, die ik nu heb van Essence was net zo duur maar werkt super. Is een lichtblauw flesje, heb 'm bij kruidvat gekocht. Hij heet ''Essence No Limits'' volume mascara waterproof.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:38

Met mijn harde lenzen deed ik precies hetzelfde als met mijn zachte. Maakt geen klap uit, naja het enige wat ik niet deed was mascara op de onderrand, omdat je door een willekeurig vuiltje jankt als een klein kind.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 12:40

ow okee, probeer ik ze gewoon allebei :)

ja dat janken is echt een drama idd :')