Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gothic_TeZZy schreef:Ik ben een maand geleden onderzocht, met soort gelijke klachten..
En ik draag voortaan het labeltje 'Jeugd Artrose'. (ik ben 17)
Geen idee of het dat kan zijn... Misschien toch eens informeren bij de dokter? (Ik heb gewoon om rontgenfotos gevraagd aangezien mijn moeder ook artrose heeft)
) maar volgens mij arts is reuma niet erfelijk (hier zit het dus ook in de familie) dus dan plakken ze het etiketje er niet op? heel raar maar goed..Gothic_TeZZy schreef:Er zijn manieren om het 'dragelijker' te maken maar daar heb ik (nog) geen behoefte aan, simpel weg omdat ik lang niet zoveel last ervan heb![]()
Maar bijvoorbeeld m'n moeder die slik er 3 keer daags pillen voor om het draagbaar te maken.. Dat verschilt er ook aan hoe erg het is natuurlijk
lenaa_tje schreef:Ik ken je klachten bij mij zit het dan wel in het bloed (mindere mate dan) maar volgens mij arts is reuma niet erfelijk (hier zit het dus ook in de familie) dus dan plakken ze het etiketje er niet op? heel raar maar goed..
maar toch nog maar is naar de dokter lijkt me!
joyce2 schreef:carpaaltunnel syndroom kun je ook op jonge leeftijd krijgen hoor! Wij hadden, toen ik nog bij de chiropractor werkte, best veel jonge mensen die er last van hadden. Dus je zou eens langs kunnen gaan bij een chiropractor om er naar te laten kijken, het verlicht de pijn en maakt bewegen makkelijker.
joyce2 schreef:Je kunt gewoon gelijk naar de chiropractor, het valt nog onder alternatieve geneeswijze, dus je moet wel ff goed kijken wat je verzekering dekt!
eridinges schreef:Mijn moeder heeft ook klachten, eerst dachten ze artrose te zien in haar handen, maar nu moet verder onderzoek uitwijzen of het reuma is..
Ze kan amper der handen bewegen dus ook niet zo veel meer werken.
Sterkte!
Zeker omdat je vinger vergroeid is? Dat hoort sowieso niet bij CTS.
Best mooie, ziet eruit als een soort sieraad
)

verootjoo schreef:ik zou eerder zeggen dat je te jong bent voor reuma. CTS zit niet echt een leeftijd aan verbonden.
Ik vind het echter niet als CTS klinken, dus ik zou even naar de dokter gaanZeker omdat je vinger vergroeid is? Dat hoort sowieso niet bij CTS.
(overigens heb je daar spalkjes voorBest mooie, ziet eruit als een soort sieraad
)
Cyntje schreef:Ik heb ook pijn in handen en voornamelijk mijn voeten ( grote tenen ), gisteren nog bloed laten prikken... niks te zien![]()
En ik ben er al lang mee bezig om te vinden waarom ik die klachten heb...
Spalk heb ik ook voor mijn linkerpols ook ivm kalkvorming in mijn schouder, mooi sieraad wil ik het niet noemen
Je hebt idd ook lelijke spalken 
Cyntje schreef:Ik heb ook pijn in handen en voornamelijk mijn voeten ( grote tenen ), gisteren nog bloed laten prikken... niks te zien![]()
En ik ben er al lang mee bezig om te vinden waarom ik die klachten heb...
Spalk heb ik ook voor mijn linkerpols ook ivm kalkvorming in mijn schouder, mooi sieraad wil ik het niet noemen

huidskleurig