Pfeiffer (ervaringen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Pfeiffer (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 15:37

Sinds maandag is er bij mij Pfeiffer vastgesteld.

Ik kreeg 2 weken geleden een urineweginfectie en een keelontsteking, de urineweginfectie ging weg door antibiotica maar de keelontsteking werd alleen maar erger, en dus werd ik door de HA doorverwezen om bloed te prikken. De Paul B. screen was positief, m'n leukocyten waren verhoogd en morgen hoor ik de Epstein-Barr test (de definitieve uitslag). Morgen moet ik ook opnieuw laten prikken voor mijn leverwaardes.

Nu slik ik Echinaforce voor m'n weerstand en een supplement met alle vitamines, mineralen en spoorelementen omdat ik vrijwel geen eetlust heb en zo toch alles binnen krijg. Ik slik geen medicijnen meer, drink geen alcohol (nooit gedronken ook dus dat scheelt weer) en slik geen pijnstillers om m'n lever zoveel mogelijk te ontlasten. Ik heb nu nog steeds een flinke keelontsteking en last van koorts... En of de koorts wel of niet weg is beslist of we dinsdag naar Vietnam en Hong Kong op vakantie kunnen... duimen dus :=

Zijn er mensen die ook Pfeiffer hebben (gehad)? Wat deden jullie om je lichaam een beetje te helpen? Hoe lang duurde het bij jullie?

e_horse

Re: Pfeiffer (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:41

Ik raad je aan om de komende weken veel rust te nemen. Op vakantie gaan is niet aan te raden, tenzij je daar heel veel gaat uitrusten ;-). Hoe meer rust hoe sneller het over is en hoe minder last je er in de toekomst van hebt. Ik heb er zelf ruim 1,5 jaar last van gehad en was daarna nog jaren niet helemaal fit. Sterkte en beterschap!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:42

Ik heb het heel lang gehad.. Ongeveer 1,5 jaar en daarna duurde het nog een tijd voor ik me echt beter voelde.
Maar ik was niet zo ziek als dat jij bent, dus het kan zijn dat jij er wel wat sneller vanaf bent!
Je moet echt goed je rust nemen en naar je lichaam luisteren, anders kom je er niet vanaf.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:44

Luister naar je lichaam.. liever te weinig doen dan te veel.. Liever langere tijd rust dan te weinig ;) Dan komt het wel goed.. Schrik niet als het langer duurt dan je dacht :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:45

Begin april werd het bij mij geconstateerd.
Had het waarschijnlijk al veel langer. omdat ik al een lange tijd er moe was.. en snel ziek was.. In het begin dat ik het had viel het allemaal nog wel wat mee.. was wat griepereg en moe.. totaal geen last van de keel.. Toen naar 2 weken begon mijn keel wat pijn te doen.. en binnen een week lag ik plat.. hele hoge koorts, moest bijna al janke van de pijn als ik slikte.. at niets.. en dronk weinig.. maar dan wel koud of waterijsjes.. dat heeft in totaal 2 weken geduurt.. daarna knapte ik weer langzaampjes op.. ik ben er nu eingenlijk weer helemaal boven op!! moet helaas dit schooljaar wel over doen.. omdat ik dik 3 maanden gemist heb.
Ook moet je het echt RUSTIG aan opbouwen.. anders heb je de kans dat het weer terug komt.. en kan het wel een jaar duren!!!
je hebt het nog maar 2 weken.. dus het kan nog makkkelijk erger worden...
Het is echt een super vervelende ziekt.. wens het niemand.. vooral die keelonsteken :n
Veel beterschap meid :(:) , hoop echt dat je op die vakantie kan.. maar doe dan echt wel rustig aan en luister naar je lichaam.. anders ben je nog verder huis

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:45

Heel goed blijven rusten, niks over belasten!
En misschien is het een tip om naar de homeopaat te gaan!
Bij mij konden ze het eerst niet vinden wat het was ook niet in het bloed enzo. Uiteindelijk naar homeopaat geweest, 1 korreltje en ik knapte op!
En tjah, ik geloofde het zelf eerst ook niet!!

Ik heb 3 maanden doorgelopen, zonder dat het duidelijk was wat ik had..

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:47

Ik raad je aan om heel veel rust te nemen en goed naar je lichaam te luisteren. Ik heb er zelf ook heel erg lang last van gehad, omdat ik maar gewoon door ging en niet luisterde naar mijn lichaam.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:49

ik heb het vorig jaar in deze periode gehad. ik had vooral heel veel last van de keelontsteking. verder kon ik toen dat over was wel weer aardig wat, maar niet te veel. je moet er gewoon rekening mee houden dat je niet te veel wilt doen. ik slikte ook nog van de homeopatische leverpillen die je gewoon bij de apotheek kon halen voor mn leverwaardes. ik heb er dit schooljaar toch aardig last van gehad omdat het altijd stress was op school en daar werd ik heel moe van. sinds kort slik ik van supradine energie pillen en die helpen.
verder gewoon naar je lichaam luisteren!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:49

2 jaar geleden is de ziekte van Pfeiffer bij mij ook begonnen met een keelontsteking. Ik at helemaal niks meer en drinken was een drama. Dit heeft een week geduurd. In die week heb ik ontzettend veel geslapen. Maar na die eerste week sloeg de vermoeidheid pas echt toe. Ik heb een week of 4 hele dagen op de bank of in de hangmat gelegen. Nu, 2 jaar later, ben ik weer aardig de oude. Wel heb ik nog steeds veel slaap nodig en bij veel drukte ben ik sneller vermoeid dan voor de Pfeiffer.

Ik wil je als eerste aanraden om niet op vakantie te gaan. Je weerstand is sterk verminderd waardoor je juist in dat soort landen goed ziek kunt worden. Daarnaast zul je zelf weinig aan je vakantie hebben ivm de vermoeidheidsklachten wanneer je echt Pfeiffer blijkt te hebben.

Beterschap!!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:37

Doe alsjeblieft rustig aan... Ik was in het begin ook zo ziek er van, had koorts, keelontsteking en kon gewoon niets meer. Maar toen ik me iets beter begon te voelen kon ik (dacht ik) de hele wereld aan. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en is er bij mij ME vastgesteld, kom er waarschijnlijk niet meer vanaf. Ik voel me nu eigenlijk weer zoals in het begin: Iedere dag wel koortsig en ik kan gewoon ontzettend weinig. 20 minuten lopen is te veel, dus voor langere stukken heb ik een rolstoel..

Ik wil je helemaal niet laten schrikken hoor, maar je moet echt uitkijken met pfeiffer en heel veel rust nemen.

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:35

Zoals iedereen hier al zegt: veel rust nemen!
Ik ben één week niet naar school geweest en heb twee weken niet gewerkt. In die twee weken heeft iemand anders mijn pony gereden. Daarna ben ik weer gewoon alles gaan doen, achteraf heb ik hier heel veel spijt van gehad. Ik moest de week dat ik weer op school was ook iedere dag naar de conciergie om te zeggen dat ik afwezig stond terwijl ik er gewoon was: ik was vantevoren al twee weken ziek gemeld door mijn moeder. Nu, twee jaar later, merk ik wel dat ik veel sneller en langer moe ben dan voordat ik pfeiffer had en dat ik me minder goed kan concentreren. Ik baal flink van de beslissing die ik toendertijd gemaakt heb. :( Als ik het over kon doen had ik zeker langer rust genomen!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:47

hier nog 1 die er ook sins kort achter is gekomen dat iik pfeiffer heb echt verschrikkelijk

moest ook gelijk van m`n arts rust nemen en naar me lichaam luisteren maar sins ik thuis zit lijkt het nog niet veel beter te gaan

ik ging altijd maar door was wel regelmatig ziek/lusteloos.
maar zit nu thuis en ik slaap echt wel is waar zo lang dat ik het gewoon zelf niet begrijp.

rond 9/10 uur naar bed rond 7 uur wakker vriendlief de deur uit helpen (gaat werken) dan terug naar bed 10 uur ff wekker zetten met vriendlief ff bellen weer slapen tot half 12 en moet ik de wekker 3 keer zetten anders val ik terug in slaap dan ga ik op m`n gemak wakker rond kwartover 12 gau brood klaar maken voor vriendlief dan vriendlief weer werken dan snel afwassen en stofzuigen/dweilen wasje draaien dan gewoon weer slaapie doen op de bank of soms ff bokken

echt heel erg ben weliswaar 21 jaar maar niet voor uit tebranden.

de huisarts zegt dat is allemaal goed want als je zoveel slaap zal je het wel nodig hebben maar als ik dus geen wekker zet zal het me niet verbazen dat ik gewoon door blijft snurkken tot ik zo wat uithonger ofzo

daar voor was ik nog gewoon 40 uur aant werk maar viel dus tijdens etenstijd al inslaap

heb ijzerpillen mee gekregen (wat echt zooo smirig is)
en vitamine pillen maar ik ben daar nooit zo van

(ken nog amper de kleinste pil door slikken dus ben met dat betreft wel een beetje een watje

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:02

Gebruik het als excuus om eens heerlijk niks te doen! Ik weet dat het vreselijk is, maar dat is de beste tip die ik je kan geven. Onderschat het vooral niet.

Ik heb het ruim 1,5 jaar geleden gehad, en ben sindsdien de oude niet meer geweest qua energie.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 18:15

Bedankt voor jullie reacties!

De Epstein Barr test was binnen en die gaf acute Pfeiffer aan. Dat is dus in mijn voordeel, want als je het al niet meer accuut hebt kan je al niks meer doen behalve rusten. (Ik kan nu mijn lichaam dus helpen met alle supplementen e.d.). Ook zijn de ALAT en ASAT en Bilirubine getest, deze gave wel een afwijking aan, dus mijn lever is ook niet helemaal oké helaas. De koorts is inmiddels weg :j

Ik ben vreemd genoeg niet extreem moe. Ik ga om kwart over 11/half 12 slapen (dan word ik moe) en kom er om kwart over 11/half 12 weer uit. Hoef geen wekker te zetten en ben dan de rest van de dag ook niet moe. Ik merk nu wel dat ik wat moeier ben, omdat ik vandaag wel meer dingen heb ondernomen dan de andere dagen.

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:19

Pff das echt rot,
ik heb het ook gehad en heb zo'n vermoeden dat ik t nu weer heb, echt balen! Heeel veel slapen en goed uitrusten! Sterkte ermee en ik duim voor je!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:57

.
Laatst bijgewerkt door BiBaMi op 20-07-23 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:51

Ik heb het vier jaar geleden gehad en ben er ontzettend ziek van geweest %)
Bij mij begon het inderdaad met 'griep'. Vreselijke keelpijn, spierpijn, hoofdpijn, duizelig, zo misselijk als een konijn.
Toen het niet over ging en eigenlijk alleen maar erger werd, hebben we de huisarts gebeld.
Ik was zo ziek dat ze bij ons op huisbezoek moesten komen. Bloed geprikt enzo. Het was Pfeiffer, zonder twijfel.
Uiteindelijk heb ik een dikke maand op bed gelegen en echt alleen maar gerust. Dat is ontzettend frustrerend, omdat je
zelf allemaal dingen wil doen, maar je lichaam kan het niet. In die periode ben ik ook bijna 8 kg afgevallen omdat zelfs eten teveel energie kostte.

Het enige dat ik kan zeggen is rusten, rusten & nog eens rusten! Ik weet niet of het verstandig is om op vakantie te gaan.
Dat zal afhangen van hoe het zich bij jou uit zegmaar en hoe goed de medische voorzieningen zijn op je bestemming.
Je weet immers nooit hoe het over een week is en of je dan ineens een dokter nodig hebt. ;)

Mijn ervaring is in ieder geval dat als je gewoon doorgaat met wat je normaal doet, het alleen maar langer duurt en ook erger wordt :\
Heel veel beterschap! :)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:55

5 jaar geleden heb ik het gehad. Heb nooit goed rust genomen. En heb er zeker jaar goed last van gehad, alleen maar moe en lusteloos en nu nog steeds als ik een verminderde weerstand heb, ben ik ook alleen maar moe, lusteloos en alles is te veel.

Dus neem alsjeblieft je rust, want anders loop je er de rest van je leven mee.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:59

Ook hier is het nooit helemaal over gegaan.
Ging wel weer een paar jaar beter, maar zit nu met CVS/ME.
Ook een vriend van ons heeft na een paar jaar nog steeds veel klachten van de ziekte van pfeiffer.
Ik raad je aan om bij de alternatieve genezers te gaan kijken.
sterkte!