nog steeds alles vergeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

nog steeds alles vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:00

Ben erg benieuwd of mensen dit kennen, herkennen ;)
Ongeveer een jaar geleden ben ik van een groot paard afgedonderd, paard is 1.80 en ik viel vanuit galop recht op me knar op de grond. (heb ik van horen zeggen kan ik me niks van herinneren). Paar minuten buiten westen geweest etc. Heb toen zelf de conclusie getrokken dat dit een hersenschudding is en niet naar HA geweest. (mensen wilden wel een ambu bellen maar het schijnt dat ik toen keihard ben gaan schreeuwen dat ik dat niet wou, dus uiteindelijk niet gedaan).
Paar weken echt niet lekker door geweest en toen het weer ging weer op datzelfde paard gestapt, dit keer gooide die me dr af en kwam ik met me kop tegen de omheining,(daar weet ik ook niks van, maar volgens mij ben ik toen niet buiten westen geweest dus vind dat nog steeds een raar verhaal) maar omdat hij ook op me kuit ging staan wat mega pijn deed heb ik daar verder niet over nagedacht).
Dit was trouwens een jong paard die op z'n zachtst gezegt nogal onberekenbaar was.
Half jaar daarna klapte ik achterover met paard en al toen ie steigerde. Op wat last van mijn ribben na heb ik daar toen geen last van gehad. Maar sindsdien vergeet ik dus echt alles. Belangrijke en onbelangrijke dingen. Om wat voorbeelden te noemen, in de supermarkt weet ik niet meer wat ik moet halen, afspraken maken\nakomen, ik vergeet het gewoon. Dingen die mensen zegeen kan ik me niet herinneren. Omdat mijn vriend dit toch wel eng vond heeftie me toch naar HA gestuurd en die concludeerde dat ik een hersensschudding had. Gaat met wat rust vanzelf over. Had HA niet verteld van de vorige keren dat ik van paardlief gekieperd was.
We zijn nu een jaar verder en ik merk nog steeds geen verbetering, vergeet nog steeds alles, en dat maakt mij heel erg onzeker. Heb al geprobeerd een lijstje te maken met "what to do vandaag" werkt leuk, tot je vergeet dat je een lijstje hebt om maar weer eens wat te noemen.
Verder kan ik me wel gewoon concenteren op een boek oid, dan kan ik je de volgende dag precies vertellen waar het over ging.
Ik vraag me af of iemand dit kent of zelf heeft en vooral of dit toch iets te maken heeft met die stuiters op m'n kop. Vroeger had ik hier echt nooit last van, hoefde zelfs geen agenda bij te houden omdat ik alles zo kon onthouden, ook dingen die verder vooruit geplant stonden.
Wie o wie kan mij hier meer over vertellen?
Ow ja ik rijdt altijd met cap
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 07-07-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Re: nog steeds alles vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:17

Het kan heel goed zijn dat je destijds wel een zware hersenschudding gehad hebt (ga daar maar vanuit als je buiten westen bent geweest) en dat je daardoor nu geheugenklachten hebt. Zeker na meerdere zware vallen zo kort op elkaar... Ik zou toch zeggen: ga eens naar de HA en vraag om een verwijzing naar een neuroloog/neuropsycholoog. Want als je er eerder nooit last van had en nu ineens zo erg, dan kan er wel degelijk iets aan de hand zijn.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:00

Ik herken je verhaal heel erg.
Vorig jaar ben ik 3 keer van de fiets gevallen. Alle 3 de keren ook met een behoorlijke snelheid.
De eerste keer vloog de ketting van mijn fiets af terwijl ik een heuvel af fietste. Ik heb een oma-fiets dus de ketting is tegelijkertijd mijn rem. Ik kon geen kant op, fiets ging natuurlijk veel sneller en ik knalde op een soort wegversperring. Fiets viel in het gras maar met hoofd kwam op het beton terecht. Dat was hersenschudding nummer 1. (lichte hersenschudding volgens HA). Ik heb er behoorlijk lang last van gehad. Hoofdpijn, misselijk e.d.
De tweede keer was in de zomervakantie vorig jaar. Ik voelde me net weer lekker na de eerste schudding. Ik werkte in een andere plaats en fietste er naar toe. Op de terugweg werd ik aangereden door een auto (schuld van de auto). Viel natuurlijk weer op mijn hoofd en polsen (die overigens ook helemaal naar de ... zijn). Door de schrik ben ik direct weer op de fiets gestapt. Niet met de automobilist gepraat (de man reed ook weg na mij uit te schelden) maar ook niet met ooggetuigen gepraat. Na een paar honderd meter moest ik stoppen want ik kon niet meer. De spanning en de hoofdpijn werd me teveel. Ik ben uiteindelijk wel thuis gekomen.
De laatste was vorig jaar in oktober/november. Ik fietste savonds laat naar huis door een donker steegje vlakbij mijn vriend. Aan het eind van dit steegje staan paaltjes. Ik was die avond erg in de war dus ik lette niet goed op. Er stond een nogal stevige man voor de paaltjes, die ik te laat zag. Ik week uit en knalde tegen het paaltje ipv er tussen door te fietsen. Ik viel met mijn hoofd tegen de muur en lag daar. Ik was al in de war maar dat maakte het wel erger. Weer op eigen kracht thuis gekomen.
Alle 3 de keren door de huisarts bestempeld als lichte hersenschudding. Maar 3 achter elkaar is niet niks. Dat zei de dokter ook wel.

Nu heb ik dus ook last van dezelfde klachten. Ik ben erg vergeetachtig. Echt heel erg. Vergeet waarvoor ik naar de winkel loop, loop dan net zo hard weer terug. Vergeet zelfs tijdens gesprekken waar ik het over had. Ook als iemand me erop wijst moet ik heel erg nadenken. Tijdens het typen van dit bericht loop ik ook wel een aantal keren vast.
De hoofdpijn klachten zijn wel overgegaan maar die hielden ook lang aan. Vooral de warrigheid is vervelend. Ik merk het heel erg op school. Ik heb er ook veel door gemist. Ik kreeg dingen niet mee, kon een tijdje niet stage lopen door de hoofdpijn maar uiteindelijk heb ik mijn jaar wel gehaald.

edit: Ik vergeet ook afspraken. Het is soms zo erg dat ik een tijd afspreek met iemand aan de telefoon (huisarts ofzo) en dat ik bij het ophangen al weer vergeet hoelaat. Was het nou kwart voor 3 of kwart over 3...of...? xD
Laatst bijgewerkt door Mila87 op 07-07-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:03

Misschien was het toch handig geweest om toen naar de ha te gaan ;)
Heb je nu natuurlijk niets meer aan, maar met zulke klappen moet je gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Neem contact op met je ha en laat je doorverwijzen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:04

Ik vergeet ook heel erg veel hoor en dan heb ik nog niet eens een hersenschudding gehad ( ik kan het mij althans niet herinneren :D )
Ook tijdens gespreken dan weet ik in eens niet meer waarover dat ik het heb. of afspraken die ik vergeet of een andere tijd in mijn hoofd heb.

Maar ik zou als ik jou was je ook even door laten sturen, just to be sure.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 10:25

Mijn vriend dringt er ook op aan toch weer naar de HA te gaan,hij heeft er ook last van. Als ik s'morgens zeg dat ik dit of dat doe en dan blijkt sávonds dat ik het weer ben vergeten is dat voor hem ook erg lastig, wat mij dan weer onzeker maakt. Gisteravond kwam ie thuis, en ik roep, ik ben niks vergeten vandaag, goed he. Maar nee hoor, had een snoer met party lampen moeten omruilen wat ik naruuurlijk vergeten was :+
Het is met HA alleen zo vervelend dat ie gelijk begint te mopperen als ik weer eens iets heb opgelopen met de paarden. :o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:28

Tja zoals de meeste mensen wel weten zijn klappen op/tegen je hoofd nou eenmaal niet gezond. Lijkt me geen slecht idee om naar de dokter te gaan. Ik zelf ben ook behoorlijk vergeetachtig tot vervelends aan toe van anderen en mezelf!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 13:33

Heb toch maar een afspraak gemaakt bij HA, mijn vriend gaat ook mee, omdat hij er ook dagelijks mee te maken heeft en dus goed kan vertellen hoe hij het ervaart. Hoop niet dat ze dan een hele berg onderzoeken willen doen.