Geen gevoel in vingertopje. Komt dit nog terug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Miek

Geen gevoel in vingertopje. Komt dit nog terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:46

Ik ben enkele weken geleden heel stom op het werk gewond geraakt aan mijn vinger.
Ik was de snijmachine en lette even niet op en zat met me vinger in het mes.
Me baas heeft mij toen direct naar de ehbo gereden waar ze er hechtpleisters op hebben geplakt en het hebben verbonden.
Een deel van me vingertopje is hierna gevoelloos geraakt en daar heb ik nu nog steeds last van.
Heeft iemand er een idee van of het mogelijk is dat dit nog terugkomt?
Het was trouwens een soort van flapje wat los zat

Vjestagirl

Re: Geen gevoel in vingertopje. Komt dit nog terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:50

Ik heb (ongeveer) hetzelfde gehad, en ja, dat gevoel komt terug.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:52

Kan zijn dat je idd een zenuw hebt beschadigd. Mijn moeder heeft 20 jaar geleden hetzelfde gehad. Die heeft er in het begin last van gehad, omdat het een raar gevoel is. Ik heb haar er later nooit meer over gehoord. Ze typt nog steeds vrolijk 10 vingers en sms-t ook nog gewoon hoor. Je went er wel aan als het blijft.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:53

als je zenuwe hebt geraakt komt het niet terug, zo niet dan komt het vanzelf terug.
en wennen doet het niet heb een hand namelijk waar alle zenuwen dood ijn. :o

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:54

Ik heb aan het vleesmachine op mijn werk ook al 3x in mijn vinger gesneden, waarbij ook een stukje van de top van mijn duim. Het duurde wel even, maar bij mij is het gevoel helemaal terug gekomen :) Het is nog wel een naar gevoel met koud weer..

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:55

frangelica schreef:
als je zenuwe hebt geraakt komt het niet terug, zo niet dan komt het vanzelf terug.
en wennen doet het niet heb een hand namelijk waar alle zenuwen dood ijn. :o

Een hele hand lijkt me inderdaad heel vervelend, om daar geen gevoel in te hebben.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:04

Ik heb te horen gekregen in het ziekenhuis toen ik mijn knie verbrijzelde dat als een zenuw echt beschadigd is, deze met 1cm per 6 weken aan/terug groeit en binnen 6 maanden anders krijg je het gevoel niet meer terug. Alleen is de vraag of deze weer verbinding maken. Ik heb op mijn knie 4 littekens(3 van operaties en 1 van de trap van het paard) Tussen die trap litteken en de eerste operatie heb ik geen gevoel meer en ook nooit meer terug gekregen. Toen heb ik dat dus gehoord gekregen. :) Je went er overigens wel aan, maar toch blijft het wel een beetje raar gevoel houden.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:21

Ik ben een aantal jaar geleden gebeten door een paard: vingertopje eraf. Er was een flink stuk af, ik moest geopereerd worden, waarbij er ook en stukje bot afgehaald moest worden. Daarna heb ik ook een tijd geen gevoel in mijn topje gehad. Dit heeft zich vanzelf hersteld en nu is het topje juist extra gevoelig, omdat het bot relatief dicht onder de huid ligt...

Charaz

Re: Geen gevoel in vingertopje. Komt dit nog terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:04

Daar is met zekerheid niks over te zeggen, dat is gewoon afwachten.