Menstruatie blijft uit, en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Menstruatie blijft uit, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 19:52

Ik heb even een vraag, ik ben in oktober/november gestopt met de pil, beste wat ik ooit kon doen. Toch wilde ik anticonceptie dus in december heb ik een spiraal laten plaatsen, dit was geen succes, ik had soms zulke krampen dat ik niet meer kon opstaan, na een inwendige echo bleek dat dat ding aan het verhuizen was en overal was behalve waar hij hoorde te zitten, eruit dus. dit was eind febr/begin april.

De dag erna kreeg ik gelijk een bloeding, dit heeft een aantal dagen geduurd.

Nu is het juli, maanden erna, en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest, zwangerschap is mogelijk maar de testen slaan negatief uit.
Ik zit met mijn handen in het haar en wil nu opzich best naar de dokter, maar wat gaat de dokter doen? Zij kan natuurlijk ook niet toveren... Ik vraag me af wat nu, ik begin t aardig vervelend te vinden, ik ben verder gewoon gezond, geen stress etc.

Nog meer mensen die dit hebben gehad? en wat is er aan gedaan?

Ojajoh

Re: Menstruatie blijft uit, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:55

ik heb het gehad toen ik stopte met de prikpil, bijna 2 jaar lang geen menstruatie gehad en werd dus ook niet zwanger......ineens begon het weer uit zichzelf.....

toen ik mijn spiraal er vorige maand uit liet halen werd ik 3 dagen later gelijk ongesteld.....

als je kinderen wilt snap ik best dat je een cyclus wilt, maar indien niet, ja misschien toch gewoon nog even tijd geven?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:47

Ik ben in November met een nieuwe pil begonnen, en wordt ook niet meer ongesteld :?
Heel vreemd, ben dit jaar 1x ongesteld geweest, en vindt het opzich wel prima. Heb ook een paar zwangerschapstesten gedaan maar allemaal negatief. Dus denk dat m'n cyclus ook een beetje in de war is en dat het gewoon wat tijd nodig heeft.. :\

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 21:32

ikdoemaarwat schreef:
ik heb het gehad toen ik stopte met de prikpil, bijna 2 jaar lang geen menstruatie gehad en werd dus ook niet zwanger......ineens begon het weer uit zichzelf.....

toen ik mijn spiraal er vorige maand uit liet halen werd ik 3 dagen later gelijk ongesteld.....

als je kinderen wilt snap ik best dat je een cyclus wilt, maar indien niet, ja misschien toch gewoon nog even tijd geven?

ik hoef nog geen kinderen, maar mocht ik zwanger zijn is t gewenst, t gaat me niet persee daarom (cyclus) maar t voelt gewoon niet juist dat ik t niet word, ik vind dat namelijk best eng, en eigenlijk ook erg irritant.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:25

Toevallig ben ik er vandaag voor naar de dokter geweest :+
Ik ben vanaf begin maart gestopt met de pil, en ik werd toen meteen ongesteld. 4 dagen. Nu inmiddels alweer bijna 4 maanden niet. Ging naar de dokter om te vragen hoe dat zat.
Je eerste ongesteldheid kan tussen 1 maand en 1 jaar duren. Dat is normaal.
Sommige vrouwen hebben dan wel een eisprong, maar is het slijmvlies niet sterk genoeg waardoor je dus ongesteld zou moeten worden.
Ik moet hiervoor nu bloed laten prikken, dan kunnen ze dat bekijken! :j Handig voor als je wel, of juist nog geen kinderen wil.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 22:50

aah okee thanks! heb ik wat aan, ik wil gewoon graag weten of er niets ernstigs aan de hand is oid, ik bedoel je weet maar nooit, je hebt zoveel vreemde dingen gedaan met je lijf, al die hormonen etc
ik ga morgen eventjes bellen hoe of wat.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:59

Ik kreeg toen mijn ongesteldheid niet door wilde zetten en zich ging uitten in constante spotting (kleine beetjes bloed elke dag) een kuurtje van de dokter om het op gang te brengen.
Wellicht is dit misschien een optie?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:07

en hoelang duurde t bij jou sica, dat je niet ongesteld wilde worden?

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:11

Ik volg dit ook even.

Ondertussen ben ik ook al 3 maanden niet ongesteld geweest.
MOet erbij vermelden dat ik wel alle zwangerschaps symptomen heb, maar herhaaldelijk testen blijft toch negatief.
Dus ik wacht het maar af:)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:15

Toch wel een maand of 3, na die kuur meteen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:16

Mirrrriii schreef:
Ik volg dit ook even.

MOet erbij vermelden dat ik wel alle zwangerschaps symptomen heb, maar herhaaldelijk testen blijft toch negatief.

dit heeft mijn nichtje ook gehad, zij had niet goed HCG hormoon en heeft een echo laten doen waarop dus wel duidelijk een kindje te zien was :j

misschien ook even echo laten maken?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 09:29

Mirrrriii schreef:
Ik volg dit ook even.

ik had dus ook de symptonen, maar ik moet wel weten waar ik aan toe ben ivm studie, kamers etc. ik heb de dokter gebeld, ze belt me zo terug :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:58

en? wat zei ze?

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:04

Er liep een stagiaire bij ons, die had ook de spiraal, heeft ze eruit laten halen en toen na over gegaan op prikpil. Zij was niet ongesteld geworden al 6 jaar niet.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:13

Apart verhaal, ik zit ook met zoiets. Ben vanaf begin mei niet meer ongesteld geweest. Ben 9 juli nog geopereerd (galblaas verwijderd) Maar nog steeds niet ongesteld! HA zei dat het ook mede door de operatie kan komen, ik vind het maar vreemd en ben er zelf niet helemaal gerust op. Helaas willen ze het nog even afwachten, heb wel iedere keer buik kramp wat ik kreeg voordat ik ongesteld moest worden, maar ongesteld word ik niet.
Hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:18

ikdoemaarwat schreef:
Mirrrriii schreef:
Ik volg dit ook even.

dit heeft mijn nichtje ook gehad, zij had niet goed HCG hormoon en heeft een echo laten doen waarop dus wel duidelijk een kindje te zien was :j

misschien ook even echo laten maken?

Is inderdaad een goed idee.
Moet zowieso morgen nog naar de huisarts in verband met een gekneusde voet dus ga direct even overleggen.

Heb wel constant buikpijn, dus ik verwacht eigenlijk geen zwangerschap.
Maar je weet maar nooit.