Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:25

Ik las een interessante discussie over: "Hoe ver ga jij voor je kinderwens?"

Er is zoveel mogelijk tegenwoordig zoals reageerbuisbevruchting, eiceldonatie of inseminatie en natuurlijk nog meer dingen.

Mijn vraag is dan ook: hoe ver ga je in je wens om een kind te krijgen? Is er een grens? Wanneer is die voor jou bereikt? Is het anders als je er zelf middenin zit?

Ik ben benieuwd, maar laten we wel respect houden voor elkaars keuze.

Dig

Re: Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:34

Ik denk dat ik ze ver mogelijk als kan zou gaan.
Nu hoef ik dat leed gelukkig niet te delen, omdat ik een kindje heb mogen krijgen, zonder enige problemen.
En zo wens ik het natuurlijk iedereen toe, maar helaas krijg je niet altijd zomaar kinderen zoals men vaak zegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:34

Niet verder dan mijn voordeur :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:38

Dit is voor mij een vraagstuk waar meerdere kanten aan zitten..

Persoonlijk zou ik denk ik niet zo heel ver gaan, maar dat wil niet zeggen dat daarmee mijn grens bereikt is.

Ik denk dat als ik via de natuurlijke weg niet zwanger zou kunnen raken ik het nog wel via ivf zou willen proberen, zolang de zaadcel en eicel maar van mijn partner en mij zouden zijn.

draagmoederschap, eiceldonatie en noem alle andere methodes maar op zijn voor mij not done, maar kan de keuze van mensen die dolgraag een kindje zouden willen krijgen en dat op deze manier willen doen wel respecteren. Ik denk alleen wel dat je ergens een grens moet trekken.

Ik ken iemand die wil dolgraag zwanger worden en heeft ook een eiceldonor. al heel vaak is het misgegaan, en de laatste keer was ze wel een paar weken zwanger maar toen kreeg ze direct allerlei kwalen als netelroos en dergelijke... Dan denk ik: Ik snap dat je heel graag een kind wilt, maar blijkbaar is zelf zwanger worden jullie niet gegund, ga dan voor adoptie (Voor de mensen die vinden dat dit heel cru klinkt, zo bedoel ik het niet, maar ergens moet je ophouden is mijn mening. en als je zo ziek wordt van het (dus al kunstmatig) zwanger zijn, moet je je toch realiseren dat dit blijkbaar niet aan jou besteed is)

Een heel moeilijk punt, waar de meningen waarschijnlijk ook ernstig over verdeeld zullen zijn. interessant!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:38

Ik zuo denk ik wel proberen om via kunstmatige inseminatie zwanger te worden maar als dat ook niet lukt houdt het op.
Dan zou ik erover na gaan denken om een kindje te adopteren mocht blijken dat er nihil kans is om zelf kinderen te krijgen.
Wel blijven proberen dan hé.. op de natuurlijke manier :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:39

Mijn grens is bereikt als er geen verdere opties meer mogelijk zijn.
Denk dat als je echt een kinderwens hebt als moeder dat je je door niets of niemand tegen laat houden ..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:40

En wat als je 35 bent en geen partner hebt? Ga je er dan alleen voor?

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:41

Sabinee__ schreef:
Mijn grens is bereikt als er geen verdere opties meer mogelijk zijn.
Denk dat als je echt een kinderwens hebt als moeder dat je je door niets of niemand tegen laat houden ..

Ja dat denk ik ook.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:43

Sabinee_ Dus als je niet verder gaat dan de natuurlijke weg, heb je dan geen echte kinderwens?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:43

Waves schreef:

Ja, ik zou er zeker dan alleen voor gaan!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:44

Als ik een kinderwens zou hebben, dan vind ik ook dat het echt iets van ons samen moet zijn.
Lijkt me toch echt heel speciaal als het echt iets van jullie 2en is, en niet van de dokter met een reageerbuis. ;)

Tot nu toe heb ik nog geen kinderwens, dan zou het meer zijn omdat het zo speciaal is dan omdat ik echt een kind wil.
Als je echt heeeel graag een kind wil maar het lukt niet, ja dan begrijp ik het best dat je gaat kijken naar oplossingen!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:45

Frozenstar schreef:
Waves schreef:

Ja, ik zou er zeker dan alleen voor gaan!

Oei dat is een moeilijke. Dat zou ik iig nu nog niet weten.
Ik wil graag voor die leeftijd kinderen. En eigenlijk ook met 2 ouders

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:49

ik heb nu nog geen kinderwens, ben dan ook nog maar 21. Op dit moment zeg alleen kinderen met partner. geen partner? Ook geen kinderen..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:52

Frozenstar schreef:
Sabinee_ Dus als je niet verder gaat dan de natuurlijke weg, heb je dan geen echte kinderwens?

Ik bedoel ALLE opties, dus ook op de wetenschappelijke tour of zelfs adoptie :) .
Als alleenstaande ouder, als homo echtpaar, of gewoon als stel maakt me niets uit :) .

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:53

Ik heb wel een kinderwens, maar niet heel sterk. Voor "ooit" en "samen". Ik zou het absoluut met een partner willen, maar als het niet vanzelf komt, zou ik nog liever voor adoptie gaan dan voor de medische ellende.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:56

Niet ten koste van alles. Die hele medische molen hoeft van mij niet. Ik geloof in de natuurlijke weg, anders is het misschien niet voor je weggelegd.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:58

Ik heb ook een kinderwens, maar ben tevreden met wat mij zou gegeven zijn.
Als ik niet zwanger zou geraken zou ik idd naar de gynae stappen en kijken wat er aangedaan kan worden, maar ik ga geen tig keren proberen, als' t niet lukt, lukt het niet. Adoptie zou ik nooit overwegen, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Als'k alleen zou zijn en ik wil kinderen, zou ik dat idd wél proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:58

Zonder man zou ik er niet aan beginnen.. Geen man/vriend, dan ook geen kind..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:00

Relaxed schreef:
Zonder man zou ik er niet aan beginnen.. Geen man/vriend, dan ook geen kind..

idem, als ik dan zo egoistisch ben om een kind te willen krijgen dan wil ik dat kind wel het beste mee kunnen geven en imo kan je dat beter als je een fijne,stabiele relatie hebt.
mocht het via de natuurlijke manier niet lukken dan houdt het op; geen kunst en vliegwerk hier, wel zou ik dan serieus gaan kijken naar pleeg en/of adoptiemogelijkheden denk ik

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:01

daNiielle_ schreef:
Als ik een kinderwens zou hebben, dan vind ik ook dat het echt iets van ons samen moet zijn.
Lijkt me toch echt heel speciaal als het echt iets van jullie 2en is, en niet van de dokter met een reageerbuis. ;)

Hier ben ik het mee eens, heb (nog) geen kinderwens, maar ik ben wel van mening, dat als het op de natuurlijke manier niet wil lukken, de natuurlijk daar vast wel een reden voor heeft. Ik ben absoluut niet gelovig hoor, maar ik vind het gewoon iets natuurlijks, dus dat gedoe met reageerbuisjes enzo zie ik niet zo zitten.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:02

Het is niet voor niks dat moeder natuur heeft besloten dat niet iedereen een kind kan krijgen.
En ja dan kunnen we er met zijn alle tegen in gaan en maar zoeken naar manieren om de waarheid te omzeilen.
Maar of dat nu zo goed is?
Alles heeft een rede dus dat sommigen mensen geen kinderen kunnen krijgen ook.
Ja als je een eenorme kinderwens hebt maar het kan niet is dat niet leuk.
Maar wil je dan echt op onatuurlijke wijze zwanger worden?
Met alle gevolgen en risico`s?
Als moeder natuur wou dat iedereen kinderen kon krijgen dan was dat wel zo geweest.
En waarom de een wel en die ander niet over dat vraagstuk waag ik me niet.
Maar ik denk dat het niet voor niks is.
Niet alleen om overbevolking te verminderen maar er zullen zeker meer redenen zijn.
Niks is zonder reden tenslotte.
En ik vindt persoonlijk dat men zich er dan bij moet neerleggen inplaats van omwegen te gaan zoeken.
Het is mischien makelijker gezegd dan gedaan.
Maar als het de bedoeling zou zijn geweest dat je kinderen zou krijgen dan zou dat toch mogelijk zijn?
En daarnaast door de natuur tegen te werken veroorzaken we alleen maar meer problemen.
Want wat als het gelukt is om iedere vrouw en man vruchtbaar te maken?
Wat komt er dan om te zorgen dat sommigen mensen toch geen kinderen krijgen of in iedergeval niet lang houden?
Nee met behulp van de wetenschap kinderen krijgen vindt ik te ver gaan adoptie vindt ik wel een goed middel er zijn tenslotte genoeg mensen die niet voor hun kind kunnen of willen zorgen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:05

Waves schreef:

ja!
en ook ik ga niet verder dan de voordeur, als t niet zo mag zijn, dan niet, als moeder natuur t niet wilt dan houdt het voor mij op. dan zou ik eventueel adopteren :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:07

Ik heb ook een grote kinderwens en je denkt altijd over een paar jaar.. maar wat nu als blijkt dat je inderdaad geen kinderen kan krijgen. Ik zou er alles aandoen zolang t van mij en mijn partner zou zijn.

Ik zou geen draagmoeder willen, ik wil het zwanger zijn zelf meemaken... daarbij zou ik nooit een donor willen. Als ik op 35 jarige leeftijd alleenstaand ben en nog geen kinderen heb, gaat het over. Dan was t mij niet gegund.

Danielle, relaxed ben het met jullie dus eens! maar danielle ik zou toch echt wel zwanger willen worden met het zaad via een reageerdbuis van m`n partner!!!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:07

xDramaQueen schreef:
Waves schreef:

ja!
en ook ik ga niet verder dan de voordeur, als t niet zo mag zijn, dan niet, als moeder natuur t niet wilt dan houdt het voor mij op. dan zou ik eventueel adopteren :)

Moet je nog wel even iemand tot achter die voordeur lokken :D (flauw)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:08

Niet verder dan wat natuurlijk mogelijk is. Als natuurlijke verwekking er niet in zit, ben ik of mijn vriend niet uitverkoren om voort te planten, dus dan maar niet.