Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen met hun ervaringen! 24 jaar lang heb ik geen last van hooikoorts gehad, en vorig jaar is het ineens begonnen. Dit jaar is het ook weer terug, al heel vroeg in het jaar, en nu de laatste 1,5 week ongeveer volop!
Mijn hooikoortsklachten zijn, naar mijn idee, niet erg klassiek: ik heb wel wat last van mijn ogen, maar niet superveel. Ik heb vooral last van mijn neus en binnen no time ook van de bijholtes, dikke pijnlijke keel, soort oorpijn, hoofdpijn (ws door de verstopte bijholtes) hele dag DOODmoe.
Ik heb een poosje Ceterizine geslikt, echter bleek dit in combinatie met mijn Ritalin (ADHD) een voor mij erg vervelende bijwerking te hebben, ik werd hier namelijk heel gejaagd van! Nu slik ik Loratadine, máár ik reageer hierop vrij extreem met slaperig worden. Ik schipper dus nu tussen wel of niet 's morgens een halve Loratadine. Doe ik het wel, ben ik nóg duffer, doe ik het niet heb ik het risico dat ik behalve duf weer veel meer klachten en met pech bijholteontstekingen heb... Ik word er echt gillend gek van

De loratadine kan ik ook nauwelijks combineren met mijn adhd medicatie omdat de vermoeidheid dan dubbel toeslaat en ik absoluut niet meer durf te autorijden en dergelijke dan

Ik heb van de huisarts sinds vorig jaar flixonase neusspray, wat lokaal wel redelijk helpt! Maar niet tegen de vermoeidheid en alle andere keel en oorklachten

Nu wil ik contact opnemen met mijn HA, maar aangezien die ook niet altijd alles weten én ik nogal een apart geval ben door de wisselwerking met mijn adhd medicatie, zou ik graag ervaringen horen van bokkers met hooikoortsmedicatie. Ik denk dan aan bv Desloratadine (Aerius) of Levoceterizine of andere wellicht minder bekende Antihistaminica of misschien geheel andere medicijnen ofzo?
Preventief spul ga ik ws volgend jaar wel mee bezig maar heb ik nu helaas niks meer aan

Alvast bedankt aan iedereen die dit verhaal gelezen heeft en zou willen reageren!!!

).