Sleeptracker: uitgerust wakker worden, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Sleeptracker: uitgerust wakker worden, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 15:29

44Myrthe44

Re: Sleeptracker: uitgerust wakker worden, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:31

Wow, klinkt gaaf!
Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar ga dit wel even volgen :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:31

Hier is laatst nog een topic over geweest. Wel langer dan 1 maand geleden. Maar daar kun je wass wel informatie vinden

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:34

Je zal maar net niet in de juiste fase zitten om gewekt te kunnen worden en vervolgens te laat op je werk komen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 15:45

Change, weet je nog hoe dat topic heet? Kan het niet vinden namelijk :)
Akhal_Teke, geloof dat je een range moet opgeven waarin je gewekt wilt worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:23

De vele spelfouten op die website maken mij persoonlijk toch wel ietwat achterdochtig. Maar als het zou werken zou dat wel een uitkomst zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 16:41

Lol, kan ik inkomen Rock. Je hebt ook Engelstalige websites zónder spelfouten maar een Nederlandstalige site leek me even handiger ;)

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:59

Er is een app voor de I-phone die dit ook kan. Die registreert ook dmv bewegingen ed hoe diep je slaapt. Mijn vriend vind het ideaal.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:40

Ik moest ook meteen aan Sleepcycle denken. (Die app.) Ik heb 'm al een hele tijd, maar nog steeds niet getest. Heb namelijk geen gewone lader voor m'n touch en hij moet in de lader ervoor liggen. Bovendien gaat het volgens mij niet werken als je met z'n tweeën in bed ligt en zo vaak lig ik niet alleen. Dus geen ervaring helaas. Toch binnenkort eens testen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:44

Hmm dan toch maar eens iemand zoeken van wie ik de I-Phone mag lenen :D
Werkt dat ook met een polsbandje oid?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:03

Nee, je moet de iPhone(/iPod Touch) naast je op je matras leggen. Hij registreert door de beweging van het matras. Bij de app staat een uitleg hoe je 'm het beste kan neerleggen. Ik weet niet hoe betrouwbaar het is, maar je kunt het testen (dat heb ik dan wel weer gedaan). Als je de test doet, maakt hij geluid als je beweegt. Het geluid is harder als je harder beweegt. Met die test hoor je goed dat hij de bewegingen voelt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:04

Maar hoe registreert ie je slaapcyclus dan? :P Door je bewegingen???

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:08

Ja. Ik heb ook geen idee hoe dat precies werkt en hoe betrouwbaar dat ook is. Ik was ook verbaasd toen ik de app voor het eerst zag :P Maar ik heb het toen niet verder uitgezocht. Ik dacht dat de Sleeptracker dat ook deed, omdat ik las: De Sleeptracker is gebaseerd op actimétrie, het afmeten van de bewegingen, die al voor jaren gebruikt wordt in slaap centra. Maar ik heb niet verder gekeken dan m'n neus lang is, want het is dus iets geavanceerder. Even de site wat beter bekijken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:19

Die spelfouten maken mij ook achterdochtig. En verder vraag ik me af wat dat ding precies doet. Ik wordt al regelmatig 's nachts wakker. Ik ben bang dat zoiets je dus ook midden in de nacht als je net nog niet wakker wil worden je gaat wekken omdat je bijvoorbeeld half wakkere bewegingen maakt..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:29

Hoi, nog nooit gehoord van dit ding. Wat bij mij heel goed werkt is een wake-up-light wekker. Ik gebruik deze omdat ik altijd zo brak opsta als ik vroeg mijn bed uit moet. Ik heb dus geen problemen met wakker worden, maar meer het uur daarna. De wekker zorgt ervoor dat je heel rustig wakker wordt "alsof de zon opkomt". Ik heb hier heel veel profijt van. Weet alleen niet of het ook voor mensen werkt die door de wekker heen slapen, maar het is de moeite waard om het te proberen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:31

Wake-up lamp heb ik, werkt alleen niet :+ Ik word wakker bij het eerste straaltje en knal 'm dan weer uit :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:34

Jij moet zo'n wekker hebben of:
- op wieltjes die van je nachtkastje af rondjes gaat rijden door je slaapkamer
of:
- eentje die je pas uit kunt zetten als je een puzzel gemaakt hebt. :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:38

Maar daar wordt je niet uitgerust en goedgehumeurd van wakker en dan gaat vriendlief protesteren denk ik :D

Jammer dat je zo'n Sleeptracker niet tig dagen op proef mag hebben :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:46

Btw, ik denk dat die app niet goed werkt als je met z'n tweeën in bed ligt. De kans is dan denk ik vrij groot dat hij ook bewegingen registreert van je partner.

Bienotje schreef:
Die spelfouten maken mij ook achterdochtig. En verder vraag ik me af wat dat ding precies doet. Ik wordt al regelmatig 's nachts wakker. Ik ben bang dat zoiets je dus ook midden in de nacht als je net nog niet wakker wil worden je gaat wekken omdat je bijvoorbeeld half wakkere bewegingen maakt..

:') sorry :P

Ik denk dat dat niet zo snel zou gebeuren. Je hebt namelijk vaker die wakkere momenten in een nacht. Hij zal je niet bij elk wakker moment wakker maken. Dat ding wacht zo'n moment af tot rond de tijd de je wil wakker worden. Het kan dus idd zo zijn dat je iets eerder gewekt wordt, maar niet uren eerder. Ik weet niet wat de marge precies is, maar ik gok een half uur ofzo. En het lijkt mij dat als je niet zo'n moment meer hebt voor je ingestelde tijd, hij je alsnog wakker maakt.

Het mooie van Sleepcycle is ook dat hij statistieken bijhoudt. Ik weet niet of hij ook leert, maar zo kan hij natuurlijk wel je slaappatroon leren kennen.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:03

Ik gebruik die App wel op m'n IPhone en die werkt prima! Helpt wel idd! En als ik met partner in bed ligt maakt nie uit, partner ligt altijd in coma en beweegt nauwelijks :))

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:06

ach ja en anders pak je een wekker die een half uur voordat hij afgaat een lampje steeds feller laat branden, ik heb hem sinds een aantal maanden(10) en ik ben pas 2 keer door het geluid gewekt, alle andere ochtenden lekker wakker voordat hij geluid maakt...
heerlijk

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:15

Ik heb ook de wake-up light en ik vind het ook wel goed werken. Ik moest even wennen, maar word er nu wel goed wakker van. Maar het is niet zo dat ik nu ineens volledig uitegerust wakker word. Ik wil toch wel is slaapcycle serieus proberen. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan opstaan en slaap ook vaak door en word bijna altijd super slap wakker. De wake-up light voorkomt dat niet.

@Talisa Hij ligt de hele nacht te dromen? :D

Wat ik me trouwens afvraag. Tijdens je REM-slaap droom je en zijn je spieren het meest ontspannen. Maar waar komt het dan vandaan dat als iemand heftig is in zijn/haar slaap, dat we denken dat hij/zij een nare droom heeft? Dat is volledig tegenstrijdig met de kenmerken van de REM-slaap

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:18

Btw, ik zit nu die site te lezen en ik denk dat het vertaald is door een machine of iemand die heel slecht Nederlands kan. (Zijn niet alleen spelfouten, vooral de zinsconstructies zijn super raar) Ik denk niet dat een Nederlander het geschreven heeft en de oorspronkelijke tekst in het Nederlands was. Het komt daardoor inderdaad wat onbetrouwbaar over, maar dat hoeft het door de slechte taal niet te zijn. Zoals Heino al zei, is er veel meer over te vinden. Wel onprofessioneel dat het niet goed vertaald is.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 04-07-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 22:20

Goeie vraag Knoffer, geen idee waar dat vandaan komt, dat we denken dat iemand droomt als ie druk beweegt :)
Ik heb 's morgens vaak dat ik wakker word van de wekker, hem uitzet en tegen mn vriend zeg dat ik "mijn droom nog even af wil maken". Volgens mij word ik echt steeds op het verkeerde moment in de slaapcyclus wakker :P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:33

Hehehe, ja dat lijkt me ook idd. Zit nu ook een beetje verder te kijken en las een stukje wat voor mij heel herkenbaar is:
Citaat:
Het is erg makkelijk om te ontwaken uit remslaap, wat tot gevolg heeft dat je hersenen niet zo snel zullen ontwaken als de rest van je lichaam. Hierdoor kan je je enkele seconden verlamd voelen en een tijdje problemen hebben met coördinatie, oriëntatie en visuele handelingen.

Ik heb vaak dat ik me 's ochtends echt heel slap voel. M'n spieren zijn dan super zwaar en ik kan/wil dan echt niet bewegen. (M'n vriend wil me er wel eens mee plagen en gaat dan lopen sollen met me 's ochtend. Hij kan me echt alle hoeken van het bed laten zien; ik heb dan echt niet de puf om er dan ook maar op enige manier er tegenin te gaan, meer dan "nouuuu" zeggen komt er niet uit. Daardoor ook een keer kijhard m'n kop gestoten, toen m'n vriend me heen en weer rolde en ik met compleet ontspannen kop niet weg dook voor de muur :P Daarna nog steeds compleet ontspannen :P)

Zo heb ik ook weleens dat ik wakker word en denk dat ik nog iets in m'n hand heb of iets ga zoeken in m'n bed, vervolgens ontwaak ik langzaam echt en dan vraag ik mezelf af wtf ik aan het zoeken was :P