Been in het gips, en nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Been in het gips, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 12:37

Hee Bokkers,

Ik had op de laatste schooldag, thuis, mijn knieschijf verdraaid. Hij zat namelijk naast mijn knie.
Nu heb ik vorige week maandag gips gekregen van me lies tot me enkel. Ik moet er 6 weken mee lopen
Daar gaat me vakantie. maar dat is een bijzaak ..

Nou zeiden ze in het ziekenhuis dat als het jeukt ik het met een fohn kan oplossen omdat het lucht door
latend is. Dat helpt dus niet en het blijft jeuken. Ook zit ik daarom nood gedwongen binnen vanwege
dit heerlijke weer.

Buiten = warm, warm = zweten, zweten = meer jeuk.

Nu zit het er nog niet eens een week om heen maar ik verveeel me echt stierlijk. ook omdat ik veel
plannen had om met de paarden weg te gaan, begeleider bij een ponykamp en nog meer dingen zoals
naar het strand ect. Nu kan dat gewoon allemaal niet.

Hebben meer bokkers op het moment hun been in het gips? Of weten jullie anti-verveel dingen?
Mijn teennagels zijn al heerlijk in de kleur van me gips. Maar me vinger nagels heb ik gewoon normale french manicure
Omdat ik niet zo veel kleurtjes heb. Of in ieder geval leuke kleuren..
Het bankhangen en computer komt ook zo'n beetje me neus uit.. Ik heb alle leuke films ook al gekeken die wij hier thuis
hebben..

De kleur van het gips, zo is ook me teennagels, alleen niet zo goed te zien door me telefoonfoto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Re: Been in het gips, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:39

Sterkte ermee! Ziet er inderdaad niet prettig uit! :|

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:41

Ik weet even geen tips, maar wil wel even zeggen dat ik echt medelijden met je heb :(:) .

Heb je anders geen vriendinnen die kunnen langskomen? Kan je ergens een rolstoel regelen, kan je daar inzitten? desnoods met je been naar voren zeg maar :) Dan kan je er een beetje op uit :)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:42

je heb er poeder voor ik zit al drie maanden in het gips eerst rechter pols en duim nu linker pols en duim . en heb vorig jaar drie keer voor mijn knie in het gips gezeten . helaas zit ik elkaar jaar in het gips . onder tussen al alle kleuren gehad hihihi.en ik heb bijna geen jeuk ik mag nog 8 weken .

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:43

Ik heb ook 2x 2 maanden in het gips gezeten, van mijn lies tot mijn tenen en er kwamen veel vriendinnen, veel tijdschriften gelezen, in de rolstoel er inderdaad op uit.

Voor jeuk (waarschijnlijk heeft de arts gezegd dat het niet mag) ging ik altijd met een breinaald er in, het hielp mij wel heel erg, maar je moet niet zo hard krabben of iets dat je het open krabt, dan kunnen er evt. infecties komen.

Succes met het doorkomen van deze vakantie. :(:)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:45

Sterkte ermee :(:)

Bij broertje had het vorig jaar in de zomer. Ook z'n knieschijf verdraaid. Hij zat 6 weken binnen met laptop en leuke films op tv.
Ik kan zo niet bedenken wat je nog meer kan doen..

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:45

Kun je wel op krukken lopen (of beter gezegd hinkelen)?

Ik heb wel net mijn enkel gekneusd gehad, al viel dat dan best mee vergeleken met je been. Ik heb me wel verschrikkelijk verveeld, tv kijken en computeren was zowat het enige..

Sterkte.. :(:)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:46

je moet ook niet gaan jeuken als je daar aan gaat beginnen dan blijf je het doen . maar je heb er poeder voor dan kan je der in spuiten geen idee of het werkt . nooit gebruikt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 12:52

Ik kan met krukken lopen en ik kan zonder krukken lopen.
Alleen moet ik zo lopen dat ik heel onregelmatig, zou zeggen kreupel, loop.

Ik kan ook niet ver lopen, omdat aan de onderkant het gips elke keertegen me enkel schuurt.
Het is al een beetje geirriteerd daar door en wat blauwig.

Wat hebben jullie voor oplossing met dit warme weer met slapen ??

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:54

ik neem aan dat je zo douche zak heb als je der een om doet en dan nog een heb daar gooie je ijsblokjes in en doe je om je been heen heb ik vorige jaar gedaan . werkte goed bij mij dat deed ik elke dag een uurtje doe het nu dus met mijn arm

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:56

Ventilator naast je neer zetten.
Ik slaap daar namelijk gewoon lekker doorheen :Y)
Wel even opletten dat hij niet té dicht naast je bed staat, dat niet je dekbed eroverheen komt als die in de slaap van je bed valt ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 12:58

Ja ik heb zo'n speciale douchzak ja die je via het ziekenhuis kan bestellen, maar heb er maar eentje.
Maar met die ijsblokejs vind ik een goed idee. :D
Misschien kan ik dan nog iets friemelen met een vuilniszak.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:01

ja maar je kan ook bij welzorg zo zak halen hoor of vegro dus moet je maar even kijken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:07

Ziet er erg vervelend uit! Zoals een bokker hierboven ook deed, gebruikte ik ook een breinaald om te krabben. Ik weet wel dat het niet mag maar dat was echt het enige dat goed hielp. Wat ik tegen de verveling heb gedaan weet ik niet eens goed meer, volgens mij veel gecomputerd, films gekeken en geslapen. Ik weet niet of jij er kleine stukjes uit mag? Ik weet nog wel dat dat zoveel pijn en moeite kostte dat ik na een wandelingetje in de rolstoel meteen een hele middag gevuld had en daarna zo moe was dat ik zo weer in slaap kon vallen. :+ Nog veel beterschap!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:08

Voor de jeuk kan je bij de apotheek en meestal ook op de gipskamer een speciale spray kopen met een klein slangetje eraan die kan je tussen het gips en je huid spuiten werkt lekker verkoelend en goed tegen de jeuk.

Verder tegen de verveling een rolstoel huren dat je er toch een beetje makkelijk op uit kunt met vriendinnen. En veel op de laptop en achter de tv.
Zou trouwens wel even na de gipskamer bellen dat het gips irriteert bij je enkel met het lopen waarschijnlijk kunnen ze dit zo aanpassen.

Groetjes genja

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:39

Hebben ze bij jullie thuis een compressor?

Ik heb nl met dezelfde klachten een paar jaar geleden ook 5 weken zo in het gips gezeten. Af en toe werd ik gek van de jeuk.
In de garage stond een compressor met daarop een spuitpistool. Via de bovenkant even schoonspuiten deed wonderen. Is krachtiger dan een fohn, want dat hielp helemaal niet. Ik vond het in ieder geval heerlijk!

qua tijdverdrijf is het helaas veel internet, films en tv kijken. Erop uit deed ik inderdaad in de rolstoel, dan kun je nog eens lekker op een terrasje zitten enzo.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:45

oew... dejavu voor mij...

Toen ik 12 was gingen we op de laatste schooldag van de basisschool zwemmen. er werden spullen in het water gegooit en we renden er met zn allen naartoe. Dat ging bij mij niet goed. mn knieschijf lag lekker naast mn knie en schoot niet terug.... auwauwauw. naar t ziekenhuis en 8 weken gips! 7 weken vakantie en 8 weken gips.. wat een ellende...
De jeuk valt best mee. er n iet aan denken helkpt een heleboel en krabben lost niks op. Dat het irriteerd kun je misschien verhelpen door er een sponsje tussen te duwen?!!?

Nog wel even 1 ding.... na 6 weken gips zijn je kniebanden en alles daaromheen nog niet hersteld. wees er erg voorzichtig mee. het heeft minimaal een half jaar nodig om te herstellen.
De kans dat het weer gebeurd is heel erg groot!

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:50

Ik verbaas me erover dat je in het gips moet? Zijn er dan dingen beschadigd in je knie? Ik heb het in het verleden ook een aantal keren gehad, maar mocht er gewoon mee doorlopen, nadat de knieschijf weer op zijn plek zat.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:51

Linea schreef:
Ik verbaas me erover dat je in het gips moet? Zijn er dan dingen beschadigd in je knie? Ik heb het in het verleden ook een aantal keren gehad, maar mocht er gewoon mee doorlopen, nadat de knieschijf weer op zijn plek zat.

ik word ook altijd in het gips gezet helaas bij mij is het elkaar jaar wel twee keer raak.
nu heb ik de pech dat het door mij door de reuma komt.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:53

Pff arme jij :(:)
Heb je al wat serie`s gekeken op uitzendinggemist.nl ofzo? weet niet wat je leuk vind, maar je hebt van die serie`s als over mijn lijk, try before you die, of concerten die opgenomen zijn.
Sterkte..!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:57

Linea schreef:

Ik ben ook vaak in het gips gezet (zo'n 15x) in 2001 ben ik geopereerd en is het gelukkig niet meer voor gekomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:58

Linea schreef:

Ik heb ook mijn knie naast zijn plek gedraaid en had ook 3 weken gips (van enkel tot lies) te pakken :)
Komt omdat je knie absoluut rust moet hebben om te zorgen dat de kniebanden weer terug korter worden (die verlengen dus heel erg doordat je knieschijf eigenwijs de andere kant op gaat). En mocht je niet in gips gestoken worden is de kans inderdaad groot dat het nogmaals gebeurd.

Dus ja, het is nodig. En heel je been omdat je knie het 'belangrijkste' steunpunt is.

Maar TS, mocht je vragen hebben over het 'revalideren' etc. , PB me gerust, heb namelijk ook zo'n leuk 'grapje' gehad maar dan toen ik op een pony wou stappen :+

Sowieso zo veel mogelijk uit de zon houden, dus zoveel mogelijk binnen blijven helaas.
Kun je misschien ergens een rolstoel regelen? Dan kun je evengoed nog overal naartoe en kun je het krukkenlopen en rolstoelen afwisselen. Had ik ook gedaan, was evengoed lekker gaan shoppen op die manier :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:14

COMFORT SPRAY
dat moet je halen bij de apotheek
dat is een verkoelende spray met een slangetje eraan.
Let wel op als je gips eraf gaat, je zit dan in een wolk van talkpoeder!
Je kan ook de stofzuigerslag op de jeuk zetten, dan word je vel omhoog getrokken als ware. Uiteraad niet op de breuk!!!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 22:56

Tja die jeuk kun je niet zo veel mee. Ik gebruikte breinaalden, maar had maar gips tot onder mijn knie (dan wel weer beide benen helaas).

Voor de verveling:
-Nintendo
-tijdschriften
-suffe bouqet-reeks boekjes
-laptop ! onmisbaar in deze tijd.
-gevulde bankrekening, internetshoppen :) zoek de koopjes
-een handige harry die alle leuke films en series voor je download
-roulatie in vrienden/vriendinnen die op de koffie komen
-misschien iets creatiefs ? tekenen, foto's bewerken ? niet mijn ding maar misschien vind je het leuk.
- ben je toevallig niet wielerfan ? de tour is begonnen. kun je ook alle dagen mee vullen :)

Succes en sterkte

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 23:00

Ik zit ook in het gips (moet jij ook elkedag spuiten? dat vind ik nog zo een beetje het ergste). A.s. donderdag voor 3 de keer foto' s maken...zit er nog wel een maand aan vast.
Heb wel een vrolijke gipscondoom voor gekocht, giraffe patroon (www.pimpjegips.com oid)...
Heb geen last van jeukomdat ik bewust niet krab de beste remedie is echt negeren..het trekt na paar minuutjes weg, echt waar