Bij vlagen erg misselijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Bij vlagen erg misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:51

De laatste tijd heb ik een misselijk gevoel dat zomaar op komt zetten. 2 dagen geleden kwam het plots opzetten toen ik in de auto zat. Mijn moeder moest toen de echt de auto aan de kant zetten, en ik moest kokhalzen, al kwam er niets uit. Nadat ik de auto uit was en wat gedronken had ging het wel weer, en is het die verdere dag ook niet meer terug gekomen.
Vandaag had ik het echter weer. Ik voelde me vanochtend een beetje moe en wat duizelig, maar dit heb ik wel vaker 's morgens. Maar ineens kwam de misselijkheid op, en kan ik bijna niet praten omdat ik dan bang ben dat alles eruit komt. :+ Ik heb echt even boven de wc gehangen. Dit duurde eigenlijk maar 5 minuten, en hierna voelde ik me weer prima.

Ik vind dit eigenlijk best wel vervelend, aangezien ik een soort overgeef-fobie heb :+
Iemand ervaringen/weet wat dit kan zijn?

Ik ben 16 jaar, zwanger/soa is niet van toepassing ;)

Oamaru

Re: Bij vlagen erg misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:56

Ben je nerveus ergens voor? Veel spanning/stress de laatste tijd? Verder wel helemaal fit?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:57

Spanning en stress is er de laatste tijd niet meer, nu ik lekker vakantie heb. :) Ik voel me wel gewoon fit/goed. De misselijkheid van 2 dagen geleden zou te maken kunnen hebben met zenuwen, maar die van vanochtend helemaal niet.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:59

Kan het door de warmte komen? Of heb je er anders ook last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:00

Begin je op zo'n moment ook heel erg te zweten en/of buikpijn?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:01

Warmte zou het denk ik niet aan kunnen liggen. Beide keren dat het gebeurde was 's morgens, toen het nog helemaal niet warm was, en ik tijdens het slapen ook geen last van warmte had gehad.

Zweten heb ik inderdaad ook last van, maar dat zou ook komen omdat de angst voor het overgeven er dan meteen inschiet :+ Maar het zweet brak me wel uit, ja.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:02

zwanger!!! grapje hoor (-;

Zomder gekheid... eerst stress en nu sinds tijden niet meer (ontspanning na lange tijd inspanning) Dat zijn dé omstandigheden voor migraine. Dat kan zich manifesteren door misselijkheid.

doe maar rustig aan en veel water drinken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:05

Marit_Kizz schreef:
Zweten heb ik inderdaad ook last van, maar dat zou ook komen omdat de angst voor het overgeven er dan meteen inschiet :+ Maar het zweet brak me wel uit, ja.
Ik wil je niet bang maken hoor, hoef je ook niet te zijn, maar dat heb ik altijd vlak voor ik flauw val.
Ik word ineens heel erg misselijk, krijg buikpijn en begin heel erg te zweten..
Na een tijdje wordt die misselijkheid minder en als ik op tijd ga zitten, blijf ik het meestal voor.
Dan duurt het een minuut of 5 en dan gaat het weer. :j
Wel ben ik daarna nog erg slap..

Misschien kun je je bloeddruk eens laten meten door de huisarts?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:08

Bloeddruk is laatst nog gemeten, was helemaal goed :) Flauwvallen heb ik eigenlijk nog niet zo over na gedacht. Ben één keer (lang geleden) flauwgevallen, en het gevoel lijkt er inderdaad wel op. Al moet ik juist niet gaan zitten, maar lopen om te zorgen dat het over gaat.

@sallandval; zwanger zou toch wat zijn haha. Je theorie klinkt eigenlijk opzich wel logisch, al heb ik nooit last van migraine gehad. Ik heb ook al bijna een week vakantie, dus dan zou het wel een late reactie zijn.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:11

Dit heb ik sinds maandag. Echt de krampen in mijn maag alsof ik moet overgeven en er komt dus helemaal niks (gelukkig maar) en dan gaat het weer weg en moe zijn erbij. Ken nog iemand die dat een week gehad heeft. Misschien een lichte buikgriep??

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 22:16

Dat zou wel kunnen, ja. Opzich valt het natuurlijk allemaal wel mee, het duurt meestal niet langer dan 10 minuutjes, behalve die keer in de auto, toen hield het pas op toen ik bij de eindbestemming was :).
Maarja het is wel irritant, straks kots ik wel de boel onder :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:17

overigens; hoe kom je aan die braakfobie? Ik had die ook, dat kwam mede door mijn melkovergevoeligheid. daar wordt ik zelf heel misselijk van, vooral in de week voor in ongesteld moet worden. Inmiddels kan ik nog steeds niet overgeven zonder te gaan hyperventileren (schijnt ook bij melkovergevoeligheid te horen), maar ik durf inmiddels wel weer in misselijkmakende attracties in parken (waar mensen ziek zouden kunnen worden) etc. omdat ik weet dat ik alleen over mijn nek ga als ik teveel melk op heb.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 14:53

Ik weet niet zo goed hoe ik eraan kom. Ik heb gewoon altijd al een hekel aan overgeven gehad. Ik wordt al misselijk bij de gedachte als ik ergens ben en ik misschien wel niet lekker wordt zodat ik moet overgeven. De enige reden waarom ik soms niet in achtbanen durf is omdat ik bang ben misselijk te worden :'). Ik weet ook wel dat overgeven nou ook weer niet zó erg is, maar ik weet niet, ik vind het gewoon dood eng.

Vanochtend was ik weer erg misselijk. Ik had een buitenrit bij een andere manege gepland, en was de hele ochtend misselijk tot ik op het paard zat. Ik zit nu toch aan spanning te denken, hoewel ik voor mezelf geen spanning voel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:00

dat is nu juist de grap van somatiseren... als je niet zo goed spanningen dmv je emoties kunt uiten of niet zo goed weet wat het is ga je het lichamelijk voelen. je lijft heeft altijd wel manieren om iets duidelijk te maken.

veel sterkte ermee iig!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:13

is het geen virus? ik heb dit jaar ook gehad dat ik steeds heel misselijk was (2 week ofzo) en echt niks hartigs kon eten, echt alleen maar zoete dingen zoals chocola. gewoon warm eten werd ik echt kotsmisselijk van. toen is op een avond alles er ineens uitgekomen en de dag erna was ik ook aan t kotsen en kon ik niks eten. haha was ook ongesteld trouwens en wilde snel tampons kopen beneden t huis, heeft de eerste persoon die op straat voorbij loopt een pizzadoos bij zich, daar ging ik weer. :=
maar misschien heb je dit virusje wel?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:36

Ben je er al mee naar de huisarts geweest? Ik heb dit ook heel lang gehad (bij mij ligt het aan een te traag werkende schildklier, maar ik heb er dan ook een hele scala van andere klachten bij :+ ), en ik heb er in eerste instantie Domperidon voor gekregen van de huisarts, tegen de misselijkheid en bij mij werkte het prima. Misschien even vragen aan de huisarts? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:28

@ Loose; Een virus is het denk ik niet. Ik heb namelijk verder nergens last van en voel me de meeste tijd gewoon helemaal prima. Het zijn gewoon vlagen, en als die over zijn heb ik weer nergens last van.

@Jorina__, naar de huisarts ben ik nog niet geweest. Nou ga ik ook niet zo vaak meer naar de dokter, ik heb zo'n 2 jaar geleden een heel scala van vage klachten gehad. Heb hiervoor bijna een half jaar honderd onderzoeken gehad bij dokter en ziekenhuis waar uiteindelijk niks uitkwam omdat alles goed was :)
Ik vind het gewoon zo vreemd dat het zomaar uit het niets komt. Het is pas sinds donderdag en ik heb dit hiervoor nog nooit gehad.