ik zal eventjes uitleggen waarom ik dit topic open,
Het begon bij mij, ong 1,5 maand?! geleden, ik merktte dat ik steeds minder eetlust kreeg.
Doordat ik last had van mijn maag, (krampen, maagzuur wat omhoog komt, steken)
Ik ben zelf best tenger en slank(meet 172, woog rond de 58/60 kilo(dit was al niet erg veel) en weeg er nu nog maar 54!!), op een gegeven moment kreeg ik in de gaten dat het minder eten echt zijn tol begon te eisen. (ik had verwacht dat de klachten na 1 week wel over zouden gaan en dat het daarmee was opgelost)
Ik ben toen 's maandags ook direct naar de huisarts gegaan.
De Huisarts dacht dat het mijn maagzuur was. Ik kreeg maagbeschermers mee, en hij vertelde me dat ik,
vet, zuur, rouwkost, kruiden zoveel als mogelijk moest vermijden.
Ik ben toen op 6 momenten van de dag gaan eten, zodat het wat versprijd was en ik toch meer eten binnenkreeg.
De huisarts vertelde me dat ik na 2 weken nog maar even contact moest opnemen om te laten weten hoe het verliep.
Ik ben na (veel opletten met wat ik at) na enkele dagen (dus voor die 2 weken om waren) al terug gegaan naar de huisarts.
Hij zei me dat ik een maagonderzoek moet laten doen. Ik kon al vrij snel terecht bij het maagonderzoek.
Dit was immers geen prettige ervaring, maar wanneer je beter wilt worden zul je iets moeten.
Nu bleek dus achteraf dat ik de bacterie helicobacter pylori heb.
Ik ben nu vanaf afgelopen vrijdag bezig met een dubbele antibiotica kuur, waarbij ik ook maagbeschermers gebruik.
Nu ondervond ik de eerste dag al alle bijkomende bijwerkingen (misselijk, misselijke smaak in de mond, diarre). Ik heb toen contact opgenomen met de huisarts en hij vertelde me dat ik door moest gaan met de medicatie. Wat ik dus nu nog steeds doe.
Nu vanmorgen, ik stond al wat misselijk op.
Ik heb wat gegeten, en mijn maagbeschermer ingenomen.
( ik dacht, misschien neutraliseerd dat mijn maag alvast.) Helaas dit was niet het geval.
5 min. nadat ik de medicatie had ingenomen .. kon ik het niet meer binnen houden, en kwam alles eruit.
Ik voel me nu dan ook honds beroerd. (wat natuurlijk echt jammer is met die lekkere weer)
Nu heb ik net contact gehad met de appotheek, zei vertelde me dat ik de medicatie toch weer opnieuw moet innemen.
Nu ben ik wat gaan zoeken op internet, naar ervaringen met deze bacterie of verschijnselen ervan.
Ik lees veel verhalen dat na de kuur vaak de klachten nog aanhouden.
Ik zou graag ervaringen hebben van anderen.
En anders alvast bedankt voor het lezen
Langzaam begonnen met fruit en groentepapjes, een keer een aardappel erbij, wat rijst, kip.. Heel voorzichtig een beetje vet eten, en zo langzaam opgebouwd. Toch ging dit nog best vlot hoor. Nu eet ik alles weer. Ik heb een spastische darm, dus moet alsnog wel uitkijken met wat ik eet, en ook mijn maag kan gevoelig reageren op bepaald eten. Maar goed, daar is rekening mee te houden. Ik weet niet of het echt van de bacterie komt dat ik hier last van heb, zou opzich wel logisch zijn..