Verschrikkelijk helicobacter pylori (maagbacterie) meer erv?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

Verschrikkelijk helicobacter pylori (maagbacterie) meer erv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 10:11

Hallo,
ik zal eventjes uitleggen waarom ik dit topic open,

Het begon bij mij, ong 1,5 maand?! geleden, ik merktte dat ik steeds minder eetlust kreeg.
Doordat ik last had van mijn maag, (krampen, maagzuur wat omhoog komt, steken)
Ik ben zelf best tenger en slank(meet 172, woog rond de 58/60 kilo(dit was al niet erg veel) en weeg er nu nog maar 54!!), op een gegeven moment kreeg ik in de gaten dat het minder eten echt zijn tol begon te eisen. (ik had verwacht dat de klachten na 1 week wel over zouden gaan en dat het daarmee was opgelost)
Ik ben toen 's maandags ook direct naar de huisarts gegaan.
De Huisarts dacht dat het mijn maagzuur was. Ik kreeg maagbeschermers mee, en hij vertelde me dat ik,
vet, zuur, rouwkost, kruiden zoveel als mogelijk moest vermijden.
Ik ben toen op 6 momenten van de dag gaan eten, zodat het wat versprijd was en ik toch meer eten binnenkreeg.
De huisarts vertelde me dat ik na 2 weken nog maar even contact moest opnemen om te laten weten hoe het verliep.
Ik ben na (veel opletten met wat ik at) na enkele dagen (dus voor die 2 weken om waren) al terug gegaan naar de huisarts.
Hij zei me dat ik een maagonderzoek moet laten doen. Ik kon al vrij snel terecht bij het maagonderzoek.
Dit was immers geen prettige ervaring, maar wanneer je beter wilt worden zul je iets moeten.
Nu bleek dus achteraf dat ik de bacterie helicobacter pylori heb.
Ik ben nu vanaf afgelopen vrijdag bezig met een dubbele antibiotica kuur, waarbij ik ook maagbeschermers gebruik.
Nu ondervond ik de eerste dag al alle bijkomende bijwerkingen (misselijk, misselijke smaak in de mond, diarre). Ik heb toen contact opgenomen met de huisarts en hij vertelde me dat ik door moest gaan met de medicatie. Wat ik dus nu nog steeds doe.
Nu vanmorgen, ik stond al wat misselijk op.
Ik heb wat gegeten, en mijn maagbeschermer ingenomen.
( ik dacht, misschien neutraliseerd dat mijn maag alvast.) Helaas dit was niet het geval.
5 min. nadat ik de medicatie had ingenomen .. kon ik het niet meer binnen houden, en kwam alles eruit.
Ik voel me nu dan ook honds beroerd. (wat natuurlijk echt jammer is met die lekkere weer)
Nu heb ik net contact gehad met de appotheek, zei vertelde me dat ik de medicatie toch weer opnieuw moet innemen.

Nu ben ik wat gaan zoeken op internet, naar ervaringen met deze bacterie of verschijnselen ervan.
Ik lees veel verhalen dat na de kuur vaak de klachten nog aanhouden.

Ik zou graag ervaringen hebben van anderen.
En anders alvast bedankt voor het lezen :)

Bo_Y

Re: Verschrikkelijk helicobacter pylori (maagbacterie) meer erv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:51

ik heb hetzelfde gehad en kreeg van de huisartsenpost domperiodom en diarreeremmers voor tijdens de kuur, zodat je het binnen houdt, anders helpt het niet.

Bij mij heeft de kuur wel aangeslagen en heb nooit geen last meer gehad van mijn maag.

Ik zou even de HA-post bellen en vragen om medicatie...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:51

Ik heb zelf een parasiet in mijn darmen en een bacterie in mijn maag gehad, tegelijkertijd. Ik kan me niet meer herinneren hoe ze heten, het is inmiddels alweer 5 jaar geleden. Ik kon steeds minder eten verdragen, bij mij dachten ze ook eerst aan maagzuur. Omdat de medicijnen daarvoor niet hielpen, heb ik ook een maagonderzoek gehad, wat een hel. Maar inderdaad, je moet..

Ik heb ook een flinke kuur gekregen waar ik ook ontzettend ziek van ben geweest. Inderdaad enorm misselijk, niets binnen kunnen houden, ik werd er ook ontzettend traag van, alles wat ik deed ging heel langzaam. Dat viel me zelf niet eens zo op omdat ik zo ziek was.

Ik ben iets van 2 weken flink ziek geweest, en daarna knapte het langzaam op. Ik moet wel zeggen dat ik nog iets van 2 maanden op lange vingers en meelkoekjes heb geleefd omdat ik verder niets binnen kon krijgen en houden. Daarna moest ik weer opnieuw leren eten, of ik.. mijn maag ;) Langzaam begonnen met fruit en groentepapjes, een keer een aardappel erbij, wat rijst, kip.. Heel voorzichtig een beetje vet eten, en zo langzaam opgebouwd. Toch ging dit nog best vlot hoor. Nu eet ik alles weer. Ik heb een spastische darm, dus moet alsnog wel uitkijken met wat ik eet, en ook mijn maag kan gevoelig reageren op bepaald eten. Maar goed, daar is rekening mee te houden. Ik weet niet of het echt van de bacterie komt dat ik hier last van heb, zou opzich wel logisch zijn..

Meid, ik wil je heel veel sterkte en beterschap wensen! De klachten kunnen inderdaad na de kuur nog aanhouden, maar vergeet niet dat de boel echt tijd nodig heeft om te herstellen hiervan. Ik moest weer helemaal wennen aan eten, maar misschien kan jij over 3 weken weer lekker patat eten zonder klachten. Dat hoop ik echt van harte voor je!!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 10:56

Sinelia schreef:
ik heb hetzelfde gehad en kreeg van de huisartsenpost domperiodom en diarreeremmers voor tijdens de kuur, zodat je het binnen houdt, anders helpt het niet.

Bij mij heeft de kuur wel aangeslagen en heb nooit geen last meer gehad van mijn maag.

Ik zou even de HA-post bellen en vragen om medicatie...

ik zal eens contact op gaan nemen!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 10:59

@ zorro,

Ik heb nu geprobeert mijn medicatie met pudding in te nemen dit ging iniedergeval wat beter dan met water.
Het zit er althans al weer een halfuurtje in dus daar vertrouw ik nu wel op.
Ik weet wel dat het enorm lastig is.
's avonds wanneer het wat koeler is ben ik wat beter in staat iets te doen. Gisteravond heb ik ook even bij vrienden rustig gezeten, gewoon om eventjes thuis weg te zijn. Want geloof me dat hou je op een gegeven moment ook wel voor gezien.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:22

Wij hebben hier allemaal die bacterie gehad. Mijn tante had maagkanker, wat misschien door die bacterie veroorzaakt is, dus zijn alle bloedverwanten getest(tenminste, die wilden).
Mijn vader(ivm klachten, geen bloedverwant), zus en ik kregen pantopac, daar is mn zus goed beroerd van geweest en mn vader en ik hebben achteraf een allergische reactie gekregen. Mijn moeder heeft andere AB gehad, omdat ze allergisch is voor amoxicilline.

Zo beroerd zijn van AB is niet ongewoon, maar zou zeker even contact op nemen. Misschien kunnen ze je een andere kuur voorschrijven, waar je minder heftig op reageert.
Succes!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 13:00

@ truf,
Ik heb contact gehad, en ik moest gewoon de kuur afmaken.
Ik ga zo denk ik maar eens een poging doen om iets te gaan doen, eventjes iets ander dan op de bank hangen.

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:14

Hetzelfde hier!
Ook pantopac gehad, ook flink misselijk en eigenlijk heel veel op bed gelegen.
Heb ook erg last gehad van trillen, lag soms helemaal te shaken ervan. Maar dat is een bijwerking die niet vaak voorkomt.

Is inderdaad lastig om iets te gaan doen, langzaam opbouwen en niet al te lang.
Gelukkig is het nu niet koud, maar zal wel oppassen. Je immuunsysteem is natuurlijk helemaal bagger van de antibiotica. Heb zelf de pech gehad om na de bacterie nog een longontsteking te krijgen. Dus zeker uitkijken!

Hoelang duurt je kuur nog?

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 14:45

Elow schreef:
Hetzelfde hier!
Heb ook erg last gehad van trillen, lag soms helemaal te shaken ervan. Maar dat is een bijwerking die niet vaak voorkomt.

Gelukkig is het nu niet koud, maar zal wel oppassen. Je immuunsysteem is natuurlijk helemaal bagger van de antibiotica. Heb zelf de pech gehad om na de bacterie nog een longontsteking te krijgen. Dus zeker uitkijken!

De kuur duurt tot woensdag!
Dus dat is nog wel een paar dagen kl*te voelen denk ik.
Nu probeer ik wel iets te gaan doen, gewoon bij vrienden zitten ofzo, maar paardrijden moet ik nu niet aan denken. Helaas nemen die mensen waar ik voor doe paardrijden dat mij niet in dank af.
Niet echt een motivatie.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:03

Ik (de zus van Truf) ben er echt een dag flink ziek van geweest. Heb toen zetpillen gekregen van de huisartsenpost tegen de misselijkheid en het beroerd voelen. Die hielpen goed, maar was daarna gewoon nog steeds niet fit. Na 2 of 3 dagen moest ik van de huisarts stoppen met die zetpillen omdat ze in combi met die AB van alles konden veroorzaken.

Heb daarvoor nooit last gehad, wel getest imv dat het in de familie zit (tante, vader, moeder en zusje hadden hem ook).

Eloise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:13

maradhja schreef:
Elow schreef:
Hetzelfde hier!

De kuur duurt tot woensdag!
Dus dat is nog wel een paar dagen kl*te voelen denk ik.
Nu probeer ik wel iets te gaan doen, gewoon bij vrienden zitten ofzo, maar paardrijden moet ik nu niet aan denken. Helaas nemen die mensen waar ik voor doe paardrijden dat mij niet in dank af.
Niet echt een motivatie.

Je bent er bijna. Denk dat je na de kuur nog wel even moe zal zijn.
Maar ik vind het knap dat je toch probeert hier en daar dingen te doen.

Nee logisch ook, moeten die mensen ook maar snappen ;)

Veel succes nog, nog even doorzetten!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:55

LZP --> MW

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:06

@ Dennis.
Na vanmorgen ging het al weer steeds wat beter.
Op dit moment, zit het me nog wel in de weg maar het hoeft niet perce een belemmering te zijn.
Ik moet wel zeggen dat mijn eetlust nu ook echt niet optimaal is, maar dat maar eventjes ter zijner tijd. Eerst het probleem oplossen en daarna kan ik weer aan de bak!

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:07

@ Ellow,
Ja, de vermoeidheid is eigenlijk ook best zwaar.
Ik wil zoveel maar kan zo weinig.
Vandaag heb ik wat in het huishouden gedaan en dat ging opzich wel.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:41

Hoi hoi.

Ik wil graag even mee kletsen al is dit een oud topic.

Ik heb sinds afgelopen vrijdag heftige steken in mijnbovenbuik.
De arts denkt ook aan die vreselijke bacterie..... vandaag bloed laten prikken maar duurt nog een week voordat ik de uitslag krijg.... zou me niks verbazen als ik ook nog een maagzweer heb.. het doet zon pijn! vooral snachts..

Als het wel de bacterie is zie ik ontzettend aan tegen de kuur door alle verhalen wat ik hier lees..... zijn jullie nu wel van de bacterie genezen?

Groetjes!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:48

Ik heb nooit een infectie in mijn maag gehad maar wel enkele malen een longontsteking waardoor ik ook misselijk werd ed van de antbiotica, het hielp bij mij soms ook wel een beetje om grote hoeveelheden probiotica drankjes (yakult ed) te drinken. Volgens mijn HA kon dat wel wat helpen omdat sommige van de darmklachten die je van antibiotica kan krijgen komen doordat ook de darmflora soms word gedood door de antibiotica en de probiotica dat dan weer een beetje aanvult.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:53

Mijn vriend heeft het jaren geleden gehad. Hij had last van zijn maag en omdat zijn vader overleden was aan maagkanker heeft de dokter alle onderzoeken uit de kast getrokken (ook maagscopie) en deze bacterie kwam eruit. De bacterie kan een maagzweer veroorzaken en in een nog verder stadium (heel ver stadium hoor, dus maak je geen zorgen) ook ergere dingen. Maar met 1 kuurtje was hij er vanaf. Nooit meer last gehad!