Omdat ik onlangs een aantal keer ben flauwgevallen en me constant, vooral bij hogere temperaturen en veel luchtvochtigheid, heel slecht voel en het gevoel heb weer flauw te vallen ben ik begin dit jaar door de medische molen gehaald. Heb een week lang een registratiekastje bij me gedragen, ben wezen fietsen, echo, bloedtest. Uit dit alles is niks gekomen behalve dat mijn bloeddruk aan de lage kant is en ik een erg goed cholesterol heb.
Nu zit ik net weer met mijn hoofd tussen mn benen omdat ik weer bijna neer ging, voel mijn hart bonken, word licht in mijn hoofd. Gewoon heel eng. Elke keer ga ik voor mijn gevoel net niet neer. Ik voelde mijn hartslag zo hard gaan dat ik hem heb geteld; 100 in rust, zit al denk een uur op de bank onder de waaier, heb niet eens opgestaan ofzo, zo ineens slaat hij omhoog. Hij is nu weer iets rustiger maar ik blijf rond de 90 hangen.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Lage bloeddruk > hoge hartslag klopt ook niet helemaal. Al kan ik nu mijn bloeddruk niet meten, maar hij is vrijwel altijd laag.
Naar een HA gaan heeft niet heel veel zin, kan het wel nog een keer doen maar de vorige keer hebben ze het maar ff gerelateerd aan hyperventilatie. Al weet ik dat ik daar geen last van heb, makkelijk om het daar op af te schuiven...
(Heb gezocht naar een topic maar die dateerde van januari 2010.)

Zal wel meteen met bloedonderzoek mee zijn genomen denk ik?
Word er alleen een beetje schijtziek van dat ik elke keer bijna neer ga.
Ik zal in ieder geval vragen bij de HA om een fysiotherapeut.
Zei je huisarts daar niets over? Je zou het eens in de gaten moeten houden als je deze klachten hebt.
Ik heb nooit gerookt, nog nooit longontsteking gehad en ook nooit longklachten.