Blaaskanker, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Blaaskanker, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 21:40

Vandaag hebben we gehoord dat mijn stiefvader mogelijk blaaskanker heeft.
Maandag wordt hij geopeerd zodat ze het weefsel kunnen onderzoeken.
De arts heeft aangegeven dat er 5% kans is dat het geen kanker is...

Nou heb ik op internet al wat dingen opgezocht, ik was helemaal niet bekend met deze soort kanker.
Wat ik ervan lees is het niet per definitie einde verhaal en valt het best goed te behandelen, afhankelijk van of er uitzaaiingen zijn of niet.

Nu ben ik dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met dit type kanker en misschien met mij wat informatie willen delen over de behandelingen, het proces en of het uiteindelijk goed of slecht is afgelopen..

Coony

Re: Blaaskanker, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:45

mijn vader heeft dit gehad, hij is er aan geopereerd.
De operatie is geslaagd, en hij moet nu nog eens in de zoveel tijd op controle komen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:48

Mijn vader heeft het nu ca 3 jaar.
Moet regelmatig voor scopie komen, voor controle en zeker 1 a 2 x per jaar worden er weer
tumoren verwijderd uit zijn blaas en doen ze chemo spoelingen in de blaas.

Vaak is het op die manier onder controle te houden.
Bij mijn vader gaat het in ieder geval nooit meer weg.
Vorige week weer gescoopt, zit weer tumor, maar dit keer kijken ze het eerst aan.
Voor ze het weer weg gaan halen.

Sterkte met je stiefvader, hopelijk gaan ze bij hem wel weg.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:29

ook bij mijn vader werd eind vorig jaar blaaskanker geconstateerd.
Hij is hieraan geopereerd,moet wel zeggen dat dit een pijnlijke operatie was, (was binnendoor via de urinebuis gedaan).
Daarna had hij een katheter om alles goed door te kunnen spoelen, dat zag er wel heftig uit, omdat er natuurlijk bloed meekwam maar doordat er 2 liter water per uur doorheen gespoeld werd leekdat heel erg veel.
Na een dag of 4 mocht de katheter eruit en toen hij weer zelf geplast had mocht hij naar huis. Hij krijgt nu om de zoveel tijd een blaasspoeling met chemo, ook dit ervaart hij als best pijnlijk. Maar bij het laatste onderzoekwas de kanker volledig verdwenen. (helaas heeft hij ook een niersteen die hem veel pijn en ellende bezorgd, dus waarschijnlijk was het daarom bij hem zo pijnlijk).
Als je meer wilt weten kun je natuurlijk altijd bpen.
Maar het was kwaadaardig en erg laat ontdekt, en nu dus helemaal weg!!
Sterkte er mee en ook voor je stiefvader, dit soort nieuw slaat echt in als een bom...

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:34

de zus van mijn oma heeft dat ook gehad, maar heeft er een aantal chemo's voor gehad, en is helemaal genezen,... ook bij haar was het al in een wat verder stadium... zij hoeft nog maar eens per jaar terug te komen geloof ik... maar alles is nu goed, en ze heeft er ook geen last meer van...

ook heb ik eens een ander geval van een afstand meegekregen, en ook daarbij was het relatief "makkelijk" te behandelen...

ik hoop dat het voor je schoonvader ook allemaal goed komt....
heel veel sterkte, het is toch een behoorlijke schok zoiets... je hoort het zovaak, maar het is zo zwaar!