Het probleem zit in het feit dat ze niet flexibel zijn, vooral niet willen afwijken van hun standaard procedure en ze niet meedenken en ik vaak zelf achter mijn medicijnen moet aanbellen. Ik heb helaas aardig wat medicijnen nodig en ben ivm een allergie en een raar lijf erg gevoelig voor hulpstoffen en werkzame stoffen. Hierdoor komt het helaas vaker voor dat ik niet meer tegen een medicijn kan en er een alternatief gezocht moet worden. Of de samenstelling van een medicijn verandert waardoor ik er niet meer tegenkan of ik reageer heftiger op een stof waardoor ik op een halve dosering uitkom of zo. Hier heb ik nu iniminipilletjes voor (3 mm doorsnede) waarvan ik ik een kwart mag hebben. Het breken is voor mij met gammele handen niet echt te doen. maar de apotheek wil het niet voor me doen. Dat is niet hun taak.
Antibiotica zijn maar 2 middelen die ik verdraag en 1 daarvan moet op maat gemaakt worden. maar dat zien ze eigenlijk niet zitten om te doen. En het probleem nu is dat ik 1 medicijn wel tegen de goedkope variant kan maar niet de duurdere omdat daar soya inzit waar ik allergisch voor ben. Beiden worden door de zelfde fabrikant gemaakt maar die stoppen met leveren in nederland omdat ze er te weinig aan verdienen. De vorige keer heb ik zelf moeten bellen naar andere apotheken omdat onze eigen apotheek dit niet wilde. Die vonden dat ik maar het middel met soja ging gebruiken slikken.
(het advies alleen al)Zelf heb ik toen een andere apotheek gevonden 10 km verderop die het wel wilde en kon leveren. Maar nu dus weer hetzelfde probleem. Wer geen medewerking van de apotheek. Ik moest maar van een retard middel de capsule weghalen en het maar zo innemen terwijl dan de vertraagde werking wegvalt en je er kotsziek van wordt. Op mijn vraag of ze niet zelf het kunnen maken voor me (wat een andere apotheek eerder wel had gedaan) antwoord nee dan moeten we ons aan protocollen houden en dat willen we niet.
Een andere oplossing hadden ze niet.Uiteindelijk heb ik zelf naar de fabrikant gebeld, later naar de fabrikant in Frankrijk voor een oplossing. Dit heeft me een dag gekost ongeveer, ik weet nu hoe en waar het verschil inzit (de inkt die gebruik wordt voor de opdruk en volgens de fabrikant zou het middel gewoon leverbaar blijven in Nederland maar onze apotheek en groothandel daarvan weigeren het te bestellen) en dat de oplossing is dat de apotheek de stof in eigen capsules doet omdat ik zelf door een gebrek aan motoriek de capsules niet open krijg. Probleem opgelost zou je zeggen. Maar nee, belt de apotheek net terug, ik zou dan lege capsules en de orginele dure capsules krijgen en dan moest ik ze zelf maar overgooien of het mijn partner of een buurvrouw vragen het te doen.
Maar omdat ik ietwat uit mijn slof schoot willen ze het bij hoge uitzondering wel vor de vakantie voor me doen maar daarna moesten ze toch echt gaan overleggen of dat wel hun taak was.Ik weet niet beter dan dat een apotheek moet zorgen voor voor goede medicijnen in een voor de patient geschikte inname vorm. Tenminste ik heb nooit anders meegemaakt dan hier nu. Ze zijn lijkt het overal te beroerd voor omdat het moeite kost? te veel tijd kost? geld kost? afwijkt van standaard ? geen idee. Hoe werkt dat bij anderen hier op bokt?
Edit lang en misschien wat warrig verhaal maar ik kook op dit moment.
) over die van ons.
want een normaal mens krijgt er maar 1 van
Ze zij ook dat ze niet helemaal snapte waarom mijn dokter mij niet gewoon doorstuurde naar een specialist, en we hebben dan ook afgesproken dat ze in de computer zou zetten bij mijn huisarts dat wanneer ik het weer krijg ik graag een doorverwijzing wilde.