Verbrand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 07:43

Ik ging eergisteren zwemmen bij een meertje. Allemaal leuk en aardig. Ik me ingesmeerd, blijkbaar slecht want, ik ben toch verbrand. Mijn schouders doen nu ooh zo'n pijn en 's nachts is het helemaal een drama. Ik moet heel raar gaan liggen, anders doet het pijn. Ook is het op mijn schouders nu erg gevoelig.

Wie heeft de tip om dit weg te krijgen?
Ik krijg al 2x per dag van dat spul op (Dermolin), dit helpt heel even en daarna begint het weer. Ook douche ik deze twee avonden heel koud, dit ook zonder effect. Het verkoelt wel, maar dan ben ik weer buiten en dan begint het weer.
Fijn >.<

Suzan_bobar

Re: Verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:47

De after sun van vision is erg fijn, werkt super. (ik verbrand ook altijd zo erg, rode haren, witte huid.) Is niet goedkoop, maar wel fijn. De zonnebrand trouwens ook, dat is 's morgens smeren en de hele dag kun je in de volle zon. Zelfs ik :D Wel heb ik de hoogste factor genomen.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:50

koud douchen is slecht, als je onder de douche staat is het lekker, maar daarna gaat je lichaam werken om weer warm te worden en dan bereik je het tegenovergestelde effect.

Een goed after sun, dan is het met een paar dagen weg. Om de brand er uit te laten trekken kun je, vóórdat je after sun smeert, ook wat komkommer of aardappel op de verbrande plekken leggen, dat verkoelt wel

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:53

Douchen met lauw water, of in bad gaan. Zorgen dat je huid vochtig blijft en niet uitdroogt, want dan gaat het zeer doen!! Als je gaat douchen met echt koud water (dit is wel lekker, net als in een bad stappen die koud is als je goed verbrand bent) maar heel slecht, je laat de huid schrikken (sneller gaan vervellen, en dat is net als verbranden niet altijd een pretje!!), of je raakt onderkoeld en loopt met dikke truien terwijl het hoogzomer is.

Zelf verbrand ik standaard altijd, smeer me altijd met een hele hoge factor continu zo'n beetje in maar toch verbrand ik. Ene keer erger als de andere keer, ik zorg altijd dat ik na zo'n dag een lauw/warme douche neem. Daarna goed insmeren met aftersun (zijn veel varianten van, is ook uitproberen wat voor jou goed werkt). En ja ik heb ook wel is dat ik de eerste nacht totaal niet kan slapen omdat het zo'n pijn doet, erg vervelend maar ik heb nog niks gevonden wat op zo'n moment werkt. M'n vader zegt altijd natte handoeken, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.

De volgende ochtend herhaal ik weer die douche en het insmeren van aftersun. In laten trekken en insmeren met zonnebrand. Soms smeer ik op plekken die pijn doen, bv. schouders/neus/nek overdag ook nog wel is aftersun op. Ondertussen ook zorgen dat je je overdag goed blijft insmeren met zonnebrand!

En dan 's avonds weer het zelfde ritueel. De ene dag smeer ik vaker aftersun dan de andere dag, net hoe erg ik er last van heb. Ik zorg overigens wel dat m'n huid goed vocht op kan blijven nemen en niet uitdroogt. Ik vermijd dus heel erg het zonnen als ik verbrand ben. Zit dan eerder met een natte handoek over m'n schouders ofzo.

M'n oom is trouwens ook een keer ontzettend erg verbrand, die is toen in een badje met ijskoud water gaan zitten. Werkte heel lekker verkoelend, en nadat die er lekker een tijd in had gezeten was het water lauw geworden en hij was lekker afgekoeld. Je zou nu denken, mooi dat werkt dus! Maar vervolgens was ie verkouden geworden en onderkoeld geraakt. Hij liep toen dus met dikke truien en alles midden in de zomer. Terwijl iedereen in schraase zomerkleding liep. Dat is dus niet aan te raden! ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:54

sambagirl schreef:
koud douchen is slecht, als je onder de douche staat is het lekker, maar daarna gaat je lichaam werken om weer warm te worden en dan bereik je het tegenovergestelde effect.

Een goed after sun, dan is het met een paar dagen weg. Om de brand er uit te laten trekken kun je, vóórdat je after sun smeert, ook wat komkommer of aardappel op de verbrande plekken leggen, dat verkoelt wel

Aloe vera werkt ook erg goed! ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:56

Jeps Aloe vera is ook een goeie tip :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:14

Ik gebruik een gezichtscreme met vitamine E tegen verbranding. Werkt drie keer beter dan after sun :j
Hier staan ze bij de Etos op de toonbank, het zijn kleine potjes en ze zijn een eurootje of drie.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:34

ik gebruik blaasjescreme van de kruidvat. Sie is tegen de zonneallergie blaasjes, maar er zit kamille en volgens mij aloe vera in (en menthol). Het verkoelt dus super en is vochtinbrengend.

Afbeelding
het is de groene tube rechtsonder op het plaatje

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:41

Ik heb gister de after sun van Biodermal gekocht...werkt super!!! Branderige gevoel is eigelijk gelijk al weg ;) en ik
was echt goed verbrand!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:42

http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/S2/kruidvat-zonnebrandproducten.aspx?parentid=12980000000346&navigationid=13980000000303&token=-1
Kruidvat Solait Aftersun

heb ik.. werkt erg snel en goed...
Werk ook erg goed tegen verbranding veroorzaakt door een oven :7
ik d8 laatst met blote handen wel even een oven schaal uit de oven te kunnen halen..
Van alles geprobeerd niks hielp. Op de een of andere manier bedacht ik dat
ik deze ceme wel kon proberen.. Wie weet...
en ja hoor na 3 min pijn en rode plek weg... (er begon al een blaasje te ontstaan)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:43

Yogurt werkt erg goed, trekt lekker diep de huid in en koelt goed af :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 12:03

annehoe schreef:
http://www.kruidvat.nl/domains/default/pages/content/S2/kruidvat-zonnebrandproducten.aspx?parentid=12980000000346&navigationid=13980000000303&token=-1
Kruidvat Solait Aftersun

heb ik.. werkt erg snel en goed...
Werk ook erg goed tegen verbranding veroorzaakt door een oven :7
ik d8 laatst met blote handen wel even een oven schaal uit de oven te kunnen halen..
Van alles geprobeerd niks hielp. Op de een of andere manier bedacht ik dat
ik deze ceme wel kon proberen.. Wie weet...
en ja hoor na 3 min pijn en rode plek weg... (er begon al een blaasje te ontstaan)

Ai dat is niet zo fijn. Ik denk wel dat ik dat ga proberen, zal morgenvroeg maar eens naar de stad gaan. Vind het nu echt veelste warm.

Ik heb heel even koud gedouchet gister (20 graden) en daarna lauw. Daarna een flink eind gaan lopen. Maar vannacht weer niet kunnen slapen ;(

Mijn moeder zei dat ik er nu absoluut geen zonnebrand op moet doen? Ik draag nu trouwens ook gewoon shirtjes met mouwen en geen topjes even. Is zonnebrand echt zo slecht? Kleding irriteert sowieso heel erg bij die plekken.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:07

Koude/natte handdoeken erop leggen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:07

Volgens mij kan je prima zonnebrand erop smeren nu hoor :=
Deed ik ook, zelfs ipv aftersun.
Wat ook helpt is iets van calendula/echinaforce zalf, houd het vet, en helpt met herstellen van de huid.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:10

Zonnebrand creme geeft nog wel eens een inbrandend gevoel...

Wat je kunt doen, laat je vol leggen met schijfjes komkommer, dat trekt de warmte eruit, waardoor het minder gaat branden.
Wanneer het bijv. ook de wreven van je voeten betreft, doe er een laagje yoghurt op, dit verkoelt en trekt ook de warmte uit je lijf...
Koop goede aftersun, liefst die voor heel veel uit Aloë Vera bestaat, dat helpt heel goed :)
En wat betreft die koude douche, lekker onder de warme douche gaan :)

Misschien niet allemaal goede tips om lang bruin te blijven, maar wel tips waar de pijn vaak een stuk minder van wordt....