Niet kunnen paardrijden door buikpijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wishper

Niet kunnen paardrijden door buikpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:15

Ik ben na ziekte van een aantal jaren weer opnieuw begonnen met paardrijden..heb een aantal weken hele korte stapritjes gemaakt (ben erg snel moe) en dat ging goed... draven na een tijdje ook! :D

Maar ineens na een week of 3 af en toe korte ritjes maken kreeg ik hele erge buikpijn tijdens het rijden, vooral in draf.
De pijn is zó erg dat ik helemaal verkramp en het voelt alsof ik flauw ga vallen..Ik ben hiervoor naar de dokter geweest en hij heeft niets kunnen vinden.
Ze dachten aan verstopping of een ontsteking maar dat was het beide niet..

Ik ben nu wat meer aan het bewegen/sporten omdat ik dacht dat het misschien door mijn slechte conditie kan komen, maar het word niets minder..

Ik kan nu als ik geluk heb 2 rondjes draven, en dan heb ik zoveel buikpijn dat ik de overgang naar stap niet fatsoenlijk meer kan maken... |(

Heeft iemand dit ook eens gehad ? En wat heb je eraan gedaan ?
De huisarts heeft al het mogelijke al gedaan, en doorsturen zal hij wel niet doen op dit moment..

Ik wil gewoon normaal kunnen rijden ! :D

HannahFrouk

Re: Niet kunnen paardrijden door buikpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:45

Ik weet natuurlijk niet wat het is en ik weet ook niet wat voor ziekte je hebt, maar het zou een verkleving kunnen zijn. Dat kan sowieso een behoorlijke pijn veroorzaken, maar ook misselijkheid.

Misschien is het een goed idee om eens naar een osteopaat te gaan. Die zou even kunnen kijken of alle organen in je buik goed kunnen bewegen. Is dat niet het geval (verkleving) dan zou hij de beweeglijkheid kunnen herstellen en misschien heb je er dan minder last van.

Je hebt voor een osteopaat ook geen verwijzing nodig, maar je zou wel even moeten kijken/vragen of je verzekering het vergoedt.

keshia

Re: Niet kunnen paardrijden door buikpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:49

misschien kan het ook wat steken in de milt kunnen zijn, dat heb ik namelijk ook wel eens gehad, vooral als je jezelf inspant als je geen/slechte conditie hebt gebeurt dit vaker... misschien daar eens wat info over zoeken...
een osteo is niet voor iedereen de uitkomst, bedenk je dat goed, het brengt vaak veel teweeg in je lichaam, vaak goed, maar soms ook minder goed...

groetjes keshia