Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pollewoppy schreef:Ik zou het in ieder geval met je manueel therapeut overleggen. Wat zegt zij hiervan en wat is haar advies? Kan het niet zijn dat je spieren een flinke opdonder gehad hebben en weer moeten aansterken? Weet niet hoor, roep maar wat.
Nijn schreef:Maar je nek is niet op de foto gezet?
Lijkt mij verstandiger om terug te gaan naar de huisarts dan er verder mee lopen aanrommelen zonder daadwerkelijk zeker te weten wat er aan de hand is.

Nijn schreef:Als wervels daadwerkelijk scheef staan is het wel degelijk te zien op de foto
Ik heb zelf ook een ongeluk gehad met als gevolg verschoven wervels, maar geen enkele arts die aan mij ging prutsen zonder dat het op de foto was gezet en duidelijk was hoe het precies zat.
Dat wordt bij elk netletsel eerst uitgetest, dus neem aan dat haar dokter/therapeut dat ook heeft gedaan.
In werkelijkheid zijn ze dan iets geblokkeerd waardoor je klachten in je nek krijgt. Of ze zijn even snel verschoven tijdens het trauma, en weer teruggeschoten. Dat wordt dan losgemaakt/gekraakt waardoor het lijkt alsof ze weer 'recht worden gezet'. Dat hoor je vaak zo in de volksmond 
verootjoo schreef:er zijn meer 'leken' die zeggen dat hun wervels scheef staan/verschoven zijnIn werkelijkheid zijn ze dan iets geblokkeerd waardoor je klachten in je nek krijgt. Of ze zijn even snel verschoven tijdens het trauma, en weer teruggeschoten. Dat wordt dan losgemaakt/gekraakt waardoor het lijkt alsof ze weer 'recht worden gezet'. Dat hoor je vaak zo in de volksmond
Pollewoppy schreef:Bij een goede chiropractor heb je dan ook aan hoogop een paar keer genoeg? Goede vergelijking van metaalmoeheid. Dat was idd wat ik gehoord had. Daarom vond ik de 10 keer van de TS al zoveel.

geerke schreef:gewoon naar een goede chiropractor en even met een kraag omlopen....en heel erg uitkijken met manueeltherapeuten die aan het kraken slaan,daar zijn ze volgens mij helemaal niet voor opgeleid.
Dan zou je hele andere klachten hebben, behalve pijn. verootjoo schreef:geerke schreef:gewoon naar een goede chiropractor en even met een kraag omlopen....en heel erg uitkijken met manueeltherapeuten die aan het kraken slaan,daar zijn ze volgens mij helemaal niet voor opgeleid.
Met een kraag omlopen zou ik in dit geval absoluut niet doen. Daar vererger je het mee. Kragen zijn alleen nuttig als je nek zonder zo instabiel is dat je zenuwen gaat prikkelen. Anders verzwak je de spieren er alleen maar meer mee, en ben je nog verder van huis.
En manueeltherapeuten zijn wél opgeleid om te kraken.
@lacadeia: dan neem ik aan dat ze even zijn verschoven, en weer teruggeschoven, en niet dat ze nu nog in een verkeerde stand staanDan zou je hele andere klachten hebben, behalve pijn.
En naar mijn mening minstens net zo intensief. Al heeft de duur van de opleiding niet alles te maken met de deskundigheid van therapeuten.