Na val rare verschijnselen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Na val rare verschijnselen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:09

Ik heb de HA al gebeld......

Na een nare val en nog steeds overal blauw valt me op dat het alleen maar erger word i.p.v. minder.
onder mijn blauwe/gele/paarsen plekken is het echt hard, alsof er iets onder zit (onderhuidse bloeduitstorting volgens HA en oud-stalgenoot(verpleegster).) Dan wil ik zelf ook misschien iets teveel en kijk ik er iets te makkelijk tegenop. Maar ook de spierpijn voornamelijk zo rond mn schouders nek lijkt erger te worden. Nog een keer HA bellen of normaal? Iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Re: Na val rare verschijnselen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:15

Ik heb ongeveer hetzelfde.. 7 jaar geleden had ik een ongelukje met een deur en mijn arm. Nog steeds is mijn arm blauw als ik het koud heb en paars in normale toestand. Ook zijn er harde bobbels te voelen die nooit meer weggaan.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:17

:\ gaat dat nooit meer weg?
het lijkt namelijk net alsof ik er een.. stuk steen heb zitten als je het zo bekijkt...
breezy302 schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde.. 7 jaar geleden had ik een ongelukje met een deur en mijn arm. Nog steeds is mijn arm blauw als ik het koud heb en paars in normale toestand. Ook zijn er harde bobbels te voelen die nooit meer weggaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:17

Wanneer ben je gevallen?
In de eerste paar dagen wordt spierpijn vaak ook eerst erger voor het minder wordt.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:18

afgelopen zondag, week geleden

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:18

eerst was het erger toen werd het minder, nu word het weer erger..

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:20

hoe lang is het geleden dat je gevallen bent? Edit: zie het al :)

Na mijn laatste valpartij hebben ik weken er last van gehad(mijn schouder doet nog zeer) en bleef het lang blauw/paars/groen/geel.

Wat je zou kunnen doen is vallen en stoten zalf van vsm op de plekken smeren en spiroflor op je spieren... beide homeopathisch. Baadt het niet, schaadt het niet.
Ik gebruik beiden regelmatig(ben nogal een kneus en bepaald niet voorzichtig) en het helpt goed!

vallen en stoten gel:
http://www.purelijfkracht.nl/arniflor_v ... stoten_gel

spiroflor
http://www.purelijfkracht.nl/spiroflor_srl_gel
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 26-06-10 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:20

Maar het is wel minder geweest dus. Misschien heb je net even teveel gedaan?

Wanneer heb je je huisarts gesproken? En wat zei die precies?
Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd weer contact opnemen met je huisarts.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:21

week geleden, oke bedankt

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:23

Ja dat zou kunnen :j

HA (assistente) zei dat het geen kwaad kon dat het gewoon de bloed uitstorting was maar pijn valt niet mee met bewegen, met mn laatste springles bodyprotector omgehad wat natuurlijk de boel lekker nog meer zeer laat doen.
Eigenlijk een beetje me eigen schuld, misschien beetje te veel van het goede gedaan..

Pollewoppy schreef:
Maar het is wel minder geweest dus. Misschien heb je net even teveel gedaan?

Wanneer heb je je huisarts gesproken? En wat zei die precies?
Als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd weer contact opnemen met je huisarts.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:24

Dat zou maar zo kunnen. Even weer wat rust nemen en kijken hoe het dan gaat. Vind het niet zo gek dat je er meer last van hebt na een springles met bodyprotector om die lekker op je beurse plekken drukt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 23:29

NicoleHorses schreef:
:\ gaat dat nooit meer weg?
het lijkt namelijk net alsof ik er een.. stuk steen heb zitten als je het zo bekijkt...
breezy302 schreef:

Bij mij gaat het nooit meer weg. Is ook al 7 jaar geleden. Ben die nacht nog naar de huisartsenpost gegaan maar die zeiden dat het niet erg was. Op een gegeven moment was mijn huid aan het afsterven ofzo. Helemaal pik en pikzwart en kon mijn huid zo van mijn arm aftrekken, ik voelde het niet eens meer. De harde bobbles zijn bij mij van een baksteen naar allemaal harde bobbels gegaan maar ik voel er niets meer van. Alleen is het irritant dat mensen als ik het koud heb vragen hoe ik in godsnaam aan die blauwe plekken kom..

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 23:34

Oke.
bedankt :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:53

En als je nou eens een tijd heeel rustigjes aan doet? Geen springlessen (of überhaupt intensief paardrijden) en je arm wat laten rusten. Denk dat het dan de tijd heeft om de boel te laten genezen.
Ik zeg overigens NIET dat je je arm in een mitella moet stoppen en er niets meer mee mag doen. Gewoon blijven bewegen, alleen zou ik tillen en trekken (zadel, teugels) even achterwege laten.

Mocht het ondanks dit niet minder worden, zeker even langs de HA lopen. Dan is het namelijk niet meer normaal ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 16:20

dat zou een optie zijn ja, ik heb een hele nare opkomende-afzakkende pijn in mijn linkerbovenarm/schouder gedeelte. echt raar, soort van kleine krampjes. :\ zit volgens mij meer richting botten... gister avond/nacht liep er ook al mee .

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:19

ik heb in Novemer vorig jaar een trap van mijn veulen gehad tegen mijn kuit. Ik heb daar ook nog steeds een hard stuk onder de huid zitten. Het heeft licht kleur verschil en is een beetje dikker dan de rest van mijn been. Maar heb er geen last van. Denk ook niet dat dat nog weg gaat..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:22

Ik ben van de winter met de fiets gevallen en kan nu niet heel lang lopen en sommige bewegingen niet meer maken met mn heup..
Kom bijv heel moeilijk zonder zadel op mn shet..

Maarja ik kan je verder niet helemaal alleen maar sterkte wensen