Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Esmeralda schreef:nou ik zit dus in twijfel of ik laat me helpen of me man. Ik roep altijd ik heb de kinderen gebaard, nu is het jou beurt. Maar goed net als de rest van manlijk nederland vind hij het totaal niks. ( alsof ik de vlag uithang!!)
Maar dit klinkt wel handig/ideaal
Nickeltje schreef:Zelf geen ervaring mee maar wel uitgevoerd zien worden tijdens mijn coschappen.
Zo rooskleurig als hierboven vermeld dat je bijna lachend naar buiten loopt en meteen aan het werk gaat, is wat aan de postitieve kant.
Het gebeurt inderdaad zonder verdoving, maar we wordt wel door de baarmoeder heen (die wordt gewoon gevolgd zeg maar, tegen de richting in als waar een kind uit komt) een soort veertje in de eileiders opgeschroefd. Dat volgen van de baarmoeder kan enorm gevoeldig zijn en is voor vrouwen die nooit een kind gehad hebben soms niet mogelijk omdat de baarmoedermond te strak is.
En het opschroeven van de veertjes geeft een gevoel van menstruatie pijn, maar dan volgens verschillende vrouwen even heel erg veel erger.
Tja, de voordelen die genoemd worden kloppen, er word niet gesneden of afgebonden, geen narcose, geen verdoving.
En het is een definitieve methode, die veertjes verlittekenen in de eileiders waardoor die echt dicht zitten en zijn er daarna niet meer uit te schroeven.
justdiesel schreef:Ik heb dus de gewone sterilisatie laten doen, de novasure behandeling is het wegbranden van het baarmoeder slijmvlies.
Dit doen ze als je heel veel last van je menstruatie hebt, dit is ook definitief en je kunt dan nooit geen kinderen meer krijgen!
Nou wil ik dus ook nooit geen kinderen meer (heb er 3) en een hele prettige bijkomstigheid is dat ik nooit meer ongesteld word!!
Ik heb een dagbehandeling gehad en op de dag zelf had ik wel behoorlijk last van mijn buik, maar de dag erna al niet meer. Heb nog wel een week of 2-3 lichtjes gevloeid en nu meer als een jaar al niet meer.
Ik heb er nog nooit ook maar een seconde spijt van gehad!
KiWiKo schreef:ik heb het wel gedaan............. en echt........... was 15 minuten werk, was een uurtje later weer op de zaak.......... en ik heb zelfs de roze snoepjes niet nodig gehad.........
voor mij in een woord super!!!
Lijkt me namelijk wel fijn zeker te weten dat het helemaal definitief dicht is dan. Abeltje77 schreef:justdiesel schreef:Ik heb dus de gewone sterilisatie laten doen, de novasure behandeling is het wegbranden van het baarmoeder slijmvlies.
Dit doen ze als je heel veel last van je menstruatie hebt, dit is ook definitief en je kunt dan nooit geen kinderen meer krijgen!
Nou wil ik dus ook nooit geen kinderen meer (heb er 3) en een hele prettige bijkomstigheid is dat ik nooit meer ongesteld word!!
Ik heb een dagbehandeling gehad en op de dag zelf had ik wel behoorlijk last van mijn buik, maar de dag erna al niet meer. Heb nog wel een week of 2-3 lichtjes gevloeid en nu meer als een jaar al niet meer.
Ik heb er nog nooit ook maar een seconde spijt van gehad!
Is de gewone sterilistatie de laparoscopische sterilisatie? Ik ben even in de war omdat je zegt niet meer ongesteld te worden, maar met een gewone sterilisatie wordt je toch wel nog ongesteld?