Body Stress Release (BSR)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Body Stress Release (BSR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 16:42

Hoi,

Sinds kort volg ik voor mijn rugklachten op aanraden van een goede bekende Body Stress Release, ook wel BSR.
Ik ben op zoek naar jullie meningen en ervaringen!

Ik ben nu drie keer geweest en kan zelf al verschil voelen. Mijn klachten zijn ouder dan vijf jaar.
En om het mooi af te sluiten: ik zit erover te denken om zelf de opleiding te gaan volgen! Ik moet dan nog wel twee jaar wachten, omdat je 25 moet zijn, maar ik heb wel het gevoel dat dit iets voor mij is.

Voor de mensen die niet weten wat het is, zie www.bodystressrelease.nl.
Het is een hele milde techniek waarbij door middel van het geven van impulsen met de vingers spierspanning etc. losgemaakt wordt.

Brand maar los. :Y)

Mars

Re: Body Stress Release (BSR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:24

Oei, hier heb ik erg veel interesse in. Ik heb zelf iets geprobeerd met EFT (emotional freedom techniques), en heb daar af en toe wel baat bij. Stress slaat bij mij snel op in mijn lichaam (spieren in kaken, rug en ademhaling). Ik heb zelf dus nog geen ervaring met BSR, maar ben wel heel benieuwd naar de jouwe :j
Wat voelde je precies bij behandeling? En welke verschillen bemerk je?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:32

Ooow, hier ook zeer grote interesse. Ik ben nu 20 jaar en heb ook al jaaaaaaren nu last van m'n rug. Denk wel al 4 jaar.
Altijd een drukkend gevoel.
Ga eens kijken hoe dit allemaal werkt.

Hoe heb jij de behandeling ervaren?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:11

Waarom dit boven de opleiding fysio? Puur nieuwsgierig hoor. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:52

Ehm omdat ik als het goed is net mijn opleiding HBO afgerond is... en omdat ik de resultaten van deze methode echt heel bijzonder vind! Ik denk dat juist mijn eigen ervaring in deze doorslaggevend is. In het beginstadium van mijn rugklachten heb ik fysio gehad, maar daar werd ik niet mee geholpen. En hiermee, na meer dan vijf jaar, merk ik met twee/drie behandelingen al verschil!

Voor Mas en Bo0tjee:

Met de behandeling zelf voel je niet zoveel. Ik niet iig, omdat het probleem bij mij 'diep' zit en dus niet in oppervlakkige spieren. Het is absoluut niet onprettig, er wordt gewoon licht op bepaalde spieren geduwd in een bepaalde richting. Bang voor echte pijn hoef je niet te zijn, wat mij betreft.

Nu de spierspanning diep bij mij losgelaten wordt en opgevangen wordt door oppervlakkige spieren, is het wel gevoelig als hij hier impulsen aan geeft, maar daar stopt het ook wel. Waar ik dus eerder bij de fysio bijna door de grond ging van de pijn... ;)

In mijn ogen is het dus een hele vriendelijke, maar bijzonder effectieve methode. Het grootste verschil dat ik nu gemerkt heb in mijn rug is dat het minder 'afgekneld' voelt als ik (diep) inadem. Natuurlijk kan iets van meer dan vijf jaar niet in één keer hersteld worden, maar het verschil kan ik zeker merken. Ook kan ik weer beter draaien (lees: als je recht zit en achterom wil kijken: mijn rug wilde niet meer meedraaien).

Extra toevoeging: zo'n twee a drie (?) maanden geleden ben ik van een paard gevallen. Heel zacht eigenlijk, ik landde op een voet en een knie. Een week later erg veel last gekregen en naar de huisarts gegaan, die me doorverwees naar de manueel. Kraken hielp dus niet en ik ging iedere keer met meer pijn weg dan dat ik erheen ging. Ook na 1,5 maand 0,0 verbetering. Een kennis hoorde mijn probleem, had ongeveer hetzelfde gehad, en raadde mij dit aan.

Ik ben nu dus 3x geweest (tijdsbestek ongeveer 1,5 week!) en ik kan het verschil merken. Ook mijn arm die bij de val van 't paard tot halverwege in de omheining (gaas) zat, had nog steeds bij de elleboog zwarte plekken die erg pijnlijk waren. René heeft mijn elleboog vorige keer voor het eerst behandeld, nu een week terug. Het ergste is eraf!!

Ik ga voorlopig dus door met BSR en ben écht heel erg positief. Toen ik gisteren naar huis reed in de auto dacht ik gewoon ineens: "Dit is wat bij mij past." Soms heb je zulke momenten. :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:05

Interessant, ik ga vanavond even de link bekijken :)
Ik kamp al ruim zes jaar met rugklachten, waarvan de klachten de afgelopen drie jaar mij in mijn studie en hele leven beperken.
Fysio, manuele therapie, mensendieck therapie, rontgenfoto's, niets kon een diagnose vaststellen voor mijn klachten en het is niet minder geworden.

Als ik stress heb, is mijn rug ook beduidend zwakker..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:41

Pfff, ik ben ook nog goed te grazen genomen. Moest een lespony uit de opfokweide halen. Stond helemaal vrij. Ik halstertje op, komt er een van achter uit de wei denderen. Ik draaide om, zag z'n kop en dacht 'hier moet ik weg'. Maarja, hij ging hard, en ik had rechts een pony. Die heeft me dus een welgemikte trap op mijn been verkocht. En hij was ook voor mij bedoeld, dat weet ik zeker. Waarom vertelde hij er niet bij.
Ik kon om negen uur nog bij mijn therapeut terecht, Rene van de BSR. Hopelijk verhelpt/voorkomt dat het ergste. Daarnaast heb ik bachbloesem meegekregen voor de shock, zowel lichamelijk (duh) als emotioneel. Want ook emotioneel krijg je onbewust toch een klap bij zoiets. Die druppels hielpen echt in no time gelukkig! Kan het echt merken. Nu maar zien hoe ik morgen uit bed kom.

Ik kan amper lopen! Mijn knie had ook een dreun mee gehad zei Rene. Dat vermoeden had ik al wel. Aangezien hij laatst zei "Als je nog eens valt, is verstandig om direct contact op te nemen" belde ik hem om kwart voor negen op :oo en ik kon nog gelijk terecht!! Echt helemaal super!!! Hoe sneller je zoiets behandeld, des te minder kans de spanning heeft om zich op de spieren vast te zetten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:12

Ik ben blij dat het voor je werkt. :)

Ik kan aan de theorie eigenlijk weinig anders ontdekken dan die binnen de fysio, al wordt het wat 'anders' omschreven hier, vandaar dat ik benieuwd was. :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:16

Mas schreef:
Oei, hier heb ik erg veel interesse in. Ik heb zelf iets geprobeerd met EFT (emotional freedom techniques), en heb daar af en toe wel baat bij. Stress slaat bij mij snel op in mijn lichaam (spieren in kaken, rug en ademhaling). Ik heb zelf dus nog geen ervaring met BSR, maar ben wel heel benieuwd naar de jouwe :j
Wat voelde je precies bij behandeling? En welke verschillen bemerk je?

Hoe werken die EFT dingen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:23

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:29

Oh trouwens, niet exact die van de fysio, maar hetzelfde principe, alleen dan op een manier die ik zelf niet helemaal volg. :)

Edit: ik geloof niet dat ik het heel duidelijk verwoord.

Stress kan absoluut heel goed op de spieren slaan, en hoe langer je in zo een patroon zit hoe heftiger dat kon worden, precies.
Je kunt spierspanning voelen en er wat mee doen, ook helemaal eens.
De manier van omschrijven past daar ook nog, alleen de manier van handelen begrijp ík niet. :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:38

Ga dit zeker volgen.
Zit al jaren met whiplashklachten en zou daar graag af komen.
Blijf dus even volgen tot er meer reacties zijn

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:45

Ah dank je Kuggur.
Wist je dat dat ook gewoon zonder acupunctuur en naalden kon? Heb het vandaag nog gebruikt. Helemaal zelf. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 08:14

Pfiew... mijn been is amper blauw... bijna een wonder hahaha. Apart wat je met zulke lichte impulsen kunt doen! Verder is het nog wel steeds superdik, kwam ik amper uit bed en weigert mijn been regelmatig te doen wat ik wil. Toch maar even niet paardrijden vandaag. :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:03

Nou ik loop een heeeeeeeeeeel stuk beter. Uit ervaring weet ik dat dit door de Body Stress Release komt. De vorige keer was ik veel langer uit de running, en die klap was minder hard. Ik hoop stiekem morgen (vanavond???) op het paard te klimmen, maar moet even kijken of het ook gaat. Ga mezelf niet overvragen. :)