Warm weer = verstopte neus = hoofdpijn :S

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Warm weer = verstopte neus = hoofdpijn :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 07:37

Dat is dus wat mij altijd met dit weer overkomt. Ik vind dit weer echt zalig, heb er verder ook absoluut geen last van. Maar in de loop van de dag gaat mijn neus dicht zitten, en tegen de avond (tijdstip kan wat verschillen) barst ik van de koppijn. Als ik een neusspray gebruik om mijn neus open te houden, komt de hoofdpijn ook niet, maar zoutoplossing werkt niet en de neusspray die wel werkt mag niet langer dan een week gebruikt worden. De hoofdpijn is dusdanig dat pijnstillers maar weinig doen en ik er 's avonds gewoon niet van kan slapen.

Wie herkent dit en heeft een tip wat ik eraan kan doen, want het is toch wel erg vervelend.

Ik drink genoeg op een dag, dat is het probleem in elk geval niet. Verder is er de afgelopen maanden tientallen keren bloedgeprikt wegens iets anders en ook die waarden zijn keer op keer netjes.

Edit: typfout uit de titel gehaald......

Jibbel

Re: Warm weer = verstopte neus = hoofdpijn :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:41

Hooikoorts of een pollenallergie? Ik heb er minder last van nu ik fluticason neusspray heb, dat werkt tegen hooikoorts en stofallergieën. Dit kun je gewoon langere tijd gebruiken, maar dat is niet helemaal de bedoeling, ivm corticosteroïden die erin zitten en verslavend kunnen werken en alle overige bijwerkingen zoals bloedneus enzo. Ik spray dus alleen wanneer ik merk dat mn neus dicht zit. Soms is dat 2/3x achter elkaar en dan weer 3 weken niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:42

Klinkt als hooikoorts. Ik heb het ook altijd, door mn hooikoorts krijg ik voorhoofdsholte- en bijholteontstekingen, misschien daar ook even naar laten kijken?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:46

Ik ben ook niet fit, altijd de eerste warme dagen dan zet je de airco aan/ ramen van de auto open..

Ik overleef nu op Strepsils en hoop dat het met een paar dagen weer opknapt ;)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:48

Ik heb het ook heel erg. Maar ik nies er ook de hele dag bij en me ogen zijn dik en rood. Ik heb neuspray, oogdruppels en hooikoortstabletjes.... Overleef het er dan goed mee.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:49

Ik heb ook barstende hoofdpijn, vooral als ik wakker word. Plus een verstopte neus, komt allemaal door de pollen bij mij.
Ook veel last van slijm in mijn keel en prikkende ogen. :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 07:55

Het is geen pollenallergie, daar ben ik uitgebreid op getest. De medicijnen daarvoor maken ook geen verschil bij mij. 's Ochtends is het bij mij helemaal over, is mijn neus ook weer open, maar in de loop van de dag begint het weer. Ik heb verder ook helemaal geen andere verschijnselen, geen last van mijn ogen, mijn neus loopt niet, ik hoef niet te niezen, het kriebelt niet, niks. Alleen verstopt en de hoofdpijn dus (hoewel ik dat al meer dan genoeg vind :+ ).

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 08:01

chronische voorhoofdsholte onsteking? Ik weet het niet hor, ben geen dokter. Maar ook daar helpt die fluticason spray tegen, tis een soort ontstekingsremmer. Daar kreeg ik hem in eerste instantie ook voor, maar ik de bijsluiter zag ik dus dat het ook voor hooikoorts/pollen allergie is. Ideaal, want ik gebruik het nu dus wanneer nodig.

Btw, rook je?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:40

Heb ik precies zo, even je topic in de gaten houden.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:45

Heb ik ook, volledig getest op allergie en niets allergie pollen!

Dus ik volg dit en ben benieuwd of iemand met het antwoord komt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 10:29

Nou, ik ben in elk geval niet de enige :D . Scheelt toch weer een beetje.
Ik rook verder niet. Chronische voorhoofdsholte ontsteking heb ik al vaker gehad, dat is anders dan dit. Qua plaats van de pijn, maar ook omdat dit steeds wegtrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:42

Het klinkt als een gewone middenvoorhoofdsholte ontsteking, daar word je ook zo naar van en komt in de loop van de dag altijd opzetten.. toch even vragen om antibiotica daarvoor..

Verder gebruik ik ook de Xylometazoline neusspray.. en ik gebruik hem wel langer dan een week.. maar ook alleen als ik echt dicht zit.. werkt goed, het is nu helemaal nagenoeg over :=

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:46

Heel herkenbaar dit. Ik dacht eerst dat het toeval was, maar ik heb het dit jaar wéér precies als het warm wordt. En aangezien ik de rest van het jaar kerngezond ben geweest wordt het een beetje verdacht. :P
Maar ik weet ook niet echt wat te doen. Ik voel me echt te duf, met zo'n volle kop en loopneus en niezen de hele tijd. En dan dadelijk met proefwerken een uur lang voorover buigen. Dat wordt leuk...

Ik hou dit topic ook even in de gaten. :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:48

Mn man is naar de drogist, hij zal vragen of er wat voor is want hij wordt gek van me :+
Ben benieuwd waar hij mee thuiskomt, hoop wat pilletjes ofzo, ik vind neusspray altijd wat 'eng'.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 19:26

Gewone middenvoorhoofdsholteontsteking voelt heel anders, ontstaat heel anders, zit op een compleet andere plaats en gedraagt zich gewoon anders. Ik heb in het verleden genoeg problemen met mijn sinussen gehad om dat uit te kunnen sluiten. De symptomen die xIrlijn beschrijft lijken er juist wel op, maar het meerendeel wat zij beschrijft heb ik dus niet.
Mijn neus loopt niet, ik nies niet, het is geen blijvend iets maar lost in de loop van de nacht op om in de loop van de dag weer te beginnen.
@nibbit: laat je weten waar je man mee thuiskomt? Ben wel nieuwsgierig.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:24

Nou Otrivin neusspray :+ en strepsils.
Het werkt nog niet bepaald, maar goed ik ga het vanavond/ vannacht toch maar even proberen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:30

Dit ga ik toch even volgen, ik dacht dat dat een tic van mij was maar meerdere mensen hebben het dus.......
Ik ben verder helemaal fit enzo maar krijg ook door de warmte een verstopte neus en daardoor als ik te lang aantob hoofdpijn...
Wat soms bij mij nog wel helpt is zo'n vicks (?) stick, dat is een soort menthol snuif ding.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 20:33

Oh, dat vind ik nog wel een goede tip justdiesel. Dat ga ik morgen eens halen, proberen kan altijd.
Ik heb ook altijd gedacht dat het een typisch "ik"-tic was, zoals ik wel meer dingen heb die niet werken zoals ze zouden moeten werken. Maar nu blijken er gewoon meer te zijn.

@Nibbit, dat schiet inderdaad niet op. Hoewel otrivin vaak wel goed werkt tegen een verstopte neus.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:17

het kan ook van je zonnebril komen. De vleugels kunnen net een beetje klemmen op je neus en daardoor irriteren de slijmvliezen in je neus. Bovendien lopen er ook veel zenuwen of spieren over je neusbrug, die als ze geirriteerd raken hoofdpijn kunnen veroorzaken.
Knijp maar eens in je neus op de plek waar je zonnebril zit en adem dan door je neus, dan zul je merken dat dat moeilijker gaat. Als je dan een beetje met je vingers op en neer gaat en knijpt voel je het richting je voorhoofd trekken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 18:02

Zonnebril had ik nog niet aan gedacht, terwijl ik van sommige brillen inderdaad best hoofdpijn krijg. Gister dus mijn zonnebril maar afgelaten, maar dat was niet zo'n succes. Toen ik had ik niet alleen hoofdpijn van de verstopte neus, maar ook van het felle licht 8-) .
De vapostick ben ik vergeten te kopen, dus die staat voor morgen in de planning.
Ik weet zo niet meer hoe we het er zo op kwam, maar ik had het er vandaag met iemand anders over. Eerste vraag is (uiteraard) of ik wel genoeg dronk. Met dit weer drink ik eerder te veel dan te weinig, dus dat is het probleem niet. Maar daarna kwam de vraag of ik wel genoeg zout binnen kreeg. Dat was iets waar ik nog helemaal niet bij stil gestaan had en waarvan ik ook niet zo goed weet of het echt kan helpen. Ik weet wel dat iemand die uitgedroogt raakt, niet enkel een tekort aan vocht heeft, maar ook aan natriumchloride. Zout dus. Dus ik zit er over te denken morgen eens wat cup a soep (van die boullion dingen) te halen, of wat zoute dropjes.
Is er iemand die hier meer van af weet of het al eens uitgeprobeert heeft?

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:06

ook hier 1 die verkouden is
komt bij mij door de pollen allergie, heb neusspray en tabletjes,maar heb zo'n last van jeukende en branderige ogen
moet daar maar eens oogdruppels voor halen.
verder geen idee wat je zou kunnen doen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 18:57

Ik kan ook niet zonder mijn zonnebril.....Bij het minste zonnestraaltje ga ik al met mijn ogen knijpen en niezen...
Veel drinken doe ik jammer genoeg niet, ik kom ook echt niet aan die 2 liter per dag denk ik.