Groene Leem voor mensen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Groene Leem voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:07

(ik heb gezocht maar kom voornamelijk topics mbt paarden tegen)

Heeft iemand ervaring met groene leem voor de mens? En dan zowel de inwendige als de uitwendige versie.

Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen. Ik wil het zelf gaan uitproberen, capsules en klei liggen klaar, maar zou graag wat persoonlijke ervaringen willen horen.

Silly1972

Re: Groene Leem voor mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:08

Uitwendige gebruik ik als gezichtsmasker :D

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:10

Voldoet geweldig, vooral bij zwellingen, kneuzingen e.d. Ook slecht dichtgaande wonden, eventueel met een drupje van het een of ander er door (calendula o.i.d.), helpt geweldig. Sommigen zeggen dat het niet op open wonden mag, maar we hebben er alleen maar voordelen van gezien.
Ook wonden bij paarden waar muggen op af komen, even wat klei er op en de wond blijft schoon.
Inwendig neem ik gewoon een theelepeltje van de fijne soort. (Je kunt er eerst wel vreselijk winderig van worden! :o ;) )

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:12

Ik gebruik het uitwendig en inwendig. Als ik ergens pijn heb, verbrand ben, exceem, etc. dan doe ik er een compres of gewoon een laag op voor zeker een half uur minimaal. Inwendig gebruik ik 1 of 2 theelepeltjes 's ochtends en 's avonds in een kopje water met honing, best te drinken! Ik raad het niet aan op je buik te gebruiken als je bijvoorbeeld een spiraaltje hebt, of op je hart als je een pacemaker hebt. Groene leem is erg sterk en heeft vele helende krachten die niet onderschat moeten worden. Succes!

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:52

Ik gebruik het soms als gezichtsmasker, is wel fijn hoor

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:38

waar kan je dat spul halen? heb het ooit met werken eens op een paard gebruikt en zou het best in mijn eigen kast willen hebben staan..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 20:10

@Stoer bij een natuurwinkel/natuurlijk drogist.

Hoe lang houden jullie het op wondjes? Een uurtje, uren, een dag? En voor een gezichtmasker gewoon 10-15 min?

@Petroushka, is het niet ontzettend vies om te drinken?