Vraag over CZ zorgverzekering met betreft fysiotherapie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Vraag over CZ zorgverzekering met betreft fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 12:51

Hallo Bokkers,

Ik heb het geprobeerd te vinden op de site zelf, maar kwam er niet echt wijs uit.

Ik moet binnenkort naar de fysio, maar wil graag weten of dit vergoed wordt door het CZ. Ik heb op dit moment een hoofdverzekering en de aanvullende jongeren verzekering. Wie kan mij vertellen hoe dit zit met verzekeringen? Moet je zelf de behandelingen betalen, of doet CZ dat?

Sodera

Re: Vraag over CZ zorgverzekering met betreft fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:54

Ik néém aan dat dat gewoon in je polis valt, iig voor een bepaald bedrag per jaar ofzo.

Je kunt even op je polis kijken, die krijg je geloof ik elk jaar, en daar moet het opstaan :j!

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:54

meestal 9 behandelingen

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:55

Volgens mij krijg je de gebruikelijke 9 stuks, eventueel aangevuld met nog een keer 9 op aanraden van de huisarts.
Vorig jaar een hoop fysio gehad en heb er toen 9 vergoed gekregen ook via CZ

Maar je kan ze ook even bellen hiervoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:57

CZ bellen????

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:57

Gewoon even bellen met CZ dan weet je het zeker ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 12:58

SunnyBL schreef:
Volgens mij krijg je de gebruikelijke 9 stuks, eventueel aangevuld met nog een keer 9 op aanraden van de huisarts.

Ik heb inderdaad gebeld, maar die vrouw zij dat ze pas vanaf de 10de behandeling deden vergoeden, maar dat was dan wel zonder een aanvullende verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:03

CZ bellen en ik denk dat je een verwijzing van je huisarts nodig hebt, maar dat weet ik niet zeker..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:09

xx_Horsiex schreef:
Hallo Bokkers,

Ik heb het geprobeerd te vinden op de site zelf, maar kwam er niet echt wijs uit.

Ik moet binnenkort naar de fysio, maar wil graag weten of dit vergoed wordt door het CZ. Ik heb op dit moment een hoofdverzekering en de aanvullende jongeren verzekering. Wie kan mij vertellen hoe dit zit met verzekeringen? Moet je zelf de behandelingen betalen, of doet CZ dat?

Max. 250 euro per jaar. Even op de site van CZ kijken of je fysio een contract met CZ heeft. http://www.cz.nl/zorg-en-advies

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:20

xx_Horsiex schreef:
SunnyBL schreef:

Ik heb inderdaad gebeld, maar die vrouw zij dat ze pas vanaf de 10de behandeling deden vergoeden, maar dat was dan wel zonder een aanvullende verzekering.

Dit kan idd zo zijn, het ligt eraan wat voor diagnosecode je hebt en wat voor voornummer. Sommige diagnoses zijn chronisch, dan komen de eerste 9 behandelingen uit je aanvullende verzekering (als je die hebt) en daarna de rest uit de basisverzekering.
Het kan ook zo zijn, afhankelijk van de diagnose dus, dat je er 9 per jaar krijgt, of 12, of 20, of onbeperkt, of ze doen het bv. tot €200 euro, maar dat ligt dus aan je soort verzekering en verzekeringsmaatschappij.

Maar ik weet dus niet wat je hebt ;)