StillAngel schreef:
je oplossing

Het is droogshampoo voor vet haar, dus als je vet haar hebt even insmeren en dan heb je geen vet haar meer , zo schijnt het
Dit staat erbij:
Hij is terug van weggeweest, de droogshampoo.
In de jaren 70 en 80 was het helemaal hot (en handig), droogshampoo. Want je hoefde niet meer elke dag je haar te wassen. Nee, je gebruikte gewoon wat droogshampoo en weg was je vette haar. Lee Stafford heeft de Poker Straight Dry Shampoo nieuw leven geblazen en het werkt nog steeds als vroeger. Je sprayt de shampoo op je haar en dan masseer je het in. Even uitborstellen en je haar is weer fris en ruikt heerlijk. (Naar oa. chocolade, caramel, framboos en vanille.)
Behalve de Dry Shampoo bestaat de Poker Straight lijn ook nog uit een shampoo en conditioner en beiden doen wat zij beloven: zij maken je haar stijl en zijdezacht. (Vanaf nu te koop bij oa. Etos.)
Oh ideaal, dit ga ik dan sowieso halen! Ook handig voor dingen als logeren en kampen en zo..
_Marianne schreef:Ik was het maximaal één keer in de drie dagen, ongeveer. Vaker is echt slecht voor mijn haar, dan wordt het enorm futloos en dun.
Hier heb ik gelukkig geen last van.. Ik heb extreem dik haar en ook heel veel slag/beetje krullies, dus dat zit wel goed.
ellepel schreef:ik was mijn haar bijna elke dag en dat kan prima!
je moet in elk geval niet te warm water gebruiken,dan beschadig je je haar namelijk
wat je moet doen bij haar wat snel vet word is alleen shampo op de bovenkant van je hoofd doen.
alleen in het midden dus wat en daar insmeren.
want vanuit daar word je haar vet namelijk.
als je alleen dat inzeept en wast dan glijd de shampo bij het uitspoelen langs de rest van je haar en word het prima schoon.
ik gebruik zelf shampo van guhl voor gekleurd haar en een shampo van schwarzkopf(repair en care)
deze wissel ik af.
ik moet mijn haar wel dagelijks wassen, zit bijna elke dag bij de paarden en die geur zit zelfs in mijn haar dus wil het wel fris houden.
Ik rijd geen paard dus daar wordt mijn haar in ieder geval niet vies van!
En hockey heb ik normaal gesproken (nu zomerstop) 3x p/w dus ik hoef het inprincipe maar 3x p/w te wassen omdat het dan fris is, maar ik vind het gewoon lekker om elke dag met schoon haar de deur uit te gaan. 
_Tara_ schreef:Ik gebruik shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Denk niet dat daar siliconen in zitten... Die is trouwens volgens mij ook bij Etos te koop. Sowieso bij De Tuinen.
Ik heb 't precies hetzelfde hoor. Ik was 't ook iedere dag maar ik douche mezelf ook iedere dag. En alleen douchen maar dan m'n haar niet wassen, daar word 't helemaal raar van.
Ja hier dus ook! Ik douche het liefste echt elke dag en dan moet ik het gewoon wassen, anders zit het niet..
petitparis schreef:geen shampoo voor vet haar kopen, dit irriteert de hoofdhuid en stimuleert het om nog meer talg aan te maken.
de alleen shampoo op de wortels en bovenste gedeelte van het haar, hoofdhuid niet te veel "masseren".
en conditioner of een masker alleen op het onderste gedeelte gebruiken.
ook niet te warm water en liefst zelf met koud naspoelen.
ik gebruik eigenlijk het liefst shampoo van bij de kapper, dit kost wel meer in aanschaf, maar verbruik er ook wel 5-10x minder van...
ik probeer m'n haar niet elke dag te wassen maar om de 2, met m'n lange haar duurt het verschrikkelijk lang om de schuim eruit te krijgen en te drogen (gebruik nooit een droger, want hier wordt m'n haar te droog van). Anders wordt het nog sneller vet en de punten te droog
Shampoo voor vet haar gebruik ik sowieso nooit
!
Ik heb geen zin om dure shampoo's te kopen omdat ik shampoo een paar keer lekker vind en dan ga ik me irriteren aan de geur en wil ik een andere.. Ik heb (/had) ook heel erg lang en dik haar, en ik ben ook echt ruim 10 minuten bezig met uitspoelen van m'n haar
.
Ik ga eens kijken naar de shampoo van _Tara_ en naar die droogshampoo.