Ik zag al een topic over aften voorbij komen maar daar heb ik zelf een stuk minder last van wel heb ik continue last van ontstoken/gevoelig tandvlees...
Tot mijn 21 ste (nu 24) nooit "problemen" gehad bij de tandarts, het "5 min bezoek" was ik altijd.. Tot dat de ellende begon, ik ben niet anders gaan poetsen of iets maar ik heb nu al ruim 2 jaar continue last van ontstoken tandvlees...
* zachtste tandeborstel die er bestaat en dan nog bloeden tijdens poetsen;
* sensodine voor de gevoelige mond;
* meridol mondspoeling;
* tandestokers (maar dit doet zo'n kapot pijn;
* geen appel/ koek kunnen eten zonder dat mijn tandvlees gaat bloeden;
* ijs eten heerlijk, maar te koud betekend dat ik zo'n 3 dagen last heb van mijn kaakbotten (trekt helemaal door);
en zo kan ik nog wel even door gaan.... ik snap niet helemaal wat er gebeurd is, zover ik zelf te raden ben gegaan is er weinig veranderd in mijn eten, poetsen enz en ineens is het van goed naar bijna ernstig gegaan...

Ik ben meerdere malen bij de mondhygeniste geweest, wat een hel
ik was nooit bang om naar de tandarts te gaan en ben ook echt niet klein zeerig maar ik heb de laatste keer al jankend, overgevend met knikkende knieeën bij de deuropening gestaan... zo erg dat ze alleen gekeken hebben en niks gedaan hebben om mij iets vertrouwen terug te geven... vroeger liep ik standaard fluitend naar binnen
Mijn tandarts weet ook niet waar het vandaan komt en hij zegt minimaal 2 weken lang iedere dag "open/kapot" poetsen en dan moet het beter worden.... Ik heb dit meerdere malen geprobeerd, maar het doet zoveel pijn ( niet alleen op dat moment maar dan nog de hele dag door) en het wordt niet beter...
Ik heb wel het probleem dat mijn kaken niet helemaal recht staan (ooit door een lieftallige ortho zijn deze scheef gaan groeien) en heb een kleine overbeet tel daarbij op een ooit gekneusde neus waardoor ik meer door mijn mond ben gaan ademen. Ik slaap veel met mijn mond open en ben dus bang dat het daar voor een groot deel mee te maken heeft....
Wie heeft er tips zowel voor misschien beter kunnen ademen door mijn neus, als om die ontstekingen te verminderen zonder dat ik continue pijn heb... beetje pijn is niet erg, maar dit wordt steeds gekker...
Bedankt voor het lezen, hoop dat jullie mij wat meer kunnen helpen, in het topic van de aften heb ik ook al wat tips gelezen die ik ook gewoon is ga proberen.