Tandvleesprik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Tandvleesprik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 06:19

Halloooooo allemaaaal,
heeft iemand welleens ervaring gehad met een tandvlees prik
Bij mij willen ze het volgende doen.
Mn melktand eruit halen en hij kan er niet uit omdat er geen tand onder zit maar die tand groeit er achter.
De doen een zalfje of spraytje om de prik - gevoel te verkleinen (werkt dit?)
dan de prik
en dan hoppa die tand eruit ,
maar werkt het zalfje of spraytje dan echt of doet het nog steeds zeer.
en kan ik het prikje met mn nagel die heel hard drukt in me tandvlees vergelijken?

Help me

xoxo

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:20

Ik zou de tandvleesprik nemen even vervelend maar dan is wel alles goed verdoofd.

Die creme verdooft veel minder(bij mij dan).

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 06:24

Lisa schreef:
Ik zou de tandvleesprik nemen even vervelend maar dan is wel alles goed verdoofd.

Die creme verdooft veel minder(bij mij dan).

Hoe bedoel je ; werkt de creme/spray niet of wel?
Kijk ze doen het zo ; creme of spray en dan de prik zodat ik minder voor die prik voelt...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:24

ik heb al vaak prikjes gehad in mijn tandvlees. Met en zonder zalfje en spraytje, hierbij verdooven de eerste milimeters van het tandvlees en voel je het minder, het helpt wel iets. Maar zodra het prikje is geweest voel je helemaal niets meer. En ook zonder zalfje of spraytje is het goed te doen hoor, het is vervelend maar goed te doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:25

Ik heb zelf een aantal keer een prik in m'n tandvlees gehad maar heb er maar 1x wat van gevoeld. Ik was er ook heel bang voor maar veel mensen voelen 'm niet eens.

Ruby1995

Re: Tandvleesprik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 06:27

Ojaaa; de naald gaat er 1 millimeter in :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:29

Stelt eigenlijk weinig voor. Het is zoals je aangeeft een prikJE maar meer ook niet. Even twee tellen vervelend maar langer dan dat ook écht niet. Daarna voel je niets meer. Trouwens beter een klein prikje voelen dan dat dat ze onverdoofd aan de slag gaan :=

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 06:31

Thats_Me schreef:
Stelt eigenlijk weinig voor. Het is zoals je aangeeft een prikJE maar meer ook niet. Even twee tellen vervelend maar langer dan dat ook écht niet. Daarna voel je niets meer. Trouwens beter een klein prikje voelen dan dat dat ze onverdoofd aan de slag gaan :=

Ja dat is ook waar ,
Maar werkt zo'n spraytje ofzoo niet ?
En het tand eruit halen voel je toch niets ?

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:31

ik heb er een aantal gehad toen mijn tanden moesten worden getrokken bij de orto.
heb er aan de voorkant 2 boven en 2 onder gekregen, toen 2 in mijn gehemeltje, en achterkant bij men tanden(gehemeltje voor de zeikanten) en toen kreeg ik er 2 achter mijn ondertanden,

ik vond die in mijn gehemeltje het ergste, die vond ik wel erg pijn doen, maar in mijn tandvlees heb ik niet veel gevoeld.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:35

Ik heb dat ook gehad met eerst een spraytje
Dat werkt wel! :) Ik voelde er niks van :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 06:37

xTweetyx schreef:
ik heb er een aantal gehad toen mijn tanden moesten worden getrokken bij de orto.
heb er aan de voorkant 2 boven en 2 onder gekregen, toen 2 in mijn gehemeltje, en achterkant bij men tanden(gehemeltje voor de zeikanten) en toen kreeg ik er 2 achter mijn ondertanden,

ik vond die in mijn gehemeltje het ergste, die vond ik wel erg pijn doen, maar in mijn tandvlees heb ik niet veel gevoeld.

Ik moet het laten doen in mn tandvlees boven aan

Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:38

Die heb ik nooit gevoeld.. Je zou voor zo'n spraytje kunnen gaan maar persoonlijk vind ik het onzin. Je voelt er waarschijnlijk niets tot weinig van. Maargoed, als je je er goed bij voelt moet je het doen. :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:39

annetjelyy schreef:
Thats_Me schreef:

Ja dat is ook waar ,
Maar werkt zo'n spraytje ofzoo niet ?
En het tand eruit halen voel je toch niets ?

Van mij hoeft al die poes pas niet. Dan ben je veel langer bezig voordat je de prik krijgt en laat ze hem maar direct zetten dna voel je prik en daarna niets meer. Ook in m'n gehemelte heb ik er weinig problemen mee.

Na het verdoven voel je niets meer. Bij mij hebben ze zelfs m'n hele kies er uit moeten slopen en heb niets gemerkt door de verdoving en stond binnen 5 min. weer buiten inclusief alles.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 06:41

Hannah_Menno schreef:
Die heb ik nooit gevoeld.. Je zou voor zo'n spraytje kunnen gaan maar persoonlijk vind ik het onzin. Je voelt er waarschijnlijk niets tot weinig van. Maargoed, als je je er goed bij voelt moet je het doen. :)

Ik denk dat ik wel zo'n spraytje doe dan voel ik me er fijner onder....
ik vind het al spannend ook al is het zo gebeurt in 10 tellen...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:43

Het spraytje of zalfje helpt wel iets hoor. Maar op sommige plekken werkt het minder, en ook bij mensen werkt het verschillend. Met het zalfje of spraytje moet je 1 minuutje wachten voor het begin verdoofd is, en het smaakt erg ranzig...

Als je het zalfje of spraytje wilt gewoon doen. het kan alleen maar zorgen dat je het minder voelt of zelfs helemaal niet voelt.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 06:44

Thats_Me schreef:

Niet voor mij ;)
Ik heb zo'n gigantische fobie voor naalden dat ik alles zonder verdoving laat doen..

Maar dat is mijn fobie, dat die prikken meevallen dat weet ik ergens ook wel

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:27

Ik moet binnnenkort afspraak maken , ik ben er van overtuigt dat het bijna geen pijn doet en het goed komt ... alleen vind ik het nog wel eng...

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:49

annetjelyy schreef:
xTweetyx schreef:

Ik moet het laten doen in mn tandvlees boven aan

Afbeelding

daar heb ik het dus ook over, daar heb ik er 2 gehad.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 13:50

En hoe was het ?

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:21

je voelt het nauwelijks

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:34

Daar zou ik me nou helemaal geen zorgen over maken, je voelt het even, dat is misschien 10 sec, en daarna mag je lekker kwijlen :j .

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:36

Ik heb er echt nauwelijks iets van gevoeld, en ik voel echt alles normaal.
Gewoon doen, de pijn zonder prikje is erger haha.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:36

annetjelyy schreef:
Hannah_Menno schreef:

Ik denk dat ik wel zo'n spraytje doe dan voel ik me er fijner onder....
ik vind het al spannend ook al is het zo gebeurt in 10 tellen...

Trouwens, ik zag ook enorm op tegen die prik, maar toen ik eenmaal mijn mijn (melk) kies eruit was, was ik toch best trots op mijn zelf dat ik toch een prikje genomen had, soms moet je in het leven dingen doen die je niet leuk vind helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:46

Ik heb ook een prik in m'n tandvlees (en in m'n gehemelte :x ) gehad met verdoving en dat is echt naar! Maar, het werkt wel heel erg goed dus ik zou voor de prik gaan.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:59

Ik heb daar ook paar keer een prik gehad. Het is niet onwijs pijnlijk, meer een zeurende pijn omdat hij naar mijn gevoel te lang erin zit. Maar daarna voel je niks meer als ze aan de slag gaan ! :)