Ik kan niet meer, bah!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylf

Ik kan niet meer, bah!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:23

Hoi,

de titel klinkt erg dramatisch, maar het is niets van de dodelijke, liefdesverdrietige aard ofzo. Het is gewoon... de examens. Ik heb er nog twee supermoeilijke van Spaans waar ik minstens een elf op moet halen, of ik moet ALLES van dit jaar opnieuw doen in augustus. Er gaat echter NIETS meer bij in mijn hoofd. En het nadeel bij Spaans is ook dat e je echt moet concentreren en niet -zoals bij Nederlands- er snel eens overgaan en de garantie hebben dat er wel iets blijft hangen. Ik zit nu al drie weken in de examens +2 weken blok en ik trek het niet meer. Ik neem om de twee seconden een pauze van 2 uur en voel me daarna zo schuldig dat ik een heel naar gevoel krijg en ook niet meer kan studeren.

Ik heb geloof ik wel faalangst ook, hoewel ik dat NOOIT zal toegeven.

Vroeger, in de middelbare school kon ik ongeveer alles zonder er veel voor te moeten studeren, en als ik al studeerde had ik gegarandeerd hoge scores. Ik deed toen alsof het me allemaal niet veel kon schelen (was toen wel 'cool') dat iedereen me slim vond enzo. (Klinkt nogal opschepperig, maar zo bedoel ik het helemaal niet). Nu zitten er ook een paar van mijn vroegere klas in mijn nieuwe klas en ik ben zo bang dat ik slechter ga scoren dan zij. Omdat ik vroeger zogezegd 'de slimste' was, maar iedereen altijd zei dat ik het moeilijk ging krijgen in de universiteit omdat ik geen echt leerschema had ofzo en alles gewoon de dag op het voorhand leerde. Nu ben ik zo bang dat mensen of teleurgesteld gaan zijn, of gaan zeggen van "Zie je wel" en dan gaan pronken met hun betere punten.

Ik ben ook ontzettend bang dat ik dingen ga moeten meenemen volgend jaar. Deze faalangst ismij totaal vreemd en ik weet helemaal niet hoe ik ermee moet omgaan en ik word er een beetje door verlamd zeg maar.

Dat, plus de combinatie van de zwaarste vakken op het einde na een zware en lange examenreeks, plus het schuldgevoel dat ik nooit iets doe tijdens het jaar en alles op de laatste knip, maakt het nu heel moeilijk om me te concentreren.

Ik hoop dat het hier goed staat en jullie niet gaan vinden dat ik me aanstel. Ben alleszins al blij dat ik mijn hart heb kunnen luchten:).

rusty886

Re: Ik kan niet meer, bah!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:52

is toch fijn als je je hartje kan luchten op een forum en is een last al weer van de schouders verdwenen en veel succes met je excamens

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:40

Heel goed dat je 't er gewoon hebt uitgegooid. Heel veel succes met je examens, komt allemaal goed! :o