Niet meer ongesteld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clairetjuhz

Niet meer ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 17:35

Hallo,

Nog nooit heb ik zo graag gewild dat ik ongesteld word.
Een jaar geleden begonnen de problemen met ongesteld zijn.
Daardoor ben ik een half jaar niet ongesteld geweest !
Dit kwam door stress.
Daarna werd ik het wel weer toen het wat beter ging met mij, Toen ben ik 3 x ongesteld geweest.
Daarna ben ik het wel weer 3x geweest.
Nu begint het gepiep weer. 3 maanden ben ik al niet meer ongesteld geweest.
pff.

- Een afspraak bij de dokter is al gemaakt!
- Ik heb nog geen sex gehad dus ik kan ook niet zwanger zijn. :o
- Ik ben ook niet aan de pil (Ben ik wel van plan in de hoop dat ik dan wel ongesteld word?)
- Ik heb ook homopatische pillen geprobeerd maar die werken niet !
- 2,5 geleden ben ik voor het eerst ongesteld geworden dus ik zou het toch wel regelmatig moeten zijn? een jaar geleden begonnen de problemen daarvoor was ik het altijd netjes elke maand.

Veel meiden zouden het fijn vinden niet meer ongesteld te worden maar ik maak me er best wel zorgen om !
De laatste tijd ben ik ook wel afgevallen 6 kilo.

Zijn er meiden die dit ook hebben of tips/advies?
Laatst bijgewerkt door Mars op 22-06-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lay out aangepast

Anoniem

Re: Niet meer ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:37

Als je wat jonger bent dan is het nogal onregelmatig, niks raars aan. ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:39

Niet tot zeer slecht eten kan ook zorgen dat je onregelmatig tot niet meer ongesteld wordt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:22

( te ) veel gewichtsverlies kan er voor zorgen dat je niet of erg onregelmatig ongesteld word. Omdat je lichaam je energie dan voor andere dingen nodig heeft.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:24

Ik ben ook een poos (plm half jaar) niet ongesteld omdat ik - volgens de doctor- te mager was. Als je te dun/ licht bent schijn je niet meer ongesteld te worden. Overigens heeft de pil mij goed geholpen :)

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:25

Bij mij was het in het begin ook zo onregelmatig, soms was ik 4 a 5 maanden niet ongesteld. Dan was het ook nog eens zo hoe meer je erover in zit en dus stress hebt hoe langer het uit blijft. Toen ben ik aan de pil gegaan en sindsdien is et bij mij heel regelmatig (tot op de dag). Maar voor alle zeker heid is het inderdaad verstandig het even te laten controleren bij een huisarts.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 23:23

:o
Anthea schreef:
Als je wat jonger bent dan is het nogal onregelmatig, niks raars aan. ;)

Maar ik ben het al 2 jaar en ben het daarvoor altijdregelmatig geweest?

Lous schreef:
Niet tot zeer slecht eten kan ook zorgen dat je onregelmatig tot niet meer ongesteld wordt.

Ik eet gewoon goed, En ik ben ook niet superdun gewoon netjes 59 kilo.

Monster_tos schreef:
( te ) veel gewichtsverlies kan er voor zorgen dat je niet of erg onregelmatig ongesteld word. Omdat je lichaam je energie dan voor andere dingen nodig heeft.

6 kilo is toch niet teveel?
Ik weeg nu gewoon netjes 59 en ben bijna 1,70

Sisco4life schreef:
Ik ben ook een poos (plm half jaar) niet ongesteld omdat ik - volgens de doctor- te mager was. Als je te dun/ licht bent schijn je niet meer ongesteld te worden. Overigens heeft de pil mij goed geholpen :)

Ik ben niet te mager ik heb gewoon een goed bmi ik zit ook niet in de ondergens maar gewoon netjes in het midden.
Wat voor pil gebruik jij als ik vragen mag? :o

misz_irene schreef:
Bij mij was het in het begin ook zo onregelmatig, soms was ik 4 a 5 maanden niet ongesteld. Dan was het ook nog eens zo hoe meer je erover in zit en dus stress hebt hoe langer het uit blijft. Toen ben ik aan de pil gegaan en sindsdien is et bij mij heel regelmatig (tot op de dag). Maar voor alle zeker heid is het inderdaad verstandig het even te laten controleren bij een huisarts.

Ik ben het al bijna 2,5 jaar en in het begin is het altijd netjes regelmatig geweest elke maand.
Ja ik wil het zowiezo even laten checken of er niet iets anders is...
Wat voor pil gebruik jij als ik vragen mag?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:32

In hoeveel tijd ben je 6 kilo afgevallen?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:33

Goed dat je al een afspraak hebt gemaakt met de dokter!

Heb je niet onbewust weer stress? Ik merk vaak dat ik stress heb als ik kan ontspannen, dan komt het er opeens uit en realiseer ik me dat ik al die tijd zo gestressed was.
Overigens heb ik de eerste drie jaar dat ik ongesteld was een heel erg onregelmatig patroon gehad, dit is heel normaal. Ik was het eerste jaar heel regelmatig, toen vrolijk een paar maand niet, dan weer 1 of 2 keer en dan weer een hele tijd niet, dan weer heel regelmatig, en ga zo maar door. De pil heeft mij erg geholpen :).

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 00:14

LindyH schreef:
In hoeveel tijd ben je 6 kilo afgevallen?

Toch wel in 3 weken tijd ongeveer?
Het zit er nu ook niet meer aan normaal is die 6 kilo er toch weer snel bij! en ik eet gewoon nog steeds hetzelfde ook niet minder.
Daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over!
Die 6 kilo is er heel snel afgegaan ik denk omdat ik een tijdje heb gehad dat ik alleenmaar moest braken en niet kon eten want dan kotste ik het uit.
Toen was het geen kots meer maar water/gal.

Saar88 schreef:
Goed dat je al een afspraak hebt gemaakt met de dokter!

Heb je niet onbewust weer stress? Ik merk vaak dat ik stress heb als ik kan ontspannen, dan komt het er opeens uit en realiseer ik me dat ik al die tijd zo gestressed was.
Overigens heb ik de eerste drie jaar dat ik ongesteld was een heel erg onregelmatig patroon gehad, dit is heel normaal. Ik was het eerste jaar heel regelmatig, toen vrolijk een paar maand niet, dan weer 1 of 2 keer en dan weer een hele tijd niet, dan weer heel regelmatig, en ga zo maar door. De pil heeft mij erg geholpen :).

Ja ik wou het toch eventjes zeker weten!
Ik geef wel toe dat ik de laatste tijd erg stress heb!
Oke, dus het is niet heel erg?
Wat voor pil gebruik jij als ik vragen mag? :o

Ik zit ook te twijfelen om aan de pil te gaan.
Om mijn menstruatie beter te laten lopen (aangezien ik hier alleen positieve reacties hoor !)
En voor mijn pukkeltjes, ik heb erg veel jeugdpuistjes mijn moeder vertelde dat het door de pil vaak minder word! Ik weet niet of dit waar is?
De vrouwenheupjes heb ik al dus dat maakt niet uit haha. Aangezien ik hoor dat je die vaak krijgt van de pil !

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:17

Als je kotst,krijgt je lichaam te weinig voedingsstoffen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat je dan niet genoeg voedsel binnen krijgt omdat het meteen weg is. En die stoffen heb je nodig te menstrueren.

Ikzelf slik de Diane35 tegen acne. Deze pil is alleen wel iets sterker, dus is het aan je huisarts te beslissen of deze pil ook bij jou past. Maar je zou natuurlijk altijd kunnen vragen.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 00:37

Lous schreef:
Als je kotst,krijgt je lichaam te weinig voedingsstoffen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat je dan niet genoeg voedsel binnen krijgt omdat het meteen weg is. En die stoffen heb je nodig te menstrueren.

Ikzelf slik de Diane35 tegen acne. Deze pil is alleen wel iets sterker, dus is het aan je huisarts te beslissen of deze pil ook bij jou past. Maar je zou natuurlijk altijd kunnen vragen.

Ja dat begrijp ik !
Maar dat was al een tijdje geleden ongeveer 2 weken voor ik ongesteld zou moeten worden dan zou mijn lichaam toch wel weer een beetje op orde moeten zijn om te menstrueren?
Oke. Helpt de pil erg tegen acne? Ik ga het eventjes met de huisarts overleggen welke pil het beste bij mij past.
Voor de mensen die meteen gaan denken ik ga de pil slikken voor mijn acne en menstruatie niet voor de sex hahaha :Y)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:40

De Diane35 is speciaal tegen acne.
Ken meer meiden die de pil hoofdzakelijk slikken tegen de pijn, misselijkheid en acne en die de voorbehoedsfunctie maar als erbij zien. ;)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:51

ik ben ook zeer onregelmatig ongesteld, overigens ook als ik de pil slik.
ik heb van mijn 16 e tot mijn 19 2 helemaal overgeslagen
en na mijn auroongeluk inmiddels 6 jaar terug ook 1,5 jaar
als ik het al ben is het een dag of 1,5
helemaal door de mallemolen geweest, niks aan de hand.
succes bij de dokter maar gezien je leeftijd zal hij het daar wel op gooien.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:59

Ik slik de pil ook om die redenen inderdaad. Ik heb trouwens de yasmin pil, die zou relatief niet zo zwaar zijn volgens mijn huisarts en daar komen de meeste meiden ook wat minder van aan voor mijn huid heeft het wel wat geholpen maar moet nog steeds wel goed reinigen en smeren anders heb ik nog wel wat acne. Menstruatie pijn die bij mij altijd heel erg was (slikte er soms zelfs pijnstillers op recept voor) is wel bijna helemaal weg trouwens. Heerlijk dat ik dat nu met een ibuprofen op de eerste dag gewoon gehad heb :D

Ik ben trouwens 168 en weeg ook ongeveer 60 kg. Als ik dat dan met mezelf vergelijk denk ik niet dat je heel mager kan zijn dus dan zal die onregelmatigheid toch ergens anders aan liggen. Zou gewoon eens met je HA gaan praten vooral als je het thuis al hebt besproken en je ouders (of iig je moeder) het geen probleem vinden.
Tja als je buikgriep hebt of zo kun je veel in een keer afvallen, meestal komt dat ook wel redelijk snel weer terug. En anders zou ik me er niet zo druk om maken, het is niet alsof je zomaar afvalt je hebt gewoon een heel extreem onvrijwillig crash dieet gedaan ;) . Kan inderdaad dat je menstruatie daardoor wat laat is, misschien is dat bij jou gewoon wat sneller verstoord dan bij anderen? Meestal erf je dat soort dingen trouwens van je moeder, zo zijn mijn zussen en ik allemaal op dezelfde leeftijd begonnen als mijn moeder en hadden we ook alledrie veel pijn net als mijn moeder dus misschien eens aan je moeder vragen of zei dat vroeger ook had?

Een vriendin van mij kreeg trouwens iets anders voor haar acne ook van de huisarts werkte ook heel goed. Dus als de pil toch niet slim zou zijn met je menstruatie en je hebt erg last van acne vraag dan gewoon even door of je daar nog iets anders voor kan krijgen. Zij had geloof ik een zalf oid die alleen op recept te verkrijgen was. Werkte als een tierelier (zo goed dat iedereen ook vroeg hoe het kwam dat haar huid er ineens zo goed uitzag :D )

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 01:47

Lous schreef:
De Diane35 is speciaal tegen acne.
Ken meer meiden die de pil hoofdzakelijk slikken tegen de pijn, misselijkheid en acne en die de voorbehoedsfunctie maar als erbij zien. ;)

Ik ga de pil niet slikken voor de pijn ik heb er bijna geen last van als ik ongesteld ben (buikpijn). Alleen vlak voor ik het moet worden maar dan gaat er een paracetamolletje in !
De voorbehoudsfunctie zie ik ook maar als een extratje dat ben ik binnekort toch nog niet van plan :+

nameless schreef:
ik ben ook zeer onregelmatig ongesteld, overigens ook als ik de pil slik.
ik heb van mijn 16 e tot mijn 19 2 helemaal overgeslagen
en na mijn auroongeluk inmiddels 6 jaar terug ook 1,5 jaar
als ik het al ben is het een dag of 1,5
helemaal door de mallemolen geweest, niks aan de hand.
succes bij de dokter maar gezien je leeftijd zal hij het daar wel op gooien.

Oke,
Is dat dan niet erg voor je latere zwangerschap? Als je 2 jaar menstrutie overslaat?
Dat vertelde mijn biologieleraal dat je dan later moeilijker kinderen krijgt ofzo?
Dankjewel. Ik wacht eventjes op wat de dokter gaat vertellen.

liedje89 schreef:
Ik slik de pil ook om die redenen inderdaad. Ik heb trouwens de yasmin pil, die zou relatief niet zo zwaar zijn volgens mijn huisarts en daar komen de meeste meiden ook wat minder van aan voor mijn huid heeft het wel wat geholpen maar moet nog steeds wel goed reinigen en smeren anders heb ik nog wel wat acne. Menstruatie pijn die bij mij altijd heel erg was (slikte er soms zelfs pijnstillers op recept voor) is wel bijna helemaal weg trouwens. Heerlijk dat ik dat nu met een ibuprofen op de eerste dag gewoon gehad heb :D

Ik ben trouwens 168 en weeg ook ongeveer 60 kg. Als ik dat dan met mezelf vergelijk denk ik niet dat je heel mager kan zijn dus dan zal die onregelmatigheid toch ergens anders aan liggen. Zou gewoon eens met je HA gaan praten vooral als je het thuis al hebt besproken en je ouders (of iig je moeder) het geen probleem vinden.
Tja als je buikgriep hebt of zo kun je veel in een keer afvallen, meestal komt dat ook wel redelijk snel weer terug. En anders zou ik me er niet zo druk om maken, het is niet alsof je zomaar afvalt je hebt gewoon een heel extreem onvrijwillig crash dieet gedaan ;) . Kan inderdaad dat je menstruatie daardoor wat laat is, misschien is dat bij jou gewoon wat sneller verstoord dan bij anderen? Meestal erf je dat soort dingen trouwens van je moeder, zo zijn mijn zussen en ik allemaal op dezelfde leeftijd begonnen als mijn moeder en hadden we ook alledrie veel pijn net als mijn moeder dus misschien eens aan je moeder vragen of zei dat vroeger ook had?

Een vriendin van mij kreeg trouwens iets anders voor haar acne ook van de huisarts werkte ook heel goed. Dus als de pil toch niet slim zou zijn met je menstruatie en je hebt erg last van acne vraag dan gewoon even door of je daar nog iets anders voor kan krijgen. Zij had geloof ik een zalf oid die alleen op recept te verkrijgen was. Werkte als een tierelier (zo goed dat iedereen ook vroeg hoe het kwam dat haar huid er ineens zo goed uitzag :D )

De buikpijn die heb ik dan weer niet tijdens de menstruatie alleen soms vlak voordat ik het moet worden.
Daarvoor zal ik de pil dus niet gebruiken.
Het aankomen is voor mij niet zo heel erg als ik maar weer ongesteld word (Het hoeft niet als ik er zeker van ben dat het normaal is hehe,) en voor mijn jeugdpuistjes ik vind ze erg vervelend blegh !
Nee de onregelmatigheid kan niet door mijn gewicht komen want ik heb gewoon een normaal figuur ik zit ook niet bij de grens van mager.
Thuis heb ik het al besproken (Met mijn moeder ouders zijn gescheiden). Die wilt dat ik nu al aan de pil ga maar dan voor het voorbehoeds omdat ik binnekort 15 word ik weet niet wat voor plannen zei heeft hahah.
Nee mijn moeder is het er mee eens dat ik aan de pil ga ook voor mijn puistjes.
bij mij komen de kilo's niet terug? Dat vind ik ook een beetje raar want ik heb het vaker en dan is het er na een week weer op.
Ja dat kan het ook zijn. Ik heb overigends al pilletjes gekregen (homopatische) maar die werken niet bij mij.
Mijn moeder is het gewoon regelmatig en was het op dezelfde leeftijd als mij. Ik heb het nog eventjes nagevraagd maar zei heeft nooit verstooringsproblemen gehad dus van haar kan ik het niet geerfd hebben. Maar misschien heb ik gewoon een snelle verstoring.
Mijn moeder had niet erg veel pijn bij de menstruatie nu nog steeds niet en ik ook niet !

Naar die zalf zal ik zeker vragen ! Weet je toevallig ook de naam? Hopen dat het bij mij ook werkt !!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 02:25

Weet het al lang niet meer helaas hoe het hete. Maar ik denk dat je HA vast wel iets zal weten. Heb ook wel eens gehoord dat bepaalde antibiotica kuren goed kunnen helpen. Maar zij had volgens mij echt een zeep of zalf die ze gewoon constant moest gebruiken (een soort van super clearasil zeg maar alleen die ook werkt :P )

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 05:21

Bij mij heeft het ongeveer 8 jaar geduurd voor er een beetje regelmaat in gekomen is.. Puur door stress, als ik nu veel spanning heb dan slaat het ook wel eens een maandje over..
De Pil is wel echt troep hoor...

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 15:32

liedje89 schreef:
Weet het al lang niet meer helaas hoe het hete. Maar ik denk dat je HA vast wel iets zal weten. Heb ook wel eens gehoord dat bepaalde antibiotica kuren goed kunnen helpen. Maar zij had volgens mij echt een zeep of zalf die ze gewoon constant moest gebruiken (een soort van super clearasil zeg maar alleen die ook werkt :P )

Oke.
Ja Ik ga het gewoon eventjes overleggen met mijn eigen dokter die heeft waarschijnlijk eind deze week pas tijd en de plaatsvervanger heb ik niet echt goede ervaringen mee :o
Ik had mijn knie gescheurd dus ik moest naar de plaatsvervanger en ik kwam binnen en hij kijkt me aan.. Jij komt zeker een middeltje halen voor je acne.
Terwijl ik hinkelend binnenkwam en 5 minuten deed over de trap ja dan zal ik vast en zeker voor mijn puistjes komen.. :P
rotvent :')
Hopen dat het bij mij ook werkt :D

marise83 schreef:
Bij mij heeft het ongeveer 8 jaar geduurd voor er een beetje regelmaat in gekomen is.. Puur door stress, als ik nu veel spanning heb dan slaat het ook wel eens een maandje over..
De Pil is wel echt troep hoor...

Oke dus heel erg is het niet?
Mag ik vragen waarom jij de pil troep vind? :o

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:35

Persoonlijk zou ik ook niet aan de pil gaan voor alleen de ongesteldheid. De pil is ook niet echt risico vrij, dus als het niet nodig is zou ik er ook niet aan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:39

het is normaal dat je in het begin onwijs onregelmatig ongesteld kan zijn
dit is bij veel meiden het geval, en ik zie dat je 14 bent,dus voor jou is het nog volkomen normaal
ik zou me pas hierover zorgen maken als je al 18 was..

en verder zou ik ook neit aan de pil beginnen alleen maar omdat je onregelmatig ongesteld bent.. de pil is een echte 'medicijn' en er zitten altijd risico's aan!

edit: vooral omdat je nog zo jong bent is de pil helemaal niet gezond. alleen als je ongesteldheid zo extreem zou zijn dat je bloedarmoede zou krijgen dan kan de arts je de pil voorschrijven, maar er is niks met je aan de hand dus lkkr mee wachten met de pil ;)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:07

omdat het een natuurlijk proces beinvloed. kijk als je er erg veel last van hebt snap ik dat iemand aan de pil wil. Maar het is en blijft troep en ik zie ook heel veel om me heen dat mensen dan andere klachten gaan krijgen van de pil. Wil je er daarna mee stoppen kan het een half jaar duren voor je je eigen cyclus weer terug hebt, zo'n invloed heeft het dus.. Zou er goed over nadenken en het er met je ouders en HA over hebben of het echt nodig is..

edit voor de acne zou ik er ook niet aan beginnen.. Veel water drinken, niet te veel chocola en genoeg groenten en fruit eten..

Sylf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:15

Hoi, ik ben 18 en ben ook eeeerg onregelmatig.
Ik heb mijn regels gekregen op mijn zestiende, ook laat, en ze zijn nog steeds niet regelmatig... Ik heb ze misschien 5 keer gehad in die 2 jaar. Laatste keer was ik ook ongeveer 5 of 6 maanden niet ongesteld geweest, maar de dokter zei dat dat uiteindelijk nog wel kon voorkomen. Als ik na een maand nog niet ongesteld zou zijn, moest ik terug gaan omdat er dan misschien iets mis kon zijn met mijn hormonen. Ik heb ze ondertussen alweer een keer gehad, dus was niet nodig.

Ik denk dat het bij jou ligt aan het gewichtsverlies... Je bent nog erg jong en dan al 6 kilo afvallen... Een vriiendin van mij, die wel ouder is, moet nu de pil ook nemen omdat ze zo dun is dat ze al een jaar of twee haar regels niet had gehad. Let hier dus mee op, het kan erge gevolgen hebben voor later!

Btw, veertien is nog erg jong, ik denk dat onregelmatigheid dan wel eens kan voorkomen :).