Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Duke schreef:Als je moet hoesten, doet dat dan erg pijn? Dat is namelijk een goede indicator of het echt een hernia is.

.
(Diclo). Tramadol neem ik alleen als de pijn niet te harden is.
!mirgino schreef:...een lage rug hernia is een vriend van me aan geopereerd in Duitsland, hij kon echt niet meer staan of lopen en is daar helemaal van de pijn af geholpen
paar uur na de operatie liep hij al door de gang,dit is wel een paar jaargeleden gebeurd misschien zitten ze nu ook in Ned...

Sterre schreef:Duke schreef:Als je moet hoesten, doet dat dan erg pijn? Dat is namelijk een goede indicator of het echt een hernia is.
Bij mij doet met hoesten niks (méér) zeer (dan dat het sowieso al doet), maar de scan liet 4 weken terug toch héél duidelijk zien dat ik écht een hernia heb hoor.
Ik heb al een tijdje pijn in mijn rug, soms meer, soms minder.
Toen ik 5 weken terug bij de masage was was, opperde mijn masagetante nadat ze een aantal testjes bij me had gedaan, dat het misschien wel eens een hernia zou kunnen zijn.
´s Middags bij de HA een verwijsbriefje voor een MRI-scan gehaald, waar ik 2 dagen later terecht kon.
Daarna doorgestuurd naar de orthopeed. Die wilde dat ik naar de neuroloog ging om te kijken of er al zenuwen aangetast waren.
Ik heb geluk bij een ongeluk dat dit (nog) niet het geval is en ik daarom niet accuut geopereerd hoef te worden.
Ik krijg nu fysiotherapie en masage en medicijnen die niet echt helpen(Diclo). Tramadol neem ik alleen als de pijn niet te harden is.
Sommige dagen gaat het beter, sommige minder.
Als je pijn hebt, helpt het vaak als je met je benen in een hoek ligt.
Het prettigste is als je plat op de grond ligt, met je kont tegen (bijv.) de bank en vanaf je knieholtes óp de bank (je buik/heupen maken dan een hoek van 90° en je bovenbenen/knieen ook).
Iig beterschap!
*Edit:mirgino schreef:...een lage rug hernia is een vriend van me aan geopereerd in Duitsland, hij kon echt niet meer staan of lopen en is daar helemaal van de pijn af geholpen
paar uur na de operatie liep hij al door de gang,dit is wel een paar jaargeleden gebeurd misschien zitten ze nu ook in Ned...
Heeft hij ook maar zo´n klein sneetje in z´n zij gekregen?
Dit heeft mijn zwager vorig jaar gekregen, die liep idd ook een paar uur na de operatie weer vrolijk rond (was ergens in een privé kliniek in Frl/Drente dacht ik).
De arts had de techniek bij een arts in München geleerd.