hielspoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connie1964

hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 08:21

ben bij dokter geweest,foto s laten maken maar er is niks te zien.
Gezocht op internet en ik weet wel degelijk dat t hielspoor is....

Heb jij t ook en wat doe je eraan...
Heb zo n vreselijke pijn

Teelee

Re: hielspoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:37

mijn moeder heeft het ook. afgelopen week naar de arts voor foto's maar die heeft er een haak zitten van 2 cm lang. kon niet missen op de foto := ze heeft nu pijnstillers gekregen en loopt weer rond als voorheen. geen pijn niks meer. ook krijgt ze volgende week speciale zooltjes die precies die plek ontziet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:40

Hoe weet jij zo zeker dat het hielspoor is := Alleen door de symptomen die op internet staan beschreven?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:45

Maar bij een hielspoor hoef je geen afwijkingen op de foto te zien hoor, het is een onsteking/ overbelasting van de peesplaat. Misschien kun je beter even googlen op fasciïtis plantaris.

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:48

Wat helpt is rust!
En om die rust te helpen, kan de podotherapeut de voet intapen. En eventueel je leren het zelf goed in te tapen.
Bereid je voor, het is niet binnen een week genezen, bij mij heeft het een half jaar geduurd. Er werd wel gezegd, hoe eerder je erbij bent, hoe sneller het geneest. Anders zit je er zo jaren mee.
De tape scheelde bij mij wel veel in de pijn! :9

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:50

Tape inderdaad, maar de meesten podotherapeuten geven ook een zooltje om te voorkomen dat je nadat je stopt met tapen opnieuw klachten krijgt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 10:56

Naar de podotherapeut :j
Of het hielspoor is of niet maakt niet zoveel uit denk ik, als het goed is kunnen ze je daar gewoon goed verder helpen

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 11:11

ok dus toch nog maar eerst eens een gang naar de dokter maken voor verwijskaart....
hoorde al veel over injecties tapen,crocs etc..
tis een vrij onbekend iets maar zeer zeer pijnlijk.
Tja rust, is zo iets wat ik niet kan nemen ivm werk gezin etc.
Tis toch meestal een voorkomend iets bij een staand beroep begrijp ik,eigenlijk gewoon overbelasting?

Ja verootje ik begrijp niet wat er te lachen valt,als je t hebt zal je t zelf herkennen.Tis een vrij serieus en pijnlijk iets,domme reaktie!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:12

Als je hielspoor hebt kun je toch ook een injectie krijgen in je hiel? Heb wel gehoord dat die heel pijnlijk is. Ik heb ook een tijd last van mijn hiel gehad, bleek omdat ik de verkeerde schoenen aanhad tijdens het hardlopen en mijn warming up en cooling down waren niet goed genoeg. Toen een tijdje rust genomen en langzaam opgebouwd, andere schoenen aan en het is vanzelf over gegaan :)

Dokter dacht wel dat het hielspoor was, of dit het geweest is weet ik niet, denk het niet want bij mij was het na een maand weer weg. Maar kijk inderdaad eens voor een podotherapeut, die weten er veel vanaf!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:29

connie1964 schreef:
ok dus toch nog maar eerst eens een gang naar de dokter maken voor verwijskaart....
hoorde al veel over injecties tapen,crocs etc..
tis een vrij onbekend iets maar zeer zeer pijnlijk.
Tja rust, is zo iets wat ik niet kan nemen ivm werk gezin etc.
Tis toch meestal een voorkomend iets bij een staand beroep begrijp ik,eigenlijk gewoon overbelasting?

Ja verootje ik begrijp niet wat er te lachen valt,als je t hebt zal je t zelf herkennen.Tis een vrij serieus en pijnlijk iets,domme reaktie!

Ik lach helemaal niet :? Ik vraag me alleen af hoe je weet dat het een hielspoor is? Ik weet nl dat het enorm vervelend is. Maar hielspoor wordt vaak verward met een zenuw die daar loopt, die ook overprikkeld kan zijn. Of met andere klachten. Veel hielsporen die niet op de foto te zien zijn, zijn namelijk geen hielsporen, of hele beginnende. Maar meestal gaan mensen dan nog niet naar een fysio/podo.
Ik vind het best apart dat jij zelf conclusies kan trekken. Ik zou dus even naar een fysio gaan. Of een podoloog, maar die kan weinig doen als het geen hielspoor blijkt te zijn.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 11:37

verootje in je post staat toch een grinnik smiley????
dus vind dat raar

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:38

connie1964 schreef:
dus vind dat raar

Das een nagelbijtsmile in dat geval vermoed ik :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:43

siskeh schreef:
connie1964 schreef:
dus vind dat raar

Das een nagelbijtsmile in dat geval vermoed ik :o

sinds wanneer is dat een grinnik smilie :? Ik gebruik hem altijd als ik iets niet helemaal begrijp. Als ik moet lachen zet ik deze er wel neer --> :D, of _O-, of :')

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:46

Lieve mensen, wat een discussie, laten we on topic blijven ;) Een hielspoor is al vervelend genoeg, en dan al deze stress er nog bij...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:49

je hebt gelijk kieffer :) Maar ik verduidelijk mezelf even omdat mijn post blijkbaar verkeerd werd opgevat :P

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:37

Hier nog een hielspoor-slachtoffer :(

Ben gisteren door de huisarts naar huis gestuurd om 5 dagen mijn voeten NIET te belasten, dus niet lopen of staan *zucht*

Na deze 5 dagen worden m'n voeten ingetaped en weer daarna zal de podotherapeute nieuwe steunzolen gaan aanmeten.

Bij mij komt het waarschijnlijk doordat ik een versleten (stijve) enkel heb en m'n kuitspier en achillespees wat verstijfd zijn. Vervolgens heb ik dat been ontzien en m'n andere overbelast...

Hier al meer blije genezen mensen?