Apothekers van wacht in Nederland?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

singa

Apothekers van wacht in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 16:15

Hoi iedereen,

Ik heb een wondspray nodig die niet door Belgische apothekers verkocht wordt, maar wel door Nederlandse. Bovendien is het volgens mijn apotheker wettelijk niet mogelijk dat zij het product zou bestellen en invoeren vanuit Nederland.

Wel, nu zou ik dit product zelf in Nederland willen komen halen, maar het probleem is dat ik tijdens de gewone openingsuren werk. In België is er een door de wet geregeld systeem waarbij er binnen een bepaalde straal minstens 1 apotheker van wacht is buiten de normale openingsuren. Gezien er met een beurtrol wordt gewerkt, moet je even op internet opzoeken welke apotheker van wacht is, of ga je even kijken op het raam van de eerste de beste apotheker in de buurt. Je kan zonder problemen bij de apotheker van wacht terecht. Natuurlijk zien ze je niet graag komen voor iets banaals, maar ze zullen je nooit iets weigeren.

Bestaat er een dergelijk systeem in Nederland? Na wat googlen lijkt het me dat het systeem in Nederland veel strenger is, en dat het eerder lokaal geregeld wordt. Zo vond ik bvb. de Dienstapotheek Breda, maar daarvoor moet het blijkbaar een spoedeisend karakter hebben, wat dus niet het geval is.

Heeft iemand van jullie raad voor me?

Als laatste optie kan ik het product online bestellen, maar dan wordt het via TNT geleverd, en mijn achterdochtige ik vertrouwt dit niet helemaal... :)

Biskwie

Re: Apothekers van wacht in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:18

Buiten openingstijden en dus bij de spoeddiensten kun je alleen terecht met een dringend recept van een arts. Dat werkt dus niet. Maar ik wil tijdens de normale openingstijden best wat voor je halen en naar je versturen, wel alle kosten voor jou.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 16:30

Bedankt voor je reactie!

Ik vreesde er dus al voor :(

Bedankt dat je dat wil doen, maar dan zou ik het eerder online bestellen. Dan belast ik er niemand mee in zijn vrije tijd. Toch erg bedankt!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:54

Ik weet dat mijn apotheek (Gelderland, dus te ver weg voor jou) ook een paar uurtje op zaterdagochtend open is. Moet dus vast ergens in het zuiden ook wel een apotheek op die uren op zijn.. Tenzij je op zaterdag natuurlijk ook werkt.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 16:58

Dat is inderdaad een optie. Ik zal eens zoeken.
Bedankt!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:36

Ben benieuwd om welke wondspray het gaat?
Werk zelf in een apotheek, is het vrij verkrijgbaar of met een recept?

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 17:59

Dermiel spray, zonder recept verkrijgbaar.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:04

Geen bokker in het zuiden die het dan voor je kan ophalen ?
En dan kan jij het bij die bokker ophalen ..

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 21:08

Dat is ook een goed voorstel, maar ik heb ondertussen een apotheek gevonden die ook op zaterdagochtend open is in Bavel. Heb aanstaande zaterdag toch nog niets gepland, en dan maken we er een dagje Breda van :) Zo val ik er niemand mee lastig. Nu eerst die apotheek nog verwittigen, zodat ze die spray zeker hebben.

Hopelijk is het een uitkomst voor de wonde.

Bedankt iedereen!

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:15

Oke, ik ken het niet.
Ja het beste is om te bestellen via de telefoon, denk niet dat ze hem idd standaard in huis hebben.
Maar het is op toepassing bij dieren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:25

hier zit in Woerden gewoon een nachtapotheker... Lag op de spoedeisende hulp, maar had een blaasontsteking wat nou niet echt spoedeisend van aard is dus :') Maar kon er gewoon terecht voor mijn anti-biotica :j ..

Dus er zullen wel nachtapotheken zijn waar je zonder spoed terecht kunt lijkt me :)

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 21:27

Invisible:
Ja, het is inderdaad voor een kat:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1299624

Maar gezien het laatste bericht uit die topic langer dan 2 weken geleden is geplaatst leek het me beter het hier te vragen. Vandaar dat ik er zo vaag over deed in mijn openingsbericht, maar ik ben betrapt :)

Bedankt Menino, ik zal daar toch nog maar eens op zoeken. Dan moet ik zaterdag niet zo vroeg uit mijn bed, hoewel een dagje Breda me ook wel leuk lijkt :)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:36

Nare wond zeg, arme kat.

Maar weet je zeker dat het bij een apotheek te verkrijgen is of bij een dierenarts. Ik twijfel namelijk of wij iets kunnen bestellen wat voor dieren bestemd is.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 21:48

Ik weet het wel, maar ik vrees voor de omstandigheden waarin het vervoerd wordt. Ik ben er zot genoeg voor :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 21:52

joh, ik bestel álles op internet. Ook medicijnen voor de kat, en supplementen voor het paard.

Geen centje pijn.

Gewoon doen hoor.