Ik heb een wondspray nodig die niet door Belgische apothekers verkocht wordt, maar wel door Nederlandse. Bovendien is het volgens mijn apotheker wettelijk niet mogelijk dat zij het product zou bestellen en invoeren vanuit Nederland.
Wel, nu zou ik dit product zelf in Nederland willen komen halen, maar het probleem is dat ik tijdens de gewone openingsuren werk. In België is er een door de wet geregeld systeem waarbij er binnen een bepaalde straal minstens 1 apotheker van wacht is buiten de normale openingsuren. Gezien er met een beurtrol wordt gewerkt, moet je even op internet opzoeken welke apotheker van wacht is, of ga je even kijken op het raam van de eerste de beste apotheker in de buurt. Je kan zonder problemen bij de apotheker van wacht terecht. Natuurlijk zien ze je niet graag komen voor iets banaals, maar ze zullen je nooit iets weigeren.
Bestaat er een dergelijk systeem in Nederland? Na wat googlen lijkt het me dat het systeem in Nederland veel strenger is, en dat het eerder lokaal geregeld wordt. Zo vond ik bvb. de Dienstapotheek Breda, maar daarvoor moet het blijkbaar een spoedeisend karakter hebben, wat dus niet het geval is.
Heeft iemand van jullie raad voor me?
Als laatste optie kan ik het product online bestellen, maar dan wordt het via TNT geleverd, en mijn achterdochtige ik vertrouwt dit niet helemaal...

Maar kon er gewoon terecht voor mijn anti-biotica
..