Misselijk/walgneigingen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Misselijk/walgneigingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:39

Sinds ongeveer 1,5 week ben ik misselijk. Als ik water drink,als ik rook,als ik bepaalde geuren ruik...
Word misselijk als ik vieze vlekken zie(walgneigingen),misselijk als ik mijn afwasmiddel ruik.
Alles lijkt sterker binnen te komen.
Naar mijn idee praat ik mezelf steeds misselijker.
hoef niet over te geven,maar meer een vieze smaak in mijn mond,alsof je ergens van 'walgt'.

voor alle zekerheid ga ik straks een zwangerschapstest halen..maar heb een spiraaltje en ben gewoon ongesteld

ben al lang gevoelig voor bepaalde geluiden en drukte,maar dit is nieuw voor me.
lijkt ook net of ik teveel lucht heb ofzo want moet ook redelijk veel boeren.

iemand die het herkent...?

marimba

Re: Misselijk/walgneigingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:41

misschien even langs de huisarts, die kan je vast verder helpen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:43

Nou, mijn eerste gedachte is dan toch: zwangerschapstestje doen.

Maar als je veel moet boeren is je maag misschien ook wat overgevoelig. Misschien wat neutraler eten en zorgen dat je maag wat minder geïrriteerd raakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:44

heb het ook als ik een glas water heb genomen. Heb verder geen buikpijn of krampen of iets dat erop lijkt...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:57

ik heb nu een week of twee een hardnekkige griep of wat het ook is en ik ben al drie weken behoorlijk misselijk, het enige wat mij helpt is brood eten en zo onderdruk ik de misselijkheid wat en cola trouwens, er heerst weer genoeg in ieder geval.
Wel een mooi moment om te stoppen met roken, als je daar toch misselijk van wordt. De andere optie lijkt mij ook een zwangerschap. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:58

vaag zeg...
Hmja Garny,maar jij voelt je dan vast ook beroerd,of niet?
Ik heb verder nergens last van,geen pijnen of wat dan ook...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:00

heb je toevallig pijnboompitjes gegeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:02

pijnboompitjes?die eet ik heel vaak...heb ze maandagnacht voor het laatst gehad(maar was zondag al misselijk)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:04

het komt regelmatig voor dat als mensen pijnboompitten eten,de smaak veranderd,alles smaakt ''vies'' kijk maar eens op google.....tik maar pijnboompitten in en er gaat een wereld voor je open.
geloof niet dat je er iets aan kan doen,het kan soms wel meer dan een week aanhouden.
succes in iedergeval.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:07

Ik heb laatst ook 1,5 week last gehad van misselijkheid, nu ben ik heel snel misselijk, maar dit was een hele andere misselijkheid. Ik kon wel eten, maar de misselijkheid bleef gewoon en idd voor mijn doen moest ik veel boeren. Ik stond eigenlijk op het punt om naar de huisarts te gaan, omdat ik het nogal zat werd om me zo te voelen, dus ik zou het nog 1 dag aankijken en anders naar de HA gaan. En toen werd het gelukkig minder, dus ben uiteindelijk niet geweest...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:09

Een vriendin van me heeft dit ook gehad, en die bleek toen een maaginfectie te hebben.

Even naar de dokter lijkt me geen overbodige luxe. :)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:14

"Foute" pijnboompitten heb ik ook nog aan gedacht. Maar dan heb je eigenlijk constant een bittere smaak in je mond. Heb dat zelf dus ook weleens gehad, duurt echt wel een week of 2 voordat dat weg is.

Komt door een anders soort pijnboompitten, afkomstig uit China dacht ik, die eigenlijk dus niet zo geschikt zijn voor consumptie. Niet gevaarlijk, maar wel ontzettend smerig.

Maar TS, als je zekerheid wilt hebben. We hebben niet voor niets een huisarts hè? Misselijkheid kan tig oorzaken hebben.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:32

ik ken het.. Ik ben al een paar maand dagelijks misselijk en mijn dokter heeft me meerdere malen maagtabletten voorgeschreven die niet holpen...
Verder moet ik ook heel vaak naar de wc en als ik in de winkel loop word ik nog misselijker dan ik al was. Ik heb alleen niet dat ik moet boeren.
Mijn dokter dacht ook dat ik zwanger was maar 4 testen waren allemaal negatief. En toen kwam hij op het idee dat ik nooit zwanger kon raken omdat ik een spiraal heb |o
ik werd voor gek verklaard toen ik hem zei dat een vriendin van me ondanks de spiraal zwanger is geworden.

Maar ik word er echt helemaal gek van..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:44

Anoniem schreef:
vaag zeg...
Hmja Garny,maar jij voelt je dan vast ook beroerd,of niet?
Ik heb verder nergens last van,geen pijnen of wat dan ook...

inderdaad griepgevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:30

ik heb getest,negatief. Heb verder ook geen 'zwangerschaps'kenmerken ook.
Ik houd het in de gaten en mocht het niet beter gaan bezoek ik uiteraard een huisarts..

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:24

Hoi,

Ik heb ook een aantal klachten;
- Kan een aantal geuren niet hebben (alles reiniger bijv., sterke wasmiddel geuren, grote hoeveelheid parfum/deo etc.)
- Beroerd (vooral 'sochtend is het erg!)
- Ook als ik rookte (nu gestopt) moest ik overgeven
- Als ik eten/drinken (bijv. chocomelk) at/dronk moest ik overgeven

Bij mij hebben ze al veel onderzocht, maar weten niet wat het is, soms moet ik ook overgeven gezien ik last heb van verstoppingen, maar de andere dingen is nog geen oorzaak van gevonden.. :=
Ik heb het nu zo'n 5 maanden, erg vervelend!

Ik zou als ik jou was voor de zekerheid morgenochtend meteen de huisarts bellen! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:19

Ik heb hier eigenlijk al 4 jaar last van :o Moet niet boeren, daar ben ik fysiek gezien niet toe in staat, maar ik word ook echt kotsmisselijk van ieder geurtje.

Ik heb een vrijwel permanente migraine. Niet altijd hoofdpijn maar de rest van de klachten zijn eigenlijk altijd wel aanwezig. Wilde gister even bij de Mac naar de wc, ik dacht dat ik de hele zaak zou onderkotsen :=

Het kan van alles zijn, maar ik weet hoe vervelend het is. Sterkte ermee en ik hoop dat het gewoon weggaat bij jou!