Gestopt met de pil, niet meer ongesteld?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Gestopt met de pil, niet meer ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:35

Okee, ik ga het nu toch echt hier neerzetten!

Ik ben eind febr./begin maart gestopt met de pil. 9 maart ongesteld geworden. En 18 maart sex gehad MET condoom. Maar de pil slikte ik toen niet meer natuurlijk.
Nou ben ik al een x eerder gestopt met de pil (dit met een reden omdat ik hele erge hoofdpijn kreeg wat weken duurde en ik geen eens meer kon functioneren, volgens de dokter was dit niet vd pil, maar van stress) maar toen ik stopte met de pil nooit geen hoofdpijn meer gehad!

Maar nu is het inmiddels bijna eind juni en ik ben nog niet ongesteld. Heb een test gedaan, niks aan de hand. En mn ma zat ook al dat je dan echt vooral na 3 maanden wel wat moet merken. Mn huidige vriend van 'toen' zegt dat hij t condoom ook gecheckt heeft en dat er niks aan de hand is. Nou heb ik ook wel een beetje stress gehad maar volgensmij niet heel veel?

Moet wel zeggen dat ik de pil erg onregelmatig heb geslikt in jan/febr. en dat mijn hormoonhuishouden om het zo maar even te noemen miss wel van slag was. Daarom ben ik ook maar gestopt want het heeft anders toch geen nut. Verder hoorde ik dat de dokter je pas doorstuurt als je 6 maanden niet ongesteld word.......... Maar toch ben ik zo aan het stressen dat het wat anders is... :=

Heeft iemand het ook weleens gehad dat het zolang duurde na het stoppen met de pil??

zonnebloem18

Re: Gestopt met de pil, niet meer ongesteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:39

Ik hoor het wel vaker, ik zou me er niet te druk om maken en afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:40

Komt wel vaker voor, niet te druk om maken als je test negatief is.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:40

Het zou kunnen dat het gewoon wat later kwam, en omdat je nu zo zit te stressen op zich laat wachten :P En bij de test is niks aan de hand, dus maak je niet druk!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:41

sommige mensen die stoppen met de pil kunnen wel een jaar niet ongesteld worden..omdat de pil zolang hormonen heeft afgestaan..
kijk maar eens op google..vind je de raarste verhalen over de pil en het stoppen met de pil..
ik zou je dus niet druk maken als jou zwangerschapstest negatief aan geeft. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:41

Blijven afwachten dat kan echt wel even duren soms, zeker als je onregelmatig geslikt hebt. Maar als jij je zorgen maakt bel dan maandag eens met de assistente van je huisarts die kan je wel vertellen wat het verstandigste is, afwachten of afspraak.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:42

Sonja schreef:
Komt wel vaker voor, niet te druk om maken als je test negatief is.

Nou vraag ik me wel af, er staat tegenwoordig in de test dat het niet meer uitmaakt of je hem sochtends of op een ander tijdstip vd dag doet. Nu heb ik 'm smiddags gedaan. Maar ik neem aan dat als je zwanger bent er toch wel enige veranderingen moeten plaatsvinden..... En dan ook nog eens dat ik het veilig gedaan heb.....

bedankt allemaal voor het snelle reageren!
Laatst bijgewerkt door Ninla_ op 19-06-10 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:42

Dit heb ik ook gehad toen ik stopte met de pil ;)

Ik slikte altijd door (3 jaar lang, met 1x in de 4/5 maanden een stop) omdat ik altijd dood-ziek werd.
ik werd pas weer na 2.5 maand ongesteld. en nu netjes om de 3/4 weken. én.. ik ben er niet meer doodziek van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:44

Doe anders voor je eigen gemoedsrust gewoon nog een keer een testje, dan kun je weer rustig slapen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:47

Sonja schreef:
Doe anders voor je eigen gemoedsrust gewoon nog een keer een testje, dan kun je weer rustig slapen.

Nou de eerste vond ik al een hel om te doen, doodsbang dat het fout zou zijn. En je gaat elk dingetje zien als iets ernstigs... Bijv. last van mn darmen, of je tepels er niet anders uitgaan zien e.d
Miss moet ik me maar rustig gaan houden, contact opnemen met de assistente eventueel en afwachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:48

Test is misschien niet leuk of heel spannend om te doen,maar deze onzekerheid is toch veel erger? En ook een beetje kop in het zand steken, als je geen vertrouwen in een 'goede' uitslag van de test hebt.
Spring nou ff op de fiets en háál zo'n ding, dan heb je over een UUR al rust in je hoofd...

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:49

Sonja schreef:
Test is misschien niet leuk of heel spannend om te doen,maar deze onzekerheid is toch veel erger? En ook een beetje kop in het zand steken, als je geen vertrouwen in een 'goede' uitslag van de test hebt.
Spring nou ff op de fiets en háál zo'n ding, dan heb je over een UUR al rust in je hoofd...

Helaas ben ik aan het werk tot laat, maar miss ga ik 't maandag wel even doen weer!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:51

Ik zou zo zeggen: 'geniet ervan zolang het duurt'.
Als er íets is waar ik graag vanaf wil is het dat wel :=

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:52

ranna schreef:
Ik zou zo zeggen: 'geniet ervan zolang het duurt'.
Als er íets is waar ik graag vanaf wil is het dat wel :=

Ja moet zeggen dat 't idd wel lekker is zo zonder! Als het maar niet is met wat in mn buik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:52

Vriend/vriendin die er ff een kan halen? Kun je 't meteen uit je werk doen...
Je 'martelt' jezelf...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:53

ben het met Sonja eens, dan kun je dat in iedergeval 100% uitsluiten! Ondanks dat je al een test hebt gedaan, haha.

Wel goed trouwens om dit te lezen, ik ben net gestopt met de pil (ben sinds vandaag niet meer ongesteld en ik begin dus niet meer aan een nieuwe strip) en dan weet ik wat me eventueel te wachten staat. Ik ben zelf gestopt omdat ik al zo'n 10 jaar de pil slik en ik wil nu wel eens even al die troep uit mn lijf en ben nieuwsgierig of ik minder last heb van mijn menstruatie als voorheen. Daarnaast ben ik ook nog eens migraine "patient" en de pil schijnt ook invloed te kunnen hebben op migraine.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 10:56

joyce2 schreef:
ben het met Sonja eens, dan kun je dat in iedergeval 100% uitsluiten! Ondanks dat je al een test hebt gedaan, haha.

Wel goed trouwens om dit te lezen, ik ben net gestopt met de pil (ben sinds vandaag niet meer ongesteld en ik begin dus niet meer aan een nieuwe strip) en dan weet ik wat me eventueel te wachten staat. Ik ben zelf gestopt omdat ik al zo'n 10 jaar de pil slik en ik wil nu wel eens even al die troep uit mn lijf en ben nieuwsgierig of ik minder last heb van mijn menstruatie als voorheen. Daarnaast ben ik ook nog eens migraine "patient" en de pil schijnt ook invloed te kunnen hebben op migraine.

Ik heb ook erg last van migraine gehad moet wel zeggen dat ik een ander mens ben zonder al die troep in mn lijf! Test ga ik miss wel ff doen, maar twijfel nog wel := dood eng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:58

Ik snap dat enge niet. "misschien zwanger" zijn is toch véél enger?

Ik ben trouwens ook ooit gestopt met de pil omdat ik begon te vermoeden dat er een link was met mijn migraine (hoewel mijn huisarts me voor gek verklaarde). Wát een opluchting. Ik ging van eens per twee weken een aanval terug naar nu nog eens per jaar ofzo, mag dus 'officieel' niet eens meer migraine heten!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:00

De kans is super klein dat de vorige test negatief was en dat deze dan opeens positief zou zijn, dus eigenlijk kun je er wel vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Maar gewoon voor de zekerheid nog 1x eentje doen kan geen kwaad, dan kun je echt 100% uitsluiten of je zwanger bent of niet.

Fijn om te horen dat jullie echt verschil merken als die troep uit je lijf is! Ik ben erg benieuwd of ik het ook ga merken... Maar ik vind het wel spannend hoe dat gaat zijn met mn menstruatie... En natuurlijk met de migraine! Ik heb in slechte periodes 1 tot 3 aanvallen per week en in goede periodes 1 aanval in de 3 weken ofzo. Dus al zou het naar 1x per maand gaan, dan ben ik al blij!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:02

Doe anders een test bij de huisarts, al is het maar voor je gemoedsrust.
Ik slikte de pil sinds ik 16 was, ben een paar jaar terug gestopt en het duurde toen 3 maanden voor het weer op gang kwam (en ook jouw stress gehad en 2 negatieve testen verder). Toen toch weer begonnen met de pil en een paar maanden terug weer gestopt (heb niet zo goed bijgehouden wanneer) en nog niet ongesteld geweest.
Ik heb toch bijna 14 jaar een vrij zware pil geslikt (Trinordiol 3 fase pil) dus het is logisch dat dat even tijd nodig heeft.
Ik kreeg pigmentvlekken van de hormonen, dus vandaar dat ik gestopt ben en ik heb wat ondergewicht, dat kan ook meespelen met het op gang komen van de cyclus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:03

Bij mij werd de menstruatie in eerste instantie wat heftiger, maar naarmate mijn natuurlijke cyclus terugkwam werd het weer minder. Maar het heeft echt wel 2 jaar geduurd voordat alle zooi uit mijn lijf was volgens mij, en m'n lichaam haar evenwicht weer gevonden had. Ik ben nu zelfs nóg voorspelbaarder in wanneer ik ongesteld word dan dat ik mét pil was. Ik loop echt 100% gelijk met de maancyclus. Als ik dat op wat voor manier dan ook beïnvloed voelt het niet goed.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:52