Verkouden en slapeloosheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Verkouden en slapeloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 07:32

Hallo bokkers,

Sinds maandag ben ik verkouden. Last van mijn keel, hoofd en natuurlijk snotteren en alles zit vast. Daardoor word de hoofdpijn alleen maar bevorderd en dan begin je weer van voor af aan. :roll:

Nu heb ik sinds woensdag dat ik gewoon absoluut niet kan slapen.
Heb geprobeerd om op 2 kussens te liggen ( vrij dikke ) zodat mijn hoofd wat hoger ligt en geen last heb van mijn verstopte neus.
Maar dat is maar tijdelijk... Ik wordt dan na 2 uur weer wakker, met óf als verassing een vreselijke loopneus of last van mijn nek.
Wat er tussendoor ook nog eens bij komt kijken waar ik normaalgesproken vrij weinig last van had is vooral dorst midden in de nacht, waardoor ik dus om 3 uur 'snachts naar beneden loop om wat te drinken. Dat zorgt er gelijk weer voor dat ik dus niet meer in slaap kan vallen. Want dan ben ik om 7 uur al wakker. Probeer dan altijd nog wat uit te rusten maar dat lukt dus niet.. 8 uur / kwart over 8 Is dan toch echt de vaste tijd om op te staan! :\
Terwijl ik normaal toch altijd zooooo vreselijk lekker lang kon uitslapen in het weekend.
Ik zit enorm in de stress met mijn huiswerk. Ben ook echt heel erg moe en val overdag in slaap.
Laatst onder mijn Nederlands les, zomaar in slaap gevallen! :oo
Als ik thuis kom van mijn dagelijkse school routine van een uur fietsen, heb ik meestal nog wel zin om wat te doen.
Even snel huiswerk maken, paardrijden, eten en weer huiswerk maken. Kop thee drinken even tv kijken en dan rustig naar bed. Waarna ik zeker binnen een half uurtje wel in slaap val.
Dat was verd*mme eerst mijn super chille dag! :\ Nu ben ik tegen alles en iedereen chaggerijnig.
Ik heb van het hoesten en pijn in mijn keel absoluut geen stem meer over en alles doet ook écht zeer!

Wie kan mij helpen? Ik zou het geweldig vinden een oplossing te vinden voor mijn slaap probleem. Dan komt de rest vanzelf wel..
Ik ben helemaal gesloopt. En de letters op mijn beeldscherm dansen voor m'n ogen! :Z
Ik zou het ook heel fijn vinden een oplossing te hebben voor op lange termijn. Een oplossing voor een uurtje gaat niet werken. Vanwege werk namenlijk...

Wie oh wie heeft de gouden tip?

Mvg,
[Giolli].

EDIT: Dat slapen zit me overdag ook wel dwars. Maar niet zo dwars als die verstopte neus, daar heb ik nu toch helemaal de rattatouille aan! Ik moet ook vanmiddag om 4 uur werken dus....
Ik zoek echt een oplossing!

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:44

Heb je misschien last van hooikoorts?
Vorig jaar geen last gehad, dit jaar dus slapeloos, moe, moe, moe, hoofdpijn, verkouden...bah.
Huismerk Kruidvat met Loratadine (of zoiets) werkt prima bij mij en goedkoper dan Allerfree.
Laatst bijgewerkt door Floridian op 19-06-10 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Verkouden en slapeloosheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 07:45

Heb ik nooit gehad eigenlijk... En mijn symtonen... Lijken die daar op? Ik zal eens even googlen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 07:48

EDIT: Ik denk het niet, heb namenlijk geen last van mijn ogen ofzo...

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:48

Bij mij is hooikoorts gelijk aan verkoudheid. Plus jeukende ooghoeken, kriebel aan m'n gehemelte...
Ik heb nu wel m'n porties koffie gehalveerd. KOffie, dan thee, koffie, dan weer thee...

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:50

Giolli schreef:
EDIT: Ik denk het niet, heb namenlijk geen last van mijn ogen ofzo...

Oke, was te proberen. Succes verder!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:51

Wat ik doe als ik verkouden ben en niet kan slapen, ik koop bij de drogist van die bolletjes met eucalypthus erin en druk er 1 of 2 uit op een handdoekje. Die hou ik onder mijn neus en snuif ik diep in, net zolang dat mijn neus open is. Ook als ik 's nachts wakker wordt, druk ik een bolletje uit in een handdoek en val weer in slaap met het handdoekje onder mijn neus.
Bij mij werkt dat goed.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 07:57

Mijn vriendin zei dat ze die ook had ja! Of zoiets, Ik zal eens naar de toe fietsen....

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:07

slaap pillen
melatonine.

of tandpasta onder je neus smeren en een ui naast je kussen leggen

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:15

ik heb toco tholin heel lang gehad...helaas werkt dat voor mij nu niet meer...
dus ik zit nu aan de neusspray..werkt vooralsnog heel goed bij mij. Ben zo ongeveer altijd verkouden, niet altijd even prettig ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 09:17

bonbon15 schreef:
slaap pillen
melatonine.

of tandpasta onder je neus smeren en een ui naast je kussen leggen

Ik weet niet wat Melatonine is, maar slaap pillen mag ik dus absoluut niet gebruiken van moeders.
Tanpasta en uien zijn ook vergeten optie's.. Al lang gehad! :\

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:25

gebruik je wel al neusspray en een paracetamol voor het slapen gaan?
en misschien moet je gewoon even uitzieken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:21

Melatonine is een stof die je lichaam zelf aanmaakt en die ervoor zorgt dat je in slaap kunt vallen. Je kunt het onder verschillende merknamen krijgen bij drogisterij of apotheek. Ik heb zelfs eens gehoord dat tomaten ook malatonine bevatten.

Wat doe je voor het slapen gaan? Van tv kijken of computeren kun je extra wakker worden. Probeer in plaats daarvan een beetje te lezen om op die manier te ontspannen.
Voor je verstopte neus zou je voor het slapengaan kunnen stomen, daar gaan je holtes van open en de warmte werkt ook nog eens lekker ontspannend. Dat laatste is natuurlijk weer goed om te gaan slapen. Je kunt met enkel kokend water stomen, maar er zijn ook speciale kruiden buideltjes te koop voor als je een verstopte neus hebt.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:28

melatonine is een stof die je lichaam zelf aanmaakt.
dat is helemaal niet slecht voor je maar als je verkouden ben of niet goed slaapt heb je die stof te kort en kan je dat extra krijgen door die pillen mijn moeder is ook niet van de pillen maar deze pillen zijn aangeraden door een speciale dokter :o