Elke keer hoofdpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Elke keer hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 19:57

Ik heb heel vaak in de lente/zomer last van hoofdpijn..
Helaas dit jaar ook weer...

Heb het bijna elke dag wel.. Niet als ik vrij ben.. Maar meestal op mn werk.. Maar het blijft dan de hele dag hangen..
Misschien komt het door te druk zijn met wat warmer weer ofzo? Maar heb het nu ook al een paar dagen achter elkaar.. Terwijl het nu niet extreem warm is op dit moment ;)
Nu moet ik zeggen dat ik ook hooikoorts heb, maar weet niet of het daar door komt.. Daar heb ik altijd, jeukende ogen, jeuk in mn keel, niezen, loopneus etc etc..

Maar weet iemand wat ik tegen die hoofdpijn kan doen? Het is best lastig namelijk.. Ga elke keer wel even liggen als het even kan, maar vanmiddag ook gedaan, had ik vanavond Zumba, van te voren paracetamol 500 ingenomen, en ik heb nu gewoon nog last ervan..
En dan vooral als ik ga bukken en dan op ga staan..

Heeft iemand tips wat ik er tegen kan doen? Of weet iemand hoe het zou kunnen komen?

Trouwens ik eet en drink genoeg..

geerke

Re: Elke keer hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:06

slik je veel paracetamol?
De bijwerkingen van teveel paracetamol zijn hoofdpijn...
Slik je geen antihistamine voor je hooikoorts?
Misschien heb je hoofdpijn door je hooikoorts?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:07

Wat is "Goed drinken" bij jou?
Want in de zomer / lente periode heb ik dit ook wel eens (niet elke dag) maar dan heb ik echt te weinig gedronken.
Je lichaam gooit er met dit weer meer vocht uit (ook als je niet merkbaar zweet). Dus denk dat je echt wat meer zal moeten drinken (voornamelijk water)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:09

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:10

nee ik slik zelden tabletten, maar heb toevallig gister en vandaag gehad.. en ik heb hooikoorts tabletten, maar geen idee hoe ze heten zo, heeeele lastige naam ;)

en goed drinken, ik denk dat ik ehm.. hmm.. valt miss toch tegen.. even noteren, vanochtend eerst glas chocomelk, op werk glas water, in de pauze 2 jusglazen met jus, vanmiddag thuis een glas drinken, en op de sportschool half flesje, waar ik nu de rest van aan het opdrinken ben...'

is dat genoeg?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:13

geerke schreef:
of mischien een magnesium tekort
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ekort.html

probeer eens iedere dag een bruistablet magnesium,wie weet?

Hmm.. ik herken hier wel wat dingen in terug... Zou ik die tabletten gewoon veilig kunnen eten? Of moet ik dat met de HA overleggen?
Zoals ik al eerder aangaf.. Ik ben niet zo'n tablettenmens..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:13

herkenbaar, ik heb ook hooikoorts, slik verder alleen wat homeopatisch ervoor, maar ik heb de laatste dagen ook steeds hoofdpijn. Ook niet extreem maar een lichte scherpe pijn.. En ook veel bloedneuzen de laatste paar dagen, daarna is de hoofdpijn wel minder.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:16

DianneF schreef:
geerke schreef:
of mischien een magnesium tekort
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ekort.html

probeer eens iedere dag een bruistablet magnesium,wie weet?

Hmm.. ik herken hier wel wat dingen in terug... Zou ik die tabletten gewoon veilig kunnen eten? Of moet ik dat met de HA overleggen?
Zoals ik al eerder aangaf.. Ik ben niet zo'n tablettenmens..

die kun je gewoon veilig slikken hoor,zolang je je aan de aanbevolen hoeveelheid houdt....ik slik het ook,anders heb ik nog meer hoofdpijn :D ...volgens mij kun je ze in nederland bij de DA drogist kopen?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:17

Geen choco meer drinken vaak zitten door hooikoorts de aanhechtingen in de schedel vast. door een luchtdrukverschil komt er dus nog meer spanning resultaat hoofdpijn
Leg eens een collpack in de nek neer voor n minuut of 5 vaak wordt de hoofdpijn minder.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:18

ik heb ook altid hoofdpijn,
maar ik ga er wel voor naar de neuroloog.

is wel een aanrader,
die weet natuurlijk wat voor hoofdpijn je hebt en welke medicijnen goed zijn!

ik mag namelijk geen paracetmol of ibroprufen slikken.

succes!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 21:33

freyatjee schreef:

is wel een aanrader,

succes!

Nou ik heb in de winter en herfst eigenlijk nooit hoofdpijn... Dus neuroloog is denk ik niet echt nodig...
Ga morgen maar eens vragen naar magnesium tabletten.. Kijken of dat misschien ook helpt..

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:05

DianneF, denk eraan dat je zéker 1½ liter per dag moet drinken en het liefst 2 liter per dag...
Nu mag ik niets zeggen, want ik drink véél te weinig ;) Sommige dagen kom ik amper aan een liter!

Freyatje, wat heeft de neuroloog bij jou gediagnosticeerd? Of nog niets?? Ik loopt namelijk ook bij een neuroloog, maar bij mij is er clusterhoofdpijn vastgesteld (al bijna 6 jaar geleden)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:29

Denk ook dat je iets te weinig drinkt. Als ik alleen dat zou drinken in de zomer dan barst ik ook zeker van de hoofdpijn :)
Nu drink ik zelf altijd veel water, s'morgensvroeg al 2 glazen, 1 beker melk, dan heb ik heel vervelend werk dat ik elke dag bij verschillende klanten kom, maar meestal per 8 klanten per dag drink ik zeker nog 4 flinke glazen water, dan in de auto heb ik ook een fles drinken mee, 'savonds thuis pak ik meestal nog aardig wat drinken en voor ik ga slapen ook meestal nog 2 glazen water ;) Als ik minder dan dat drink, heb ik ook hoofdpijn, vooral in de zomer :)

Succes met je hoofdpijn :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:51

Hooikoorts en hoofdpijn gaan vaak hand in hand. Zeker omdat je aangeeft dat je vooral in het voorjaar er last van hebt.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:56

DianneF schreef:
freyatjee schreef:

is wel een aanrader,

succes!

Nou ik heb in de winter en herfst eigenlijk nooit hoofdpijn... Dus neuroloog is denk ik niet echt nodig...
Ga morgen maar eens vragen naar magnesium tabletten.. Kijken of dat misschien ook helpt..

o okee, dan hoeft het niet denk ik,

maar succes!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:58

nienke1208 schreef:
DianneF, denk eraan dat je zéker 1½ liter per dag moet drinken en het liefst 2 liter per dag...
Nu mag ik niets zeggen, want ik drink véél te weinig ;) Sommige dagen kom ik amper aan een liter!

Freyatje, wat heeft de neuroloog bij jou gediagnosticeerd? Of nog niets?? Ik loopt namelijk ook bij een neuroloog, maar bij mij is er clusterhoofdpijn vastgesteld (al bijna 6 jaar geleden)

ik heb een klasieke vorm van migrane, en de neuroloog zij ook dat ik stress hoofdpijn heb,
en mijn spieren in me nek die naar je hoofdgaan vast zitten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:01

Toevallig niet iets met je ogen? Dat je slecht ziet misschien eens een keer laten checken.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:39

ik heb ook een bril en lezen,
maar daar is het wel een stuk minder door geworden de hoofdpijn! ;)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:42

Airco op je werk? Kan zijn dat je daar hoofdpijn van krijgt.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:48

Freyatje, ik zei niks voor niks even n coolpack erop. Ik ben zelf sportmasseuse voor mens en dier. Die stresshoofdpijn is bekend En idd als je al niet teveel drinkt en dan airco komt de hoofdpijn vaak wel heel snel opzetten.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 18:49

Misschien hoge bloeddruk?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:49

Herkenbaar!
Heb je een goede zonnebril? Ik heb een Ray Ban aangeschaft. Duur geintje, maar het helpt echt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 15:34

Airco hebben we niet op het werk.. Zonnebril heb ik wel, maar daar ligt het echt niet aan denk ik.. en mn ogen zijn wel slecht.. (komt door laseren.. lang verhaal, maar ik zie echt slecht.. heb sinds tijdje nu 1 lens maar zicht is nog lang niet optimaal) maar denk ook niet dat het daar aan ligt.. want dan zou ik het ook altijd moeten hebben..

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:37

Nou... slecht zien zorgt voor ogen die moe zijn en een hoop licht is echt niet fijn voor moeie ogen.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:42

Goh ik herken bijna alle dingen die je noemt.
Ik heb ook snel last van hoofdpijn, nu moet ik zeggen dat het de laatste tijd goed gaat. Ik heb ook hooikoorts ik heb pilletjes gekregen bij de huisarts & dit helpt wel. Maar als ik een lange dag op school heb, kom ik altijd met hoofdpijn thuis.
Toen ik nog bij mijn vorige opleiding zat, had ik gewoon bijna elke dag hoofdpijn als ik op school was geweest.
Het kwam waarschijnlijk door dat daar een hele droge lucht was & geen raam kon open! Dit samen met hooikoorts/verkoudheid.
maar zit nu op een andere locatie & heb nu niet zo vaak meer hoofdpijn! :D
Alleen als ik de hele dag in de zon heb gezeten... dan heb ik ook barstende hoofdpijn.
Heb je je bloed druk wel eens laten meten ? dit kan ook een oorzaak zijn.
Migraine ?