Inwendige echo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Inwendige echo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 09:02

Ik krijg binnen nu en 2 weken een inwendige echo om te kijken wat er loos is met mn baarmoeder/eileiders.
Nu krijg ik alleen een formuliertje mee waarop staat dat je met een lege blaas op de afspraak moet komen, maar wanneer je maagd bent met een volle blaas.
Jullie raden het vast al, ik ben echt reuze benieuwd waarom hierin verschil zit? :o?

Charaz

Re: Inwendige echo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:03

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:04

is wel een heel raar iets ja met een inwendige zwangerschapecho vragen ze soms dat je met een volle blaas moet komen want dat drukt je baarmoeder omhoog maar dit lijkt me dat het niets te maken heeft met het feit of je maagd ben of niet

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:05

mschien kun je even bellen en vragen waarom dit is?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 09:06

Bellen vind ik iets overdreven, maar mocht niemand het weten ga ik het zeker vragen als ik er ben :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:06

Nou dan ben ik wel benieuwd naar de reden!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:07

Als je maagd bent, zijn alle banden en spieren in dat gebied als het goed is nog strak en mooi gespannen.
Een volle blaas kan als een soort vergrootglas werken voor de echokop en kan dus handig zijn als bijvoorbeeld de eierstokken wat lastig te vinden zijn.
Maar een hele volle blaas en daar met de echokop langs wrijven, kan bij vrouwen die niet meer maagd zijn voor wat urine verlies zorgen, bij een maagd is die kans veel kleiner, minder vervelend dus en wel makkelijker om gebruik te maken van die blaas.

Dit is de verklaring die een collega hier naast me heeft (gaat volgend jaar in opleiding tot gynaecoloog).
Maar een heel volle blaas is nooit plezierig, dus als jij zelf twijfelt of het een vervelende gedachte vindt, is een lege blaas voor jezelf prettiger dan een volle.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 09:45

Hmm misschien ben ik wel heel blond hoor, maar hoe kan een volle blaas als vergrootglas werken als je via een andere ingang kijkt? :o?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:47

Hij zit er deels voor ;) Bekijk maar eens goed de anatomieplaatjes van de zijkant!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:48

Maar ik kan me niet voorstellen dat seks zoveel invloed op je banden/spieren heeft? Ik schijn uh nogal strak van binnen te zijn... De een is nou eenmaal een 'gapend gat' de ander niet om het maar even plastisch te zeggen :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:49

Grappig bij mij is het nooit gezegd toen ik binnen moest, maagd en lege blaas ging ook goed bij mij.
Veel succes alvast

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:53

Maak je niet te druk, de echo op zich is een heel plastisch, stom iets waarbij je al snel alle schaamte vergeten bent ;) verstand op 0 hoor, en achteraf haal je je schouders er voor op. De gynaecoloog heeft al heel veel ehh (zoekt woord voor vrouwelijks geslaxhtsorgaan) gezien ;)

Niet echt ontopic haha, maar wilde je even een hart onder de riem steken :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 09:57

Maak me verder niet echt druk om die echo, liever een echo waarbij wellicht een ongemakkelijk gevoel bij komt kijken dan die rot pijn.
Was alleen heul nieuwsgierig waarom daar verschil in zit ;)

Wellicht beetje 18+ maar wat nu als iemand geen gemeenschap heeft gehad maar wel zichzelf vermaakt? :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:02

Als het met dildo/vibrator is van een gewone grote is het gelijk aan geen maagd zijn denk ik

De rest weet ik niet zo, maar denk dat je sowieso veiliger als maagd kan gaan. Ben je ineens zeker

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 10:03

Hoezo veiliger als maagd gaan?
Lijkt mij niet voor niets dat dit er bij wordt vermeld dus houdt me gewoon aan de instructies :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:05

Ja ik zou gewoon met lege blaas gaan! Dan heb je ook niet dat irritante gevoel ik moet: plassen. En als er urine wegloopt zou ik dat genant vinden.

En dildo etc. lijkt me als 'niet maagd' ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:43

Ik heb dit ook gehad, en omdat ik toen nog maagd was kreeg ik een uitwendige echo, dan moet je blaas vol omdat ze anders geen zicht hebben :j

Blaas leeg is alleen voor de inwendige echo :j

Ze bedoelen met maagd: nog nooit iets erin gehad. Echt nog nooit. Dus ook niet met zelfvermaak op ware grootte. :+

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:02

Bij mij vroeg ze of ik nog naar de wc moest. Je kan gewoon heen gaan en daar ter plekke binnen vragen of je nog even moet gaan plassen of dat het zo oke is. Dan zeggem ze het van zelf ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:36

Ik zou echt met een inwendige echo ff plassen van te voren, want het kan gruwelijk irritant zijn, de 'echodildo' :P duwt anders tegen je blaas aan en dan moet je helemaal nodig plassen.

Ik heb ervaring want ik heb vaak 2 inwendige echo's per week.
En het doet geen pijn :) .

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 14:41

Het scheelt dat ik tegenover het ziekenhuis woon, dus als ze een lege blaas willen krijgen ze ook een échte lege blaas :))

Wel heel fijn om te horen dat het pijnloos is, hoorde ook al weer spookverhalen en dan is dit toch een geruststelling :j