Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 10:14

Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is :o.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen _O- )
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.

Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
hebben tijdens mijn bevalling.
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.
Ik wil wel graag de cursus Samen Bevallen gaan doen.

Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).
Wat zijn jullie ervaringen en tips?

nicci88

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:17

hahahaha ik ben nu 3 maanden zwanger.
En de bevalling is (tot nu toe) het enige waar ik bang voor ben.
Net zoals jou ook een fobie voor naalden, dus ruggenprik zal het bij mij ook niet snel worden.

Mjaaa meer dan afwachten kun je niet.
En iedere bevalling is anders.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:18

Ik wist niet wat ik kon verwachten,en luisterde dan ook niet naar horror verhalen.Ik heb het niet makkelijk gehad,maar wat ze dan later op je buik leggen maakt zo veel goed.Echt na een maand zeg je dat het zo weer zou doen.Ik denk dat het ook beter is om hier alleen opbeurende berichten te plaatsen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:18

Ik zag in eerste instantie heel erg op tegen het bevallen zelf, maar de weeen (die ik niet eng vond) vielen me tegen.
Eruit komt het wel!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:19

Ik heb zelf van mijn oudste ook een zware bevalling gehad, ik zal de details besparen!
Mijn oudste is nu moeder van twee kinderen en ik was ook heel erg ang dat zij ook een zware bevalling tegemoet zou gaan, nou ik kan je zeggen dat dat totaal niet het geval is geweest!
Zij heeft het perfect gedaan en het heeft totaal zo'n 8 uur geduurd.
Het gaat dus gelukkig niet over van moeder naar dochters dus wees gerust!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 17-06-10 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:19

ten eerste: niet naar al die indianen verhalen luisteren. Voor de één is het een hel, de nader poept haar kind er tussen 2 zuchten door even uit.
En omdát het voor iedereen anders is, kun je je er eenvoudigweg nog geen voorstelling van maken.

De cursus waar je het over hebt, ken ik niet, dus daar kan ik geen mening over geven.

Probeer zo veel mogelijk ontspannen te blijven, enne... (en dat zul je vást al vaker gehoord hebben ;) ) er is er nog nooit eentje blijven zitten ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:20

Tip, je moet je niet zo druk maken :+ Tuurlijk doet het pijn, maar het is wel een soort oergevoel. Je maakt allerlei natuurlijke pijnstillers aan waardoor de pijn te dragen is. Geef je over aan de pijn en wat er gaat gebeuren en vecht er niet tegen.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:21

Meid allereerst van harte!

Iedere ervaring is verschillend en je kunt je er echt niet op voorbereiden en moet het gewoon ondergaan. Ik heb 2 kinderen. De oudste werd ik ingeleid met ruim 34 weken, hij lag in stuit en ik had zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk is hij in 8 uur geboren en in 3 persweeen. De jongste kwam uit zichzelf en is thuis geboren, 2 weken te vroeg en in krap 2 uurtjes van wakker worden van de weeen en in 1 perswee. Ik ben beide keren ingeknipt, 1e keer was drame omdat hij natuurlijk andersom lag en er dan niet genoeg rek in de huid zit, bij de jongste heb ik er echt niets van gevoeld. Ja hechten is geen pretje, maar ik hoor ook verhalen van vrouwen die verdoofd waren, ik dus niet. Ik vond het pure opluchting als de hechtingen verwijderd zijn. Ik heb 2 voorbeeldige zwangerschappen gehad, niet misselijk, geen striae, behalve dan de afloop van de eerste. Toch maar gewoon proberen te genieten van je zwangerschap en de bevalling moet je echt gewoon doorheen.
Veel succes alvast en cliche maar waar, als dat kleine natte warme kindje in je armen ligt....ben je de pijn alweer vergeten!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:21

mijn beide zwangerschappen waren ook vreselijk, alleen maar ziek geweest. alle kwalen die je kunt ktrijgen, had ik.
Bevallen is ook vreselijk, kan het niet mooier maken, sorry.

maar het belangrijkste is toch dat je je probeert rustig te houden tijdens bevallen, goed luisteren naar verloskundige, zij hebben er verstand van ;)
Mijn kids waren bij geboorte 3800gram en 4300gram en niet ingeknipt of uitgescheurd, dus hoeft niet te gebeuren. ook geen ruggeprik of andere verdovingen gehad.

alles komt goed! ;)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:24

Het komt er altijd uit, en je zult zien tot wat je zelf in staat bent!! ;-)
Als het wondertje eenmaal op je buik ligt ben je het alweer bijna vergeten.

Natuurlijk gaat het niet zonder een pijntje maar moeders zijn sterk tijdens een bevalling!!

Tanald

Hoi,
Maak je niet druk, na 40 weken ben je blij dat je mág bevallen :-)
Bij mijn eerste zag ik ook enorm op tegen de bevalling, zo erg, dat ik al meteen riep, er komt nooit geen kindje bij. Maar na ruim 41 weken was ik er zó klaar mee, dat ik blij was dat het begon, angst was volledig weg, en het gaat (bijna) vanzelf. Eenmaal achter de rug (en nee, het was niet makkelijk, maar oh zo mooi) zijn alle clichés waar.
Iedere bevalling is anders, geef jer aan over, en laat het gebeuren. Overigens, ik heb een tweede kindje gekregen, die lag in stuit. Ik wilde absoluut geen keizersnede omdat ik zo opzag tegen de ruggeprik. Dus wilde ik proberen op de natuurlijke manier te bevallen. Na weer ruim 41 weken toch gehaald metgeplande keizersnede, en dat viel me reuze mee, en daar was ik echt bang voor....
Veel sucves, en geniet ondanks alles toch van je zwangerschap, het is zo bijzonder!

Mariposa11

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:25

Je gewoon niet te druk maken, op het moment dat de weeën komen heb jij helemaal geen tijd meer om bang te zijn om uit te scheuren of om bang te zijn voor een eventuele ruggeprik.
Er zijn al zoveel vrouwen bevallen zonder dit alles en met dit alles. Het vervelende is alleen dat je de goede verhalen bijna tot niet te lezen krijgt.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:27

JessAndHope schreef:
Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is :o.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen _O- )
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.

Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
hebben tijdens mijn bevalling.
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.
Ik wil wel graag de cursus Samen Bevallen gaan doen.

Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).
Wat zijn jullie ervaringen en tips?

ow meis maak je echt geen zorgen!
ik had dan wel totaal geen angst voor mijn bevalling maar goed!
ruggenprik heb ik geen donder van gemerkt!!
en ik ben met een spoedkeizersnee bevallen maar ik kan je zeggen dat ik dan liever een ontplofte mol heb!
een keizersnee word altijd veel te makkelijk over gedacht van doemaar en klaar! maar je herstel is echt vele malen langer!
ik kon de eerste 5 dagen niet op of af!
mijn volgende zou ik graag gewoon bevallen!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:27

Oja en bij de eerste was ik 22 en de tweede 29. De oudste was net 5 pond en de 2e 6,5 pond. Grootte heeft niets te maken met inknippen of scheuren hoor. Mijn vriendin heeft 3kids van allemaal boven de 8 pond en geen scheurtje niets.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:28

het enige wat je op het moment van bevallen kunt doen is je eigen er aan overgeven en alles over je heen laten komen...je hebt gewoon weinig keus op dat moment, het moet er toch uit...

ik heb uiteindelijk ook een spoedkeizersnede gehad en dat ging allemaal zo snel....ruggeprik viel reuze mee en het was zo gepiept...
nadeel van de keizersnede is het herstel wat gewoon veel langer duurt....

zo heb je veel voors en tegens, enige tip die ik je kan geven is niet te luisteren naar horror bevallingen...iedereen beleeft het op een andere manier....

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:31

Je schreef dat je moeder zware bevallingen had. Nou zowel mijn zus als ik hadden bevallingen die totaal niet op die van onze moeder leken. Dus ik denk niet dat het erfelijk is :D Overigens duurde mijn bevalling 'maar' 6 uur. Ik zou bijna schrijven: best te doen dus. Bijna... :P

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:32

de ene bevalling is de andere niet...
laat je niet gek maken door andere verhalen van bevallingen.
ik ga niet liegen tegen je,de een heeft meer pijn dan de andere.
(ikzelf heb niet hele ergen pijn gehad,maar dat zegt niks over jouw bevalling.)
een tip: tijdens de bevalling(makelijker gezegd dan gedaan) kun proberen om je zo goed mogelijk te ontspannen,door ademhalingoefeningen,joga,ect. dit omdat als je je aanspant je adreline gaat aanmaken en dit de bevalling alleen maar langer KAN laten duren.en je meer pijn KAN krijgen. als je je probeert te ontspanne kunnen de weeen zn werk doen, en maakt je lichaam wat meer stof aan wat pijnstillend KAN werken.
(wet even niet meer hoe dit stofje heet?)probeer dus mee te gaan in je weeeen en er niet tegen te verzetten of te vechten,dat werkt alleen maar averrechts.ikzelf was heel erg in mezelf gekeerd ,en daardoor zo goed als dit kan ontspannen.
je kunt ook vragen of je in een warm bad mag,dit vond ik erg fijn,maar hier hou je van of je haat het.
hoe dan ook een voorspoedige bevalling gewenst en dat mams en beeb gezond zijn!!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:34

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb 2 keer een keizersnede gehad en ik moet zeggen liever een keizersnede dan een tandarts bezoek hoor!! Ik was als de dood voor een " normale bevalling" zag het al helemaal gebeuren een kind van meer dan 4 kg door dat nou ja zal je de detailes besparen..... Ik had 2 keer een knappe ok broeder voor me staan waar ik aan mocht hangen tijdens het prikken :D

Hoe verder je je rug bol kunt maken hoe meer je ruggewervels open gaan staan hoe beter ze kunnen prikken en daar voel je niets van hoor. Zou het zo weer doen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:35

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:35

Ik dacht ook tijdens de bevalling van de eerste dat als het zóóóó erg zou zijn er maar weinig mensen meerdere kinderen zouden nemen! :n
Inderdaad, mijn tweede was er in een half uur, zó'n verschil met de eerste!
Het is gewoon waar dat als je baby geboren is je alles weer vergeet.
Je moet gewoon proberen om niet naar die verhalen van superzware bevallingen te luisteren, de enigste waar je naar moet luisteren tijdens de bevalling is de verloskundige én je eigen lichaam.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:37

Wat ik niet zo goed snap... mijn vriendin heeft een spoedkeizersnee gehad met een ruggeprik. Je weigert een ruggeprik maar hoopt op een keizersnee? Ik heb zelf 3 dagen over mijn bevalling gedaan, laatste dag in het ziekenhuis gelegen. Heb dus een ruggeprik gehad, maar dat is niks vergelijken met de weeen die ik had. De ruggeprik heb ik eigenlijk niks van gevoeld. Op het moment van bevallen was ik 19 jaar. Toen ik op een gegeven moment mocht persen is mijn zoontje in een half uur geboren, Ben niet ingeknipt en ook niet uitgescheurd. En mijn zoontje was dik 7 pond. Placenta kwam gelijk erachter aan dus had daarna ook geen weeen meer. Ik wil alleen maar zeggen probeer niet te bang te zijn, je weet toch niet wat je ervan moet verwachten. En wie weet valt het honderd procent mee. Mijn moeder had altijd hele makkelijke bevallingen en ik daar in tegen weer niet, dus dat zegt ook niet zo heel erg veel. Verder wil ik je veel succes wensen met de 2de helft van je zwangerschap en straks heel veel succes voor de bevalling! Ik hoop voor je dat je er leuk op terug kan kijken en het voor jou allemaal reuze meevalt!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:55

Ik heb geen ervaring met bevallingen :P Maar heb voor mijn operatie toen ik 15 was wel een ruggenprik gehad. Ik was ook als de dood, maar doordat ik heel zenuwachtig was hebben ze mij een roesje gegeven. Niet echt narcose maar ik lag lekker te slapen en kwam weer "bij" toen ik de operatiekamer ingereden werd, ruggenrpik niets van gemerkt!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:00

Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:06

Ik zie ook heel erg tegen mijn bevalling op. Maar aan de andere kant ook weer niet. Als ik al die verhalen lees is het bij iedereen anders en zie ik wel hoe het loopt :).