Vechtsport?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Vechtsport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 10:48

Je kent het wel... Op tv met van die schreeuwende overdreven mensen, Plankie's doorhakken en elkaar totaal KO slaan.
Niet dus! Wij hebben dit jaar een hele gave Sportdag, want we mogen 3 workshops doen, Op nummer 1 heb ik dus een keer een vechtsport gedaan. Een verdedigingssport. Jiu Jitsu!

Afbeelding

Heb er onwijs veel zin in, maar zijn er nog meer bokkers die aan een vechtsport doen?
Lijkt me heel erg leuk/leerzaam! :D

Rhinoooow

Re: Vechtsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:50

ik heb twee jaar een soort zelfverdediging gevolgd: Bunjinkan Bujutsu. wel heel leuk maar wegens studies moeten stoppen.
veel plezier met je sportdag!!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:53

Ik doe semi vechtsport. Ik doe aan B-kick een soort kickboksen zonder partner. Ik wil absoluut niet terug gemept worden. Maar kan wel me agressie kwijt tegen een kickbag.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 11:35

Oh dat lijkt me ook echt heel erg gaaf dienetje... Dat is echt
iets voor mij.. iets waar ik m'n volledige agressie in kan uiten :=

Rhinoooow: Wat jammer! Bedankt :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 11:37

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:39

mijn vader deed altijd aan penchak silat. Echt geweldig om te zien....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:56

Ik doe zelf jiu-jitsu en karate. :)
En inderdaad, dat heeft bijzonder weinig te maken met planken kapot meppen en zo. Het gaat juist heel erg om zelfbeheersing en controle. :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 11:57

Ohh wat leuk... Echt iets wat ik nodig heb,... Druktemaker hier! :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 11:57

Volgende week Donderdag trouwens Sportdag! :D

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:04

Giolli schreef:

Bij mij ziet het er niet zo gaaf uit hoor. Dat draaien met de benen lukt mij nooi zo goed. Alleen stoten en trappen gaat goed. Maar met die draaien erbij gaat nog niet zo soepel. Ik kan het nu in slow-motion en dan moet ik het tempo een beetje gaan opvoeren.

Vooral als je veel agressie of frustratie heb is dit een uitkomst. Werkt bij mij echt super. Daarna ben ik ook volledig relaxed zowel fysiek als mentaal.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:41

Ik heb heel lang op judo gezeten, ik was best goed omdat ik links ben en de tegenstander verwacht je vaak van rechts. Maar todat ik ingezet werd bij een zwaadere gewichtsklasse en tegen allemaal 'grote jongens' moest en ook gewurgd en armklemmen mocht. Toen was voor mij de lol er snel af helaas. Vond het wel altijd super leuk!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:26

Ik doe zelf wushu (Wing Chun vooral, maar ook veel andere stijlen), nu alweer 2.5 jaar. Erg fijn, voor alles eigenlijk :) geest én lichaam!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:30

Ik ga op judo :D. Het lijkt een lieve sport, maar ik vond de verwurgingen toch wel heftig :+ Het lijkt me een leuke sport omdat je iets met je eigen lichaam doet (en je hoeft niet te rennen en er komt geen bal aan te pas). Vroeger heb ik aan handboogschieten gedaan, geen vechtsport, maar wel iets met schieten dus.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:40

Arabesk schreef:
Ik ga op judo :D. Het lijkt een lieve sport, maar ik vond de verwurgingen toch wel heftig :+ Het lijkt me een leuke sport omdat je iets met je eigen lichaam doet (en je hoeft niet te rennen en er komt geen bal aan te pas). Vroeger heb ik aan handboogschieten gedaan, geen vechtsport, maar wel iets met schieten dus.

Judo is leuk hoor, alleen de verwurgingen moet je even goed onder de knie hebben :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 20:41

Wat leuk dat er zoveel "vechters" op bokt zitten :D

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:50

Vind Pressure Point KO er wel gaaf uitzien !

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:25

judo is zeker een leuke sport. Je bent lekker actief, het is goed voor je motoriek, en ook voor je zelf vertrouwen. Wat vooral ook heel erg handig is. is dat je leert valbreken en dat kan weer goed van pas komen als je van je paard af valt. Heeft mij al vaak geholpen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:19

Ik zit er ook over te denken om een zelfverdedigings- of vechtsport te gaan beoefenen. Vooral voor mijn zelfvertrouwen en bovendien.. weet je maar nooit wanneer het een keer van pas komt. Iemand een suggestie? Ik zoek een sport waar je niet ontzettend bij door de mangel gehaald wordt en niet na elke training met gescheurde spieren en blauwe plekken thuis komt, maar wel iets snellers, meer straight-to-the-point dan judo :j

WAUW, dat Pressure Point KO ziet er ontzettend vet uit zeg! :oo Daar ga ik eens wat meer over opzoeken :D